Sumnjiva prošlost
ODMOTAVA SE KLUPKO O KOBIJEVOJ POGIBIJI: Otkrivene zabrinjavajuće stvari o kompaniji koja stoji iza helikoptera!
Američki mediji otkrivaju neke činjenice dok se čeka zvanični završetak istrage pada helikoptera
Svet je i dalje potresen i šokiran stravičnom tragedijom koja se dogodila 26. januara u kojoj su poginuli Kobi Brajant, njegova ćerka i još sedmoro ljudi u padu privatnog helikoptera u blizini grada Kalabasas u Kaliforniji.
Istraga o tome šta se dogodilo, zašto je helikopter pao i ko je uopšte dao dozvolu za poletanje u danu kada je iznad Los Anđelesa zbog užasnih vremenskih uslova bio stopiran vazdušni saobraćaj i dalje traje.
Svi iščekuju da Nacionalni komitet za bezbednost u saobraćaju saopšti rezultate istrage, ali svakog dana američki mediji otkrivaju po neku novu informaciju oko istrage i klupsko se takoreći odmotava.
Tako su sada došli do veoma zabrinjavajućih podataka o kompaniji u čijem je vlasništvu helikopter koji je prevozio jednog od najboljih košarkaša svih vremena, njegovu ćerku i prijatelje.
Pre samo tri godine je Kurt Dic, pilot i nekada menadžer bezbednosti u "Island express-u", dao otkaz jer je naveo "da postoji razlika u razmišljanju" o tome kako treba da se sprovodi sistem bezbednosti u kompaniji. To je bila samo inicijalna kapisla, koja je označila da nešto i te kako nije bilo u redu.
Nije se dugo čekalo da marljivi "Njujork Tajms" objavi i druge rezultate u vezi sa kompanijom koja je prevozila Brajanta.
- Godinama pre nego što je helikopterska nesreća usmrtila Kobija Brajanta i osam drugih ljudi, kompanija čija je bila letelica "Island express helicopters", imala je niz debata oko bezbedonosnih vežbi, sudeći po federeralnim izveštajima o nesrećama i nekadašnjem inspektoru bezbednosti.
Ova tenzija je prvi put stigla do pažnje federalnih inspektora 2008. godine, kada se dogodila fatalna nesreća u kojoj je učestvovao njihov helikopter, i kada su otkrivene otkrivene neregularnosti i neslaganja koje su godinama postojali iza scene. Inspektor operacija Federalne avijatičarske administracije zadužen je da nadgleda kompaniju, pa je u vreme prethodnog vlasnika, pritiskao firmu na sve češće sprovođenje treninga bezbednost, stoji u federalnim zapisima. Predsednik kompanije je u tom momentu odgovorio i zatražio Federalnu avijatičarku administraciju (FAA) da im pošalje nekog drugog inspektora.
Inspektor Geri Laki, koji se složio da ostane po strani, rekao je da je zabrinut koliko kompanija ne deluje voljna da potroši novac na neophodna unapređivanja bezbednosti dalje od onog minimalno neophodnog.
- Sve što uključuje bezbednost uvek zahteva i novac. Mislim da pokušavaju da skrate troškove - rekao je Laki, koji je danas u penziji.
Pre ove nesreće je firma imala četiri situacije u kojima su helikopteri uništeni ili oštećeni od 1985. godine i po zapisima svi su bili u eri prethodnog vlasnika. Tenzija oko sigurnosti su se smirile kada je nakon nesreće 2008. godine potpuno promenjena menadžerska struktura nekoliko godina kasnije, navode ljudi koji su učestvovali u diskusiji.
FAA je zabeležila dodatni "incident" u leto 2018. godine, kada su dva helikoptera poletela preblizu jedan drugom, pa su opa propelera bila značajno oštećena.
I dalje nije poznato što je prouzrokovalo nesreću prošlog meseca. Zvaničnici sa Odborom za nacionalnu sigurnost u saobraćaju navode da traže veliki broj potencijalnih mogućnosti, koje variraju od vremena do mehaničkog problema. Glavno pitanje je da li je pilot pokušao da leti kroz oblake i maglu. Zbog ovog je zatraženo od javnosti da pošalje snimke ili fotografije o uslovima koji bi im pružili preciznu sliku - navodi se u "Njujork Tajmsu".
Ostaje pitanje da li će Vanesa tužiti kompaniju? Novac joj svakako nije neophodan, niti će joj vratiti najmilije i ublažiti bol i tugu zbog teškog gubitka kome niko nikome ne bi poželeo.
BONUS VIDEO:
(Espreso.co.rs)