Ugostiteljski objekti prilagodili su se krizi uvodeći dostavu hrane, Foto: Profimedia / Ilustracija

RAST SE TEK OČEKUJE

SRBI SE NAVADILI NA ONLINE TRGOVINU: Udvostručena je tokom vanrednog stanja, PRODAVCI SE DOVIJALI KAKO SU STIGLI

Ugostiteljski objekti prilagodili su se krizi uvodeći dostavu hrane

Objavljeno: 02.06.2020. 15:00h

Elektronska trgovina u Srbiji udvostručena je tokom vanrednog stanja izazvanog pandemijom korona virusa, a rast se očekuje i u narednom periodu, saopšteno je danas iz Privredne komore Srbije (PKS).E-trgovina u Srbiji do kraja godine trebalo bi da ima 3,3 miliona korisnika i generiše prihod od oko 370 miliona evra, procenili su u PKS.

U martu i aprilu, osim namirnica čija je prodaja povećana deset puta u odnosu na prosečni mesečni promet pre pandemije, najviše su se onlajn kupovali računari i računarska oprema, mali kućni aparati, odeća i obuća.

"Veliki trgovinski lanci su aktivirali i ojačali svoje onlajn prodavnice i sopstvene dostavne službe zbog zahtevanih visokih standarda za transport prehrambenih proizvoda", rekao je predsednik PKS Marko Čadež.

Prema njegovim rečima trgovci tehničkom robom značajno su nadomestili pad klasične prodaje i gubitak zbog zatvorenih radnji i tržnih centara najviše zahvaljujući velikim nabavkama računara koje su kompanije kupovale kako bi zaposlene opremile za rad od kuće.

"Mali trgovci i proizvodjači brzo su reagovali i iskoristili mogućnost da besplatno ili uz minimalnu naknadu izadju na platforme koje su IT kompanije specijalizovane za e-trgovinu, za njih posebno kreirale", istakao je Čadež.

Ugostiteljski objekti prilagodili su se krizi uvodeći dostavu hrane kako bi zadržali radnike i omogućili klijentima neometano korišćenje njihovih usluga, a ove kompanije imale su veliki rast broja porudžbina, u aprilu 109 odsto više nego u martu, saopštili su iz PKS.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Agencije)