istraživanje
DOBRE VESTI: Blagi oporavak tržišta polovnih automobila u Srbiji
Od ukidanja vanrednog stanja više od 10 automobila prodalo je svega 6 posto anketiranih
U prve dve nedelje nakon ukidanja vanrednog stanja tržište polovnih automobila u Srbiji beleži blagi oporavak, pa tako 62 odsto prodavaca navodi da beleže rast prodaje.
Međutim, tek 12 posto njih je reklo da im se prodaja vratila na nivo od pre proglašenja epidemije koronavirusa i uvođenja vanrednog stanja.
Istraživanje koje je sproveo sajt polovniautomobili.com među prodavcima automobila, od 18. do 22. maja, pokazalo je i da prodaja nije porasla kod 38 odsto anketiranih.
"Njih 35 odsto je reklo da od ukidanja vanrednog stanja nisu prodali nijedan automobili, dok je 33 procenata odgovrilo da je prodalo jedan do dva automobla. Da su od 7. maja prodali između tri i pet automobili navelo je njih 19 posto, a da su prodali do 10 vozila njih 7 procenata", navodi se u rezultatima ankete.
Od ukidanja vanrednog stanja više od 10 automobila prodalo je svega 6 posto anketiranih.
Anketa je pokazala i da je broj zainteresovanih kupaca u blagom porastu dok je tek 13 procenata anketiranih navelo da ni posle ukidanja vanrednog stanja kupici nisu dolazili na njihov auto-plac.
"U anketi koju smo tokom vanrednog stanja sproveli među kupcima automobila, dve trićine njih je reklo da nije odustalo već da je kupovinu odložilo, dok je 13 posto navelo da je definitivno odustalo od kupovine", kaže PR sajta Polovniautomobili.com Branislav Grković.
Da se broj poseta auto-placu vratio na nivo od pre uvođenja vanrednog stanja navelo je dok je 11 procenata prodavaca dok više od trećine trgovaca smatra da se situacija nije promenila u odnosu na period vanrednog stanja.
"Da je broj kupaca koji su došli da pogledaju automobil na auto-placu značajno veći nego tokom vanrednog stanja reklo je 13 posto anketiranih, a 32 odsto njih da je neznatno veći", navodi se u anketi i dodaje da 32 posto ispitanika smatra da se situacija nije promenila u odnosu na period vanrednog stanja.
Rezultati ankete pokazali su da je novonastala situacija uticala i na odluke kupaca kad je reč o tome za kakve su automobile zainteresovani.
Polovina anketiranih prodavaca je navelo da kupci sada traže jeftinije automobile, i to za 38 posto se traže jeftiniji automobili nego pre vanrednog stanja, dok se za 12 odsto traže i do upola jeftiniji automobili nego pre vanrednog stanja Polovina prodavaca je navela da su potencijalni kupci ostali pri prethodnoj nameri i žele da nabave isti automoili kao i pre vanrednog stanja.
Kada je reč o cenama, prethodna anketa ovog sajta za trgovinu polovnim automobilima je pokazala da epidemija korona virusa i uvođenje vanrednog stanja nisu značajno uticali na cene polovnih automobila u Srbiji.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Tanjug)