JEDNA OD KLJUČNIH MERA
OD DANAS NA OVAJ BROJ MOŽETE DA PRIJAVITE NEZAKONITO PODIZANJE CENA: Sprečite pojedince da profitiraju od KORONE!
Kontakt centar pokrenula je Vlada Republike Srbije
Kako bi se sprečile neregularnosti na tržištu u vreme pandemije COVID-19, građani i privreda od danas mogu da prijave nezakonito podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne opreme jedinstvenom Kontakt centru za republičke inspekcije.
Zaposleni u Kontakt centru će prijavu primiti na broj 011/6350-322 ili putem sajta www.inspektor.gov.rs i, uz ocenu, proslediti nadležnoj republičkoj inspekciji.
Kontakt centar pokrenula je Vlada Republike Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om i, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji. EBRD je u želji da pomogne ublažavanju negativnih posledica pandemije na rast sive ekonomije omogućila da Kontakt centar bude uspostavljen za samo pet dana.
Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić izjavio je:
Vanredno stanje prouzrokovano pandemijom virusa COVID 19 ubrzala je početak rada Kontakt centra, jer i u ovoj situaciji mogu se naći pojedinci koji žele da se okoriste od situacije. Naša je namera da kroz rad Kontakt centra zaštitimo građane i privrednike od nesavesnog ponašanja. Zahvaljujem partnerima iz EBRD, Kancelarije za IT i NALED-u na spremnosti da preusmere deo aktivnosti na rešavanje zdravstvenih i ekonomskih posledica širenja virusa. Po okončanju pandemije, Kontakt centar zajedno sa eInspektorom biće centralna tačka modernizovanog sistema inspekcijskog nadzora, omogućiće veću efikasnost inspekcija i ojačati poverenje u inspekcijski sistem, javnu upravu i vladavinu prava
Doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu istakao je sledeće:
Novi Kontakt centar obezbediće uštede u vremenu koje će biti viljive odmah. Svaka prijava biće evidentirana u CRM sistemu, nakon čega se elektronski, sa stepenom hitnosti, šalje nadležnoj inspekcijskoj službi i evidentira u informacionom sistemu eInspektor. Ranije su se predstavke slale poštom, što je zahtevalo dosta vremena dok ne dođu do odgovarajuće inspekcije. Cilj je da se uspostave rokovi i norme te da se pravovremenim i odgovornim postupanjem inspekcija podigne efikasnost i transparentnost inspekcijskih službi
Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku. Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i online, preko jednostavne kontakt forme na sajtu www.inspektor.gov.rs, što je ujedno najefikasniji način da se što pre dobije odgovor. Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 sata povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena. Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka.
Jelena Bojović, direktorka za regulatornu reformu u NALED-u dodala je da je sada prijavljivanje olakšano:
Građani svake nedelje upute oko 1.600 prijava inspekcijama i sada im je prijavljivanje olakšano, jer ne moraju da znaju u čijoj nadležnosti je problem koji imaju. Uspostavljanje Kontakt centra jedna je od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije. Svako ko uoči poslovanje u sivoj zoni, narušavanje prava potrošača ili radnika ili sumnja u bezbednost proizvoda ili usluga, na jednom mestu može da podnese prijavu bilo kojoj od 44 republičke inspekcije
Putem Kontakt centra moguće je podneti i pritužbu na postupanje službenih lica republičkih inspekcija. Ono što građani i privreda neće moći da prijavljuju su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih inspekcija (kao što su: komunalni poslovi, komunalni red, saobraćaj, buka, vanpijačna prodaja, izgradnja objekata u nadležnosti opštine/grada i dr.). U tim situacijama operateri će ih uputiti na nadležnu pokrajinsku ili lokalnu inspekciju. Za dodatne informacije na press.mduls@mduls.gov.rs.
Dragan Pušara, savetnik za inspekcije i standarde, kazao nam je da se već javio zaista veliki broj ljudi:
Situacija sa korona virusom se ubrzala i intencija je da građani prijavljuju nepravilnosti. Do sada smo najveći broj poziva primili u vezi sa prestankom radnog odnosa i kršenjem mera Vlade Srbije, poput okupljanja ljudi ili nepoštovanjem policijskog časa. Međutim, javlja nam se i veliki broj ljudi nezakonito podizanje cena proizvoda.
Dodao je da živi operateri rade od 9 do 16h na osam linija, a da građani pre i posle toga mogu da prijave nepravilnosti putem glasovnih poruka.
Bonus video:
(Espreso.co.rs)