Zgrada / Ilustracija, Foto: Aleksandar Stojanović

VAŽNO UPAMTITI

AKO STE NEZADOVOLJNI RADOM UPRAVNIKA, MORATE POZNAVATI ODREĐENA PRAVILA: Osim glasova većine potrebno je znati OVO!

Po Zakonu o stanovanju i održavanju zgrada, svaka zgrada mora da ima svog upravnika

Objavljeno: 27.01.2020. 22:55h

Profesionalni upravnik zgrade može, pod određenim uslovima, biti smenjen i sa manje od trećine glasova svih stanara!

Po Zakonu o stanovanju i održavanju zgrada, svaka zgrada mora da ima svog upravnika. Da bi izabrala upravnika iz svojih redova potrebna je saglasnost proste većine (50 odsto plus jedan glas), a za profesionalnog upravnika potpisi dve trećine vlasnika stanova.

Koliko je, međutim, glasova potrebno kako bi upravnik bio razrešen, te na koji način se određuje kvorum, pitanja su na koja smo potražili odgovore od Ljubiše Banovačkog, predsednika Udruženja profesionalnih upravnika Beograda.

Kako kaže, jedna od najčešćih zabluda građana je da oni misle da imaju potpisan ugovor sa upravnikom, a nemaju, već sa firmom koja se bavi profesionalnim upravljanjem, koja „daje“ profesionalnog upravnika.

- Ako su stanari nezadovoljni radom upravnika, mogu se prvo obratiti toj firmi koja može da im ponudi drugog upravnika ili da bude raskinut ugovor sa stambenom zajednicom - kaže Banovački i dodaje da ako upravnik ne želi da zakaže sastanak, vlasnici stanova ga mogu sami organizovati, a prethodno mejlom obavestiti upravnika, ali i njegovu firmu.

Najveća dilema je da li je potrebna saglasnost dve trećine svih stanara kako bi se razrešio upravnik. Međutim, kako tvrdi Banovački, kvorum za normalan rad je broj ljudi prisutan na poslednja tri sastanka stambene zajednice.

- Primera radi, ako se na poslednja tri sastanka od 50 vlasnika odazvalo njih 20, kvorum je 20, i od tog broja dve trećine, odnosno u ovom slučaju 14 vlasnika, mogu promeniti upravnika - priča Banovački i dodaje da se kvorum smanjuje za stanare koji nisu aktivni ili neće da učestvuju, te se oni proglašavaju nedostupnim, a ako se pojave, ulaze ponovo u kvorum.

RAZLIKUJE SE PO OPŠTINAMA

Kako ističe naš sagovornik, pravila su različita od opštine do opštine.

- Opštine Čukarica, Zvezdara i Stari grad smatraju da se, ako neko ne dođe na sastanak, ne može se po automatizmu proglasiti nedostupnim. To otežava posao profesionalnim upravnicima. Sa druge strane, opštine Palilula, Novi Beograd, Voždovac i Vračar primenjuju da se posle tri sastanka oni koji ne dolaze mogu proglasiti nedostupnim - kaže Banovački.

KAZNE I ODUZIMANJE LICENCE

Postoje primeri, kaže Banovački, da su upravnici izgubili licencu, ali ne zbog lošeg rada, već što nisu obnovili polisu osiguranja profesionalne odgovornosti.

- Mi imamo polise koje nam traju pet godina, a koje se plaćaju na godišnjem nivou. Ko je ne obnovi, Privredna komora Srbije mu oduzima licencu i brišu ga iz registra. Bilo je kažnjavanja profesionalnih upravnika i organizatora profesionalnog upravljanja, ali ne i težih povreda - kaže Banovački.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Blic)