ovo su pravila
AKO PLANIRATE KOD FRIZERA, MORATE DA ZNATE OVIH 13 PROPISA: Ovako će od sada izgledati svaka poseta salonima!
Radi zaštite korisnika usluga i zaposlenih u frizerskim salonima obavezno je sprovođenje mera fizičkog distanciranja i dezinfekcije
Frizerski i kozmetički saloni ponovo su od ponedeljka otvoreni za korisnike.Međutim, kako bi se sprečilo dalje širenje korovairusa, propisana su pravila koja zaposleni i korisnici usluga moraju da poštuju.
Radi zaštite korisnika usluga i zaposlenih u frizerskim salonima obavezno je sprovođenje mera fizičkog distanciranja i dezinfekcije.
Ovih 13 preventivnih mera moraće da se poštuju prilikom boravka u frizerskom salonu.
1. Zaposleni ili korisnici usluga koji imaju bilo koji od simptoma respiratorne infekcije moraju da odustanu od pružanja i korišćenja frizerskih usluga.
2. Zaposleni i korisnici usluga moraju nositi maske i rukavice. Zaposleni mogu nositi i vizire.
3. Broj korisnika usluga u salonu odrediti tako da na prostoru od najmanje 4 m2 može biti prisutan samo 1 korisnik usluga, odnosno između radnih mesta poštovati razdaljinu od najmanje 3 metra. Кako bi se sve radne procedure koje zahtevaju kretanje u radnom prostoru mogle sprovoditi sa što većim stepenom bezbednosti, u radnom prostoru ne sme da boravi više od dvoje korisnika usluga u isto vreme.
4. Prijem korisnika usluga obavljati putem zakazivanja kako bi se ostvarila vremenska distanca između korisnika usluga. Ukoliko i dođe do preklapanja već zakazanih klijenata, novi klijent treba da sačeka ispred salona. Potpuno izbegavati ustaljenu praksu okupljanja i druženja u salonima.
5. Na ulasku u salon postaviti dezo-barijeru.
6. Na ulasku u salon imati dozer za dezinfekciju ruku, tj. rukavica korisnika.
7. Posle svake mušterije obaviti dezinfekciju radnog mesta, stolice, šamponjere za pranje kose, češljeva i pribora koji je korišćen.
8. U toaletima obezbediti sapune i papirne ubruse i sprovoditi redovnu dezinfekciju površina.
9. Obavljati redovnu dezinfekciju svih radnih površina, podova, ručica i kvaka nekim od preporučenih registrovanih dezinfekcionih sredstava prema priloženom uputstvu proizvođača.
10. Pre prijema i početka rada nove mušterije zaposleni mora obaviti zamenu rukavica.
11. Za svaku mušteriju koristiti poseban čist peškir koji je prošao pranje na temperaturi od najmanje 60°S.
12. Plašteve za zaštitu kod farbanja i šišanja (bošča) posle svake upotrebe dezinfikovati ili obezbediti jednokratne zaštitne plašteve.
13. Časopise ukloniti iz salona a korisnici usluga mogu koristiti samo svoje časopise.
Pravila za kozmetičke salone
Radi zaštite korisnika usluga i zaposlenih u kozmetičkim salonima, salonima za manikir, pedikir, tetovažu i masažu su delatnosti u kojima se ostvaruje blizak kontakt između zaposlenog i korisnika usluge pa je obavezno sprovođenje mera fizičkog distanciranja i dezinfekcije na sledeći način:
1. Zaposleni ili korisnici usluga koji imaju bilo koji od simptoma respiratorne infekcije moraju da odustanu od pružanja i korišćenja usluga nege, ulepšavanja i masaže.
2. Zaposleni moraju nositi maske i rukavice. Po potrebi mogu nositi i vizire.
3. Кorisnici usluga moraju nositi maske kada je to izvodljivo u odnosu na uslugu koja im se pruža.
4. Кako bi se sve procedure u radnom prostoru mogle sprovoditi sa što većim stepenom bezbednosti, u radnom prostoru ne treba da boravi više od dvoje korisnika usluga u isto vreme, pri čemu se mora održavati propisano rastojanje od minimum 2 metra.
5. Prijem obavljati putem zakazivanja kako bi se ostvarila vremenska distanca između korisnika usluga. Ukoliko i dođe do preklapanja već zakazanih klijenata, novi klijent treba da sačeka ispred salona. Potpuno izbegavati ustaljenu praksu okupljanja i druženja u salonima.
6. Na ulasku u salon postaviti dezo-barijeru.
7. Na ulasku u salon imati dozer za dezinfekciju ruku tj. rukavica korisnika.
8. Na radnim mestima za manikir i pedikir postaviti fiksne ili mobilne paravane od pleksiglasa između zaposlenog i korisnika usluga.
9. Posle svake mušterije obaviti dezinfekciju radnog mesta, stolice, opreme i pribora koji je korišćen kao i sterilizaciju opreme i pribora koji se inače primenjuju i tokom redovnih procedura.
10. Pre prijema i početka rada nove mušterije zaposleni mora obaviti zamenu rukavica.
11. Za svaku mušteriju koristiti jednokratne čiste ubruse, kape, ogrtače i ostalo ili posebne čiste peškire, prekrivače, kape, ogrtače i slično koji su prošli tretman pranja na temperaturi od najmanje 60°S.
12. U toaletima obezbediti sapune i papirne ubruse i sprovoditi redovnu dezinfekciju površina.
13. Obavljati redovnu dezinfekciju svih radnih površina, podova, ručica i kvaka nekim od preporučenih registrovanih dezinfekcionih sredstava prema priloženom uputstvu proizvođača.
14. Časopise ukloniti iz salona a korisnici usluga mogu koristiti samo svoje časopise.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/B92)