iz ugla umetnika
PROROČANSKE REČI VELIKOG SRPSKOG UMETNIKA: Svet se BUDI!
Na slici sveta, prema njegovim rečima, danas je dominantna i intenzivna crvena boja koja predstavlja znak opasnosti
Umetnik će i nakon epidemije ostati filter kroz koji će se oslikavati postojanje celog čovečanstva, on će nastaviti da stvara isto kao do sada, jer nikad nisu postojala "dobra vremena za umetnost", rekao je slikar Miloš Šobajić u razgovoru za Tanjug.
Na slici sveta, prema njegovim rečima, danas je dominantna i intenzivna crvena boja koja predstavlja znak opasnosti, ali po njegovom uverenju ta opasnost dolazi iz drugog kraja od onog na koji je danas uperena naša pažnja.
"U Francuskoj na svim ukrštanjima automobilskog i železničkog saobraćaja, stoji tabla na kojoj piše:
Pažnja, jedan voz može da sakrije drugi voz! Nakon ove pandemije, svet će postati daleko siromašniji zbog ekonomske krize koja je neminovna", navodi Šobajić.
Smatra da će umetniku biti još više uskraćena finansijska i mecenska podrška, bez kojih će još teže da funkcioniše, ali, umetnik je remetilački faktor za sva vremena. Sva umetnička dela univerzalne prirode će preživeti, a kako dodaje, to će biti dokaz da smo ljudi i da smo samostalni mislioci, van dogme vlasti i raznih ideologija. "Mislim da pojava ovog virusa neće uticati na umetnost više od bilo koje druge pojave u našem životu. Na umetnost, kao i na svakog pojedinca, svakako će više uticati uzroci fenomenalnog izazivanja straha i panike, kao očigledno oruđe za apsolutnom dominacijom globalne vlasti. Od SAD, preko Evrope i Azije, uveliko se dolazi do zaključka da ovo što nam se dešava, nisu čista posla", smatra Šobajić.
Izostanak direktnog kontakta i srdačnosti uzrokavne pandemijom, slikar ne vidi kao nešto novo, već kako kaže, fenomen zagrljaja i prisnosti među ljudima je odavno u programu za zabranu.
"Tome svedoči današnja svakodnevnica. O toj ljudskoj pojavi će u novom orvelovskom svetu, na kojeg žele da nas osude, možda pesnici i slikari govoriti kao o apstraktnom pojmu u kojem su uživali naši preci", kaže Šobajić.
Na njega lično karantin ne utiče negativno, jer, kako kaže, živi sa Majom "ženom u čijim očima se ogleda ceo naš prelepi svet".
"Nije mi teško da budem u njenom zatočeništvu, ali sa druge strane trpim sve ono što nam je veštački proizvedena pandemija donela, baš kao svaki zamorčić u isčekivanju presude", kaže Šobajić.
Na pitanje šta bi se na slici našlo kada bi na platno preneo stanje sveta nakon epidemije korona virusom, on priznaje da pre pedeset godina, u Parizu nije bio svestan da stvarajući sliku "Gomile", predstavlja ono što danas živimo.
"Sad mogu samo da konstatujem da sam tada, pre pola veka, dobro video u mašti sve ovo što danas posmatram na javi. Mogu da zamislim ponovo kolone ljudi koje će u gomilama prilaziti onome koji će im udeliti spas, odnosno ubrizgati spasonosnu vakcinu, koja će ih pretvoriti u krdo nesvesne gomile, spremne za klanicu. Za čudo, te moje slike sam tada upravo i nazvao Klanica u isto vreme kad su samoproklamovani bogovi na Zemlji započinjali svoju aktuelnu rabotu", smatra Šobajić.
Umetnost sve više prelazi u digitalno, muzeji i galerije otvoreni su za publiku putem virtuelnih šetnji, a slikar smatra da je to lep i efektan vid predstavljanja svega onoga što je stvorio čovečiji duh.
"Izuzetno mi je drago da vidim da se na društvenim mrežama sve više dele objave o umetnosti, a sve manje čujemo šta je izjavila neka folk pevačica, koji je automobil kupio neki novopečeni bogataš, ili s kim je doručkovala neka prostitutka. Upravo mi ovo daje nadu da se svet budi iz globalističke ideje vrednosti", zaključuje Šobajić.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Tanjug)