BITNE INFORMACIJE
5 STVARI KOJE SVAKI KUPAC MORA DA ZNA: Kako vratiti frižider trgovcu, a kako patike?
Ne dozvolite da prodavci prave "budalu" od vas
Mnogi naši građani još ne znaju kako da ostvare svoja potrošačka prava, a zbog toga su najčešća dva pitanja koja su veoma važna.
- Šta uraditi kada se pokvari tehnička stvar (bela tehnika, računari, telefon, itd...)
- Šta uraditi kada se pokvari netehnička stvar (odeća, obuća i slični proizvodi koji nemaju tehničke karakteristike).
Prvo, trebalo bi utvrditi da li je proizvod u zakonskoj garanciji ili u komercijalnoj garanciji.
Zakon jasno i nedvosmisleno kaže da uz fiskalni račun, potrošač ima zakonsku garanciju od dve godine a komercijalna garancija je sve preko dve godine koju daje trgovac ili proizvođač i uslovi komercijalne garancije su definisati garantnim listom.
- Ukoliko se nesaobraznost pojavi u prvih 6 meseci od kupovine, da bi potrošač ostvario svoja prava potrebno je da uloži pismenu reklamaciju trgovcu na mestu gde je kupio proizvod i tom prilikom ima pravo da zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, popravkom ili povratom novca - kaže za naš portal Marko Dragić, pravni savetnik u Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS).
Prema njegovim rečima, ako se nesaobraznost ili nedostatak pojavi posle isteka 6 meseci pa sve do isteka zakonske garancije od 2 godine potrošač ima pravo da zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom ili popravkom.
Zakonski rok za odgovor na reklamaciju je 8 dana od dana podnošenja reklamacije a 30 dana je rešavanje iste ako je u pitanju tehnička roba, a ako je netehnička onda je 15 dana.
Bitni saveti i rokovi na koje bi trebalo da obratite pažnju:
- 2 godine zakonska garancija, preko toga komercijalna
- 8 dana - rok za odgovor na reklamaciju
- 15 - rok za rešavanje reklamacije na netehničku robu
- 30 dana - rok za rešavanje reklamacije na tehničku robu
- bez dokaza o kupovini nije moguće reklamirati proizvod (fiskalni račun, slip iz banke, izvod)
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Novosti)