Kinezi kao spas!
KINEZI JEDINI SPAS ZA IKARBUS: ČUVENA ZEMUNSKA FABRIKA autobusa u problemima, KASNE IM PO 3 PLATE
Pregurali su i ratove i sankcije, a nikada nisu prekidali proizvodnju
Pregurali su i ratove i sankcije, a nikada nisu prekidali proizvodnju, isplaćujući redovno plate radnicima, ali sada, po prvi put u svojoj gotovo stogodišnjoj istoriji, zarade zaposlenima u "Ikarbusu" kasne tri meseca!
- Jednostavno, iako smo sposobni da napravimo kvalitetan proizvod, sasvim odgovarajući našem srpskom tržištu, ne dobijamo poslove, pa čak ni one koji su nam obećani - kaže generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić.
On objašnjava da je zemunska fabrika jedna od retkih u svetu koje su ovlašćeni nadograđivač "Mercedesa" i MAN, vodećih proizvođača autobusa.
- Mislim da mi jedini u svetu imamo ovu vrstu saradnje i s jednima i drugima, ali izgleda da to, nažalost, nije dovoljno da dobijemo i posao od naših transportnih preduzeća - kaže Vićentić.
Na pitanje da li je cena možda presudni faktor kod nabavke autobusa iz inostranstva, pre svega iz Kine i Turske, Vićentić kaže:
- Naprotiv, mi smo daleko jeftiniji, ali ne zato što štedimo na kvalitetu, već što radimo sa minimalnom zaradom, upravo da bismo održali kompaniju. Nama su, na primer, iz Grada Beograda početkom godine obećali kupovinu 130 autobusa - 100 gradskih, zglobnih dizel i 30 solo-elektro. Međutim, do danas do tog posla nije došlo - objašnjava prvi čovek nekadašnjeg zemunskog giganta.
Ipak, kako su već i navikli sve ove godine, ni radnici u pogonima ni čelni ljudi kompanije se ne predaju, a svetlo na kraju tunela vide u sprovođenju Unapred pripremljenog plana reorganizacije.
- U toku je i privatizacija koja zbog kompleksnosti procedure traje dugo, ali se nadamo da će najzad biti završena u naredna dva-tri meseca, kada će većinski vlasnik "Ikarbusa" postati kineska kompanija "Lang Džou" - kaže Vićentić.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Novosti.rs)