Milo Đukanović, Foto: Youtube printscreen/Radio Snaga Naroda- zvanični kanal

Milov privatni prevoz

MILOVE BAHANALIJE: Istraživački tim otkrio za šta je sve koristio DRŽAVNI AVION i KUDA SE KRETAO! (VIDEO)

Ponude koje je MANS dobio od nekoliko čarter-kompanija koje se bave iznajmljivanjem privatnih aviona su se kretale od 17.000 do 26.000 evra za povratni let na relaciji Podgorica- Pariz- navode iz NVO

Objavljeno: 03.02.2020. 09:47h

Sumnje na zloupotrebu službenog položaja predsednika države, koje su izazvane korišćenjem aviona i vozila Vlade Crne Gore navodno za privatne potrebe, inicirale su istragu Mreže za afirmaciju nevladinog sektora.

Istraživački tim MANS saopštio je da je avion Vlade Crne Gore, registarskih oznaka 40-MNE sleteo 10. januara na pistu u Golubovcima nakon dvočasovnog leta od Pariza do Podgorice. Putnike sa ovog leta je na podgoričkom aerodromu čekao mercedes "c majbah" registarskih oznaka PG HM862 u pratnji dva službena vozila koja su registrovana na MUP Crne Gore. Luksuzni crni "majbah" je jedno od dva vozila te marke koja koriste premijer i predsednik države. Vozilo koje je čekalo putnike na aerodromu koristi se za prevoz predsednika Crne Gore Mila Đukanovića. Više podataka o ovoj poseti predsednika Đukanovića Francuskoj, te da li je ona bila zvanična ili privatna nije bilo moguće dobiti od njegovog kabineta.

Oni navode da na prezentaciji predsednika Crne Gore nema bilo kakve informacije o poseti Francuskoj, kao ni na zvaničnim nalozima na društvenim mrežama gde kabinet predsednika države uvek objavljuje te informacije.

Podaci do kojih su došli istraživači Mreže za afirmaciju nevladinog sektora pokazuju da je Đukanović Crnu Goru napustio najverovatnije 29. decembra, kada je vladin "lir džet 45" iz Podgorice poleteo za Pariz i nakon toga odmah bio vraćen za Crnu Goru.

- Razmak između sletanja na pariški aerodrom i ponovnog poletanja za Podgoricu je bio oko sat i po. U javnost su u međuvremenu dospeli i snimci na kojima se predsednik Đukanović i njegova supruga navodno nalaze u jednom od restorana u Majamiju u Sjedinjenim Američkim Državama - saopštili su iz ove NVO.

Iz njegovog kabineta nisu potvrdili ni demantovali da je predsednik Đukanović novogodišnje praznike proveo upravo u Majamiju. Pravo da bez naknade, u službene svrhe, koristi vladin avion imaju predsednici države, vlade i parlamenta, kako se navodi u Uputstvu koje je izdao Generalni sekretarijat Vlade koji raspolaže državnim avionom. Na pitanja upućena generalnoj sekretarki Nataši Pešić o tome da li je iz kabineta predsednika države zvanično traženo korišćenje aviona i za koje potrebe, Istraživački centar MANS-a nije dobio odgovor.

MANS je, kako se navodi, od ovog sekretarijata tražio i dokumentaciju na osnovu koje je odobreno korišćenje državnog aviona. U svom odgovoru na zahtev za slobodan pristup informacijama, Generalni sekretarijat je na ta dokumenta stavio oznaku tajnosti ceneći da bi se njihovom objavom mogla ugroziti bezbednost štićenih lica.

- Iz obrazca se mogu utvrditi polazak, pravac kretanja i bliža lokacija štićene ličnosti i druge evidencije iz kojih se mogu crpiti bezbednosno-sigurnosni podaci, a koji bi mogli predstavljati bezbednosni rizik za štićene ličnosti - navodi se u rešenju Generalnog sekretarijata.

Iz MANS-a ocenjuju da je neprihvatljivo da najviše državne institucije sedmicama kriju informacije od javnog značaja.

- Ovo je naročito problematično kada su u pitanju informacije koje mogu da ukažu na kršenje zakona i zloupotrebu službenog položaja, a informacija da je predsednik države možda koristio državni avion za lične potrebe, to svakako jeste. Sumnje da se vladin avion koristi za privatne potrebe uskog kruga ljudi na vlasti nisu nove i smatramo da nadležno tužilaštvo ima i više nego dovoljno razloga da se pozabavi ovom temom - naglašavaju iz MANS-a.

Cena karte

Istraživači MANS-a su ispitali koliko bi put od Podgorice do Pariza i nazad u privatnom aranžmanu koštao Đukanovića da ga je platio iz svog džepa.

- Ponude koje je MANS dobio od nekoliko čarter-kompanija koje se bave iznajmljivanjem privatnih aviona su se kretale od 17.000 do 26.000 evra za povratni let na relaciji Podgorica - Pariz - navode iz NVO.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Večernje Novosti)