Segvej odlazi u istoriju, Foto: Profimedia

REVOLUCIJA PREVOZA

SEĆATE LI SE OVOG PREVOZNOG SREDSTVA? Nekad se mislilo da će OSVOJITI SVET, a danas je objavljeno da mu je KRAJ

"Segvej" se 2017. godine upustio u unosan posao s električnim trotinetima, baš zato što su, suprotno njegovom prvom vozilu, laki, jeftini i jednostavni, te su zaposeli gradske ulice

Objavljeno: 24.06.2020. 07:13h

Kompanija "Segvej" kaže da će prekinuti proizvodnju svog istoimenog "ličnog transportera" na dva točka "Segvej PT" (PT - Personal Transporter), popularnog za iznajmljivanje turistima i, kao oprema, među američkim policajcima, a još poznatijeg po padovima popularnih ličnosti.

"Segvej" koji je hrabro tvrdio da će njegov "lični transporter" - platforma s drškom, na dva točka postavljena poprečno, promeniti način na koji se ljudi kreću, 15. jula završava zauvek njegovu proizvodnju.

Džudi Kai, predsednica "Segveja", izjavila je da je to vozilo steklo popularnost među turistima u većim gradovima Severne Amerike, Evrope, Azije, Južne Amerike i Bliskog Istoka.

Ali "Segvej PT" koji na širokoj platformi nosi putnika koji stoji, doneo je kompaniji ;u prošloj godini manje od 1,5 odsto njenog ukupnog prihoda. Kompanija je saopštila da će 21 zaposlen - oni koji su sklapali "lične transportere" biti otpušten, još 12 odlazi kroz dva meseca do godinu dana, a pet će biti premešteno na druge poslove.

Ipak, "revolucija prevoza" koju je američki pronalazač Din Kejmen predvidjao prilikom osnivanja kompanije 1999. godine, nikada nije zahvatila mase kako je očekivao.

Prvobitna cena vozila "Segvej" od oko 5.000 dolara bila je prepreka mnogim kupcima.

Takođe i to što je vožnja zahtevna jer vozač mora da održava ravnotežu pod određenim uglom kako bi se vozilo kretalo napred, da skreće naginjanjem na jednu ili drugu stranu, a da koči naginjanjem unazad. Ako se težište vozača previše pomeri u bilo kojem pravcu, smesta se gubi kontrola i pad je neizbežan. U nekim gradovima su zato ta vozila bila čak i zabranjena.

Iako nije jasno šta je pronalazač mislio o tržištu kada je to napravio i ponudio, jer je to ipak velika i skupa, a ne sasvim pouzdana sprava, 2009. godine je kompaniju ;kupio britanski milioner Džim Heselden.

Novi vlasnik je ubrzo uspeo da ;pogine kada je "Segvej" kojim se sa svoje 62 godine vozio nedaleko od Londona, skrenuo i sleteo s litice u jarugu duboku desetak metara.

Predsednik Džordž V. Buš je 2003. izbegao povredu kada se smandrljao sa "Segveja" u letnjikovcu svojih roditelja u Kenebankportu, u državi Mejn.

Kamerman koji je vozio "Segvej", naleteo je na Usaina Bolta 2015. godine dok je taj jamajčanski sprinter trčao pobednički krug posle trke na 200 metara u Pekingu. Bolt nije povređen i kasnije se šalio zbog sudara.

"Segvej" se 2017. godine upustio u unosan posao s električnim trotinetima, baš zato što su, suprotno njegovom prvom vozilu, laki, jeftini i jednostavni, te su zaposeli gradske ulice.

Registrovani korisnici trotineta su 2018. godine obavili 38,5 miliona putovanja na zajedničkim gradskim električnim trotinetma, saopštilo je Nacionalno udruženje zvaničnika gradskog prevoza SAD.

Bonus video:

(Espreso.co.rs / Agencije)