JEZIVO
Snimak koji sledi gledajte na svoju odgovornost: Avion preleteo iznad auto-puta, pa se srušio u reku i prepolovio
Ubrzo se srušio u reku pored, a ovaj strahovit prizor je zabeležen na kameri.
Let 235 kompanije TransAsia je bio domaći let iz Tajpeja za Kinmen na Tajvanu. Avion se 4. februara 2015. godine srušio u reku Kilung oko pet kilometara udaljenosti od aerodroma, odakle je letelica poletela. Na letu je bilo 58 ljudi, od kojih je 15 preživelo sa teškim povredama.
Dva minuta nakon poletanja, piloti su prijavili kvar motora. Nakon što se avion popeo na visinu od 500 metara, jedan motor, koji je još uvek normalno radio, greškom je ugašen. Avion je počeo da pada, oštro je skrenuo ulevo i zakačio taksi koji je išao ka zapadu vijaduktom, zbog čega su povređene još dve osobe. Ubrzo se srušio u reku pored, a ovaj strahovit prizor je zabeležen na kameri.
Avion se srušio u reku par minuta nakon poletanja
Na snimku koji je objavljen vidi se letelica kako pada tik iznad puta, da bi se nakon toga srušila u reku.
Avion 235 je poleteo sa aerodroma Tajpej u 10:52 po tajvanskom vremenu, sa 53 putnika i pet članova posade. Ubrzo nakon poletanja, došlo je do kvara na motoru broj 2. Posada je pogrešno dijagnostikovala problem i ugasila motor broj 1 koji je još uvek radio.
Ovu avionsku nesreću su snimile kamere u nekoliko automobila koji su putovali ka zapadu vijaduktom Huandong pored reke.
Avion je udario u vodu, nakon čega se prepolovio na dva dela.
Među putnicima je bilo i četvoro dece. Policija i vatrogasne službe Tajpeja primile su desetine poziva očevidaca skoro odmah nakon nesreće. Vatrogasna služba Tajpeja, vojni i volonterski spasioci stigli su na mesto nesreće za nekoliko minuta i stigli do preživelih čamcem oko 35 minuta nakon nesreće.
Posada greškom ugasila motor koji radi
Neki mediji preneli su anonimne tvrdnje da se pilot žalio na „nenormalnosti u radu motora“ i tražio pregled letelice pre poletanja, ali da je zahtev odbijen. Ovu tvrdnju su demantovali i Trans Asia i Uprava za civilnu aeronautiku.
Tajvanski savet za bezbednost vazduhoplovstva (ASC) vodio je istragu o nesreći. Prema rečima izvršnog direktora ASC, Tomasa Vanga, desni motor aviona je aktivirao alarm samo 37 sekundi nakon poletanja. Pokušano je ponovno pokretanje, ali se avion srušio 72 sekunde kasnije.
Bez utvrđivanja odgovornosti za nesreću, u izveštaju je potvrđeno da je pilot neispravno ugasio motor broj jedan koji je još uvek radio nakon kvara motora broj dva. U izveštaju je takođe navedeno da pilot nije prošao test na simulatoru u maju 2014, delom zato što je pokazao nedovoljno znanje o proceduri za rukovanje paljenjem motora tokom poletanja. Međutim, ponovo je polagao test sledećeg meseca i uspešno je položio.
TransAsia je 11. februara ponudila oko 475.000 američkih dolara kao kompenzaciju porodici stradalih.