jezivo!
Dvoje ljudi poginulo, a 45 povređeno u saobraćajnim nezgodama! Hitno se oglasio MUP, crne brojke se samo nižu
Saobraćajne nesreće događale su se svako malo
U utorak, 24. decembra na putevima u Srbiji, zbog jakog nevremena i snega, dogodilo se 118 saobraćajnih nesreća u kojima su dve osobe izgubile život, dok je 11 osoba teško povređeno. Čak 34 osobe lakše je povređeno.
U Smederevu je poginuo mladić (23), a u Somboru vozač (51) putničkog vozila.
Uzroci nesreća
Jako nevreme i snežna oluja izazvali su haos na putevima u utorak. Saobraćajne nesreće događale su se svako malo, a prema podacima MUP na teritoriji Srbije u 24 sata dogodilo se čak 118 saobraćajnih nesreća.
Najčešći uzroci saobraćajnih nesreća koje su se dogodile tokom jučerašnjeg dana bila je neprilagođena brzina uslovima saobraćaja i stanju puta, kao i gubitak kontrole nad vozilom usled klizavog kolovoza prekrivenog snegom i ledom.
- S obzirom na predstojeće novogodišnje praznike i veliki broj proslava, Ministarstvo unutrašnjih poslova apeluje na vozače da ne upravljaju vozilom ukoliko su konzumirali alkohol ili psihoaktivne supstance. Takođe apelujemo na vozače da vožnju prilagode vremenskim uslovima, imajući u vidu pojavu magle i snežne padavine - upozorili su iz MUP-a za "Blic".
Dve žrtve snežne oluje
Prva žrtva nevremena u Srbiji bio je mladić Vladimir J. (23) koji je poginuo u saobraćajnoj nesreći kod Smedereva. On je usled usled velikog snega proklizao kolima i sudario se sa cisternom i nastradao na licu mesta.
Druga žrtva jučerašnjeg nevremena u Srbiji je muškarac (51) koji je poginuo u saobraćajnoj nesreći u naselju Doroslovo u Somboru, kada je izgubio kontrolu nad vozilom i sleteo sa puta, a zatim udario u drvo.
Kako se ponašati na putu tokom nevremena
U vremenskim uslovima kakvi su bili u utorak u Srbiji, uvek je najsigurnije garažirati vozilo i ne kretati na put, ali ukoliko to ipak činite, važno je znati kako se ponašati tokom vožnje, ukoliko vas zadesi poledica na putu ili ako vas negde susretne snežna vejavica, zaveje i zaglavi.
Kada se na putu nalazi led, postoji izuzetno malo ili najčešće ne postoji nikakvo trenje i otpor koji bi pneumatike usmeravao tamo gde želite. Pošto su, dakle, tehnički uslovi nešto na šta se ne možete osloniti, jedini način da vožnja u uslovima ledene kiše bude iole bezbedna jeste – ljudski faktor.
- Prvi i osnovni savet kada je led na kolovozu jeste da, jednostavno, ne vozite. Ako ste već na putu, osnovni saveti su da vozite sporo i budite oprezni, poštujući svu signalizaciju uz pravljenje velikog odstojanja od vozila koje se nalazi ispred vas – kratko kažu saobraćajci.
Kako kočiti na zaleđenom putu
Ako ste ipak na zaleđenom putu, korišćenje kočnica predstavlja najveći izazov. Jasmina Bončić, instruktorka vožnje iz Auto-škole “Desetka plus”, objasnila je ranije da je uslov za bezbedno kočenje procena razdaljine koja je za to potrebna.
- Nema tu preteranog kočenja, već se koči motorom u kombinaciji sa blagim pritiskanjem pedale nožne kočnice. Koči se postepeno kako bi se izbegla blokada točkova. Ako točkovi blokiraju, vozilo proklizava i gubi se kontrola. Tada treba otpustiti kočnicu, zatim postepeno zakočiti, a istovremeno kočiti motorom - preći u manji stepen prenosa, odnosno prebaciti menjač u nižu brzinu - rekla je za RTS Bončićeva.
Kako je objasnila, “na nizbrdici nikako ne treba juriti, već kočiti lagano, nežnim spuštanjem i podizanjem stopala s kočnice”.
Skretanje na poledici
Ništa manje izazovno od kočenja, jeste i skretanje na poledici. Pre nego što se uđe u krivinu, kako savetuju saobraćajni stručnjaci, treba usporiti kako bi se očuvala stabilnost vozila.
- Potrebno je okretati volan lagano, ali ako se oseti da je prednji deo vozila neupravljiv odmah treba skloniti nogu sa papučice gasa, usporiti i blago kočiti ako je potrebno. Ako se zadnji deo vozila zanese, tada se lagano dodaje gas da bi se auto vratio na pravac. U krivinama preporučljivo je voziti sporo ujednačenom brzinom da bi se izbeglo zanošenje vozila – kažu oni.
Zašto je važno kretati iz druge brzine
Konačno, ako vam automobil u ovakvim uslovima stane, potrebno je znati na koji način ga ponovo najbezbednije moguće staviti u pogon.
- Da bi se sprečilo proklizavanje treba krenuti lagano i postepeno ubrzavati. Ako točkovi proklizaju, ili se auto zaglavi u snegu, treba krenuti iz druge brzine jer se tako smanjuje sila koja deluje na točkove i povećava pogonska snaga. Ako auto ima automatski menjač, treba uključite winter režim – savetuju saobraćajni stručnjaci.
Bonus video: