Frizerka Bojana Matovski, Foto: Privatna arhiva, Profimedia

LEPOTA U DOBA KORONE

NIJE LAKO ZATVORITI RADNJU OD KOJE ZAVISI CELA PORODICA I IZMIRITI PLATE: Ispovest frizerke u doba koronavirusa!

Neke zanatlije su zbog likvidnosti bile primorane da otvore radnje, dok su pojedini to prolongirali za nekoliko dana uprkos finansijskoj krizi

Objavljeno: 02.05.2020. 20:37h

Većina vlasnika frizerskih i kozmetičkih salona otvorila je svoje objekte odmah po popuštanju mera, ali je svima jasno da odlazak kod frizera više neće biti kao nekada zbog mera predostrožnosti koje su preduzete kako bismo se zaštitili od zaraze! Istraživali smo, da li među frizerima ima i onih koji nisu otovorili svoje salone u trenutku kada je to struka dozvolila.

Naime, neke zanatlije su zbog likvidnosti bile primorane da otvore radnje, dok su pojedini radi sopstvenog zdravlja, ali i mušterija to prolongirali za nekoliko dana uprkos finansijskoj krizi. Upravo, jedan frizerski salon u Rakovici će vrata za mušterije otvoriti tek četvrtog maja iz bebeznosnih razloga kako su objasnili.

Frizerka Bojana Matovski (43) za Espreso.co.rs kaže kako je epidemija poremetila uobičajen život ne samo frizerima već i ostalim delatnostima kojima je to bio glavni izvor prihoda u normalnim životnim okolnostima, ali da će postupati po propisanim preporukama Kriznog štaba za suzbijanje zaraznih bolesti Covid 19, čim otvori vrata od svog frizerskog salona.

Frizerka Bojana Matovskifoto: Privatna arhiva

Što se tiče vanrednog stanja, nije bilo lako zatvoriti radnju od koje zavisi čitava porodica jer se plaćaju računi, kirija, doprinosi i plata, dakle, sve nas čeka mukotrpan rad da bi se isplatila zaostala zaduženja. Isto tako, kod nas uvek ima posla, odnosno i kada nema pandemije, a zamislite tek kako to izgleda kad je mesec i po dana sve stalo sa radom. Zbog velike navale smo u problemu jer se mi zaposleni plašimo ličnog kontakta sa klijentima, a verujemo da će biti red ispred salona", objašnjava za Espreso.co.rs, frizerka Bojana Matovski.

Sagovornica Espresa napominje da će maske i rukavice biti obavezne kao i pojačana dezinfekcija alata i frizerskog salona, zatim nošenje zaštitne opreme, kao i ograničen broj ljudi u prostoriji jer su propisane određene mere ponašanja, kako bi se suzbilo širenje zaraze.

Frizerka Bojana Matovskifoto: Privatna arhiva

Kada govororimo o bojaznosti za virus, svi ga se plaše naravno, ali im je bitnija frizura i da budu lepi. Takođe, mislim da većina sve to olako shvata, ali bez maske i rukavica niko neće moći da uđe u salon jer su takvi propisi, a mi ćemo ih poštovati. Osim maski i rukavica, alat mora da se dezinfikuje, alkoholom ili hipohloridom i da taj isti odstoji bar pola sata na njemu. Moraćemo da koristimo dupli alat i za svakog klijenta ogrtač, odnosno bošču koja se inače zameni i pere posle svakog", objašnjava frizerka Bojana.

Podsećamo, odlukom Republičkog kriznog štaba od 27. aprila, počeli su da rade kozmetički i frizerski saloni. Objekti ovog tipa su na raspolaganju korisnicima, koji će, kao i zaposleni, morati da ispoštuju pravila ponašanja i procedure koje su na snazi tokom epidemije virusa korona, navodi se na sajtu beograd.rs.

