JKP ''INFOSTAN''
KO DUGUJE ZA INFOSTAN DOBIĆE DVE UPLATNICE: Ovo je samo jedna od mera KOJA ČEKA GRAĐANE
Miljko Valjarević kaže da je dogovoreno da se šalje dodatna uplatnica sa starim dugovima
JKP "Infostan", na posebnoj uplatnici treba da obavesti građane koliki im je dug iz prethodnog perioda, kako ne bi došlo do utuženja zbog neizmirenih obaveza. Ovo je samo jedna od mera koje je gradski ombudsman izrekao u prošloj godini, nakon žalbi građana.
U razgovoru za "Novosti" Miljko Valjarević, ombudsman, ističe da je u proteklih godinu dana, koliko je na funkciji, najveće nezadovoljstvo građana izazvalo upravo slanje 400.000 opomena pred utuženje od "Infostana", uz obrazloženje da nisu platili dug iz prethodnog perioda, iako većina to nije ni znala.
- Prošle godine imali smo, zbog ovog problema, 150 pritužbi na "Infostan", pošto su građani mislili da je dug uračunat u konačnu cifru na računu koji su plaćali - kaže Valjarević. - Kako bismo zaštitili građane, reagovali smo odmah. Odgovor iz "Infostana" je bio da treba da popune odvojenu uplatnicu i tako izmire svoja dugovanja. Kako je to komplikovana procedura, doneli smo meru da "Infostan" dostavi građanima posebne račune sa iznosom koji treba da plate po ovom osnovu. To još nije urađeno, ali ćemo istrajati u tome.
Valjarević je na mesto zaštitnika prava građana došao iz kancelarije sekretara Pravnog fakulteta, gde je proveo 33 godine. Pravničko iskustvo, ali i veliki broj stečenih kontakata su mu pomogli u novom poslu, kako bi se građanima u najkraćem roku izašlo u susret i rešio problem. Pod "lupom" ombudsmana su celokupna gradska uprava, javna preduzeća, sekretarijati. Kontroliše se poštovanje gradskih odluka. Izuzeti su gradonačelnik, Gradsko veće i Skupština grada. Beograđane najviše muče komunalni problemi.
- Građani se žale i na JKP "Gradsko stambeno", jer žele da znaju šta je urađeno od novca koji su platili za održavanje - navodi Valjarević. - Dešava se da stanari hoće da raskinu ugovor sa stambenim i da im se vrati novac koji su uplatili, a nije potrošen, niti je išta urađeno. Pošto ne može da se vrati, onda se urade popravke u zgradi za iznos koji nije potrošen. Ima pritužbi i na preveliku buku u kafićima i klubovima, koji se nalaze blizu ili u stambenim zgradama.
Procedura nalaže da ombdusman primi prijavu građana, obradi je i prosledi onome na koga se odnosi - nekom od sekretarijata, javnom preduzeću... koji treba da se izjasne u roku od 15 dana. Predmet se vraća zaštitniku građana, koji procenjuje da li je prijava građana opravdana i, ako jeste, izriče odgovarajuću preporuku i kontroliše njenu primenu.
- Ima i situacija kada treba hitno reagovati - kaže naš sagovornik. - Tokom vanrednog stanja desilo se da je čovek preminuo u Barajevu, a pošto matičari nisu radili bilo je nemoguće uzeti izvod iz matične knjige umrlih. Odmah smo reagovali i porodica je mogla da obavi sahranu na vreme.
PENZIONERI NAJČEŠĆE ZOVU
"Dežurni saradnici" ombudsmana su, uglavnom, vojni i policijski penzioneri. Najčešći problem koji ih muči je dosada, a posle kraćeg razgovora rešen je do sledećeg poziva za nekoliko dana.
Ombudsmanu se obratio i zaposleni u JKP "Pogrebne usluge" koji nije unapređen na poslu. Došao je sa stiroporom i zapretio da će štrajkovati glađu. Tokom leta glavni problemi su klime koje ne rade, a žale se i na pse lutalice zbog kojih ne mogu da spavaju.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Novosti)