kvarovi na kolima
AKO OVO PRIMETITE, ODMAH PROMENITE AUTOMOBIL: Deluje kao sitnica, ALI KOLA VAM MOGU BITI UNIŠTENA
Možda je žuta lampice koja najavljuje kraj isporuke goriva dogorela ili, jednostavnije, možda ste ostali bez benzina.
Pojave li se upozorenja na instrument ploči, odnosno uključe li se kontrolne lampice, obavezno koristite priručnik za vozilo i proverite o kojem se problemu radi pa potom kontaktirajte servis.
Motor radi s pola snage
Možda je žuta lampice koja najavljuje kraj isporuke goriva dogorjela ili, jednostavnije, možda ste ostali bez benzina.
Promene u ritmu rada motora i gubitak snage
Velika je verovatnoća da imate problem sa paljenjem kod benzinskog motora i trebalo bi što pre kontaktirati servis i prijaviti o čemu se radi. Vrlo često treperi i lampica za nadzor ispušnih plinova (žute boje). Nije preporučljivo voziti takav automobil jer bi mogla nastati velika šteta na motoru.
Snažni udarci u motoru
To nije dobar znak, a uzrok bi mogao biti manjak ulja u motoru koji je verovatno nastao ozbiljnijom mehaničkom neispravnošću u motoru. Stanite s vozilom na ravnoj podlozi i proverite razinu ulja. Ako je ona ispod minimuma naznačenog indikatorom na kontrolnoj šipki, nalijte ulje. Međutim, to je često kratkoročno rešenje. Ako ste prisiljeni voziti i nemate drugu mogućnost, nastavite, ali bilo bi najbolje da se vozilo preveze u servis jer daljnjom vožnjom mogu nastati velika oštećenja.
Nekontrolirani rast obrtaja motora
Promena brzine naviše nakon svakog ubrzanja i motor nekontrolirano odlazi u visoke obrtaje! Problem bi mogla biti spojka, a to bi moglo značiti da je treba zameniti. Pripremite se na desetak hiljada kuna (i više) izdataka za saniranje ovog ozbiljnog kvara. Spojka može biti istrošena, a jedan od uzroka je i neispravno vozačevo korišćenje spojke.
Motor se ne želi pokrenuti
U tom slučaju velika je verovatnoća da u akumulatoru nema struje.
Gromoviti zvuk
Naglo nastupanje dubokog gromovitog zvuka može biti izazvano pucanjem rđavih izduvnih cevi koje nisu na vreme zamenjene. Takvo vozilo trebalo bi hitno odvesti na servis jer može doći do mnogo ozbiljnijih problema.
Kratko lupanje i brzo gašenje
Kratka lupa motora popraćena brzim gašenjem motora može biti povezana s neredovitim održavanjem remenskog sustava koji je dotrajao. Pazite, nisu uvek pređeni kilometri uslov za zamenu remenja nego i starost remenja, a sami delovi koštaju oko 5 posto od ukupne cene, odnosno štete koja bi mogla nastati na motoru.
Zviždanje motora
Zvukovi zviždanja kod dizelskih motora mogu upućivati na kvar ležajeva turbo punjača. Ovaj kvar još je popraćen gustim dimljenjem na izduvnojcijevi, gubitkom snage motora, naglim trošenjem ulja, a čest uzročnik je neredovito menjanje motornog ulja. Takođe, mogući su i manji kvarovi koji se javljaju zviždanjem, kao što su puknuće turbo cevi pa je prisutan jaki šum kod prodora zraka.
Nije uvek problem u neispravnosti motora
Ako zvuk nastaje prilikom kretanja vozila mogu biti problemi u transmisiji, ovjesu ili kočnicama. Ponekad zvukovi mogu biti zastrašujući, kao na primer jako struganje, a izvor buke može biti zaglavljivanje kamenčića između diska i lima. U tom slučaju možda ima pomoći, pokušajte kratko napred nazad pokretati vozilo jer tako se nekad kamenčić uspeva izbaciti iz kotača.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Alo)