U pitanju su sledeće instrukcije koje je propisao Krizni štab za suzbijanje zarazne bolesti Covid-19:

Na vidnom mestu obavezno moraju biti istaknuta pravila ponašanja za zaposlene i korisnike usluga (nošenje zaštitne opreme, fizička distanca, obavezna dezinfekcija ruku prilikom ulaska u salon, obavezna dezinfekcija obuće pri ulasku u salon).

Na ulazu u salon mora biti instalirana dezo barijera (podmetač natopljen dezinfekcionim sredstvom – hlornim preparatima, preparatima na bazi alkohola, sa minimalno 70% alkohola, ili drugim dezinfekcionim sredstvom). Prilikom otvaranja i zatvaranja salona, dobro provetriti sve prostorije i dezinfikovati sve radne površine, kao i pod salona. U toku radnog dana što češće provetravati sve prostorije.

foto: Profimedia

Pri svakom ulasku zaposlenih ili korisnika mora se vršiti dezinfekcija ruku sa preparatom, sa minimalno 70% alkohola. Takođe, korisnici usluga moraju unapred zakazati termin za korišćenje usluga salona telefonom, mobilnim telefonom ili elektronskom poštom.

Osim toga, u salonu može boraviti ograničen broj korisnika, tako da razdaljina između dva korisnika bude minimum dva metra (koristiti svaku drugu stolicu i slično). Prilikom rada sa korisnicima obavezno je nošenje zaštitne maske i rukavica, a tokom pružanja usluga higijenske nege i ulepšavanja lica i tela, kao i nemedicinskih estetskih intervencija kojima se narušava integritet kože, odgovorna lica salona dužna su da obezbede da se te usluge pružaju pod uslovima i na način kojim se sprečava pojava i prenošenje bolesti, a ukoliko to nije moguće, da takve usluge ne pružaju.

Sve radne površine, oprema i sredstva za rad, naročito one koji se neposredno koriste na korisniku (češljevi, peškiri, makaze, kreveti, instrumenti u kozmetičkim salonima) moraju biti obavezno dezinfikovani nakon svake upotrebe. Po mogućstvu koristiti jednokratnu papirnu ili plastičnu galanteriju, a ukoliko se koristi galanterija od tkanine (peškir, zaštitni ogrtači za korisnike i slično), obavezno ih koristiti samo za jednog korisnika.

foto: Profimedia

Otpadni materijal koji nastane u radu salona pokupiti i staviti u jednu kesu za đubre koju treba dobro zavezati, pa staviti u još jednu kesu i odložiti na predviđeno mesto. Isto tako, upotrebljene peškire i drugu tekstilnu galanteriju odložiti u posebno određenu kesu, te ih na kraju radnog dana oprati u mašini za veš sa korišćenjem praška za veš na visokoj temperaturi.

Korišćenje zajedničkih, pomoćnih prostorija, kao što su kafe-kuhinje, sobe za presvlačenje, tuš-kabine, kupatila, ve-ce i slično, moguće je samo ukoliko postoji mogućnost da se nakon svakog pojedinačnog korišćenja izvrši dezinfekcija te prostorije.Radne površine, stolice i stolovi koji se ne koriste moraju se često dezinfikovati, minimum jednom u toku radnog dana. Ceo prostor salona, sa svim pratećim prostorijama, mora svakodnevno biti dezinfikovan nakon završetka rada salona.

foto: EPA / ROMAN PILIPEY

U slučaju sumnje da neko od zaposlenih ima simptome zarazne bolesti COVID-19, (povišena temperatura i jedan od znakova i simptoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje), odgovorno lice salona dužno je da bez odlaganja udalji zaposlenog iz prostorija salona, sa preporukom da se odmah javi nadležnom domu zdravlja – „kovid ambulanti”.

Isto tako, ukoliko neko od korisnika usluga ima simptome zarazne bolesti COVID-19, (povišena temperatura i jedan od znakova i simptoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje), zaposleni i/ili odgovorno lice salona dužni su da upozore korisnika i da ga zamole da napusti prostorije salona, sa preporukom da se odmah javi nadležnom domu zdravlja – „kovid ambulanti”.

Bonus video:

(Espreso.co.rs)