KOMPANIJA
Izvanredni poslovni rezultati kompanije dm drogerie markt u godini jubileja, uz rast od 30,34 odsto
Efikasno investiranje u digitalne kanale, tehnologije i održivost
Kompanija dm drogerie markt ostvarila je rekordne poslovne rezultate u poslovnoj 2023/24. godini u kojoj obeležava dve decenije poslovanja na tržištu Srbije. Uz promet u filijalama i online shopu od 38,2 milijarde dinara, rast od 30,34 odsto i investicije u iznosu 1,07 milijardi dinara, dm je ostvario napredak na svim ključnim poljima, učvršćujući još više svoju poziciju u industriji trgovine u našoj zemlji.
Kada je reč o grupaciji dm Austrija i pridruženim zemljama (izuzev Nemačke i Poljske), generisan je ukupan promet od 5,2 milijarde evra, uz širenje prodajne mreže na 1.947 drogerija. Broj zaposlenih u grupaciji veći je od 28.000, a u Srbiji je premašio 2.000.
Lanac dm proširio se na još tri grada u Srbiji – Šid, Loznicu i Bor, te sada posluje u 37 gradova s 131 prodavnicom, dok je distributivni centar proširen za gotovo 50 odsto i sada se prostire na preko 22.000 kvadratnih metara skladišnog i kancelarijskog prostora. U opremanje distributivnog centra i logističku opremu uloženo je preko 208 miliona dinara, kao doprinos bržem i efikasnijem snabdevanju filijala.
„Cilj dm-a je da uspostavi ravnotežu između društvene, ekološke i socijalne odgovornosti. Upravo iz tog razloga, dm zauzima ključnu ulogu u zaštiti prirodnih resursa i klime, uzimajući u obzir interese svih generacija. U celokupnom životnom ciklusu objekata u kojima posluje, dm teži ekološkoj neutralnosti i poseban značaj daje održivoj, energetski efikasnoj gradnji i odgovornom korišćenju građevinskih materijala, upotrebi obnovljivih izvora energije, kao i smanjenju emisija ugljen-dioksida. Zaštita čoveka i njegove okoline u dm-u su prioritet. Shodno tome, a po mogućnosti i premašujući savremena tehnička dostignuća, koriste se ekološki prihvatljivi materijali koji ne sadrže štetne supstance“, rekao je Branko Basar, rukovodilac Ekspanzije.
Poslovne uspehe u 2023/24. godini propratile su i donacije kompanije dm od ukupno 40,8 miliona dinara novčane i robne vrednosti u već tradicionalnim projektima, kampanjama i darivanjima.
„Ponosni smo što je godina našeg jubileja praćena velikim poduhvatima u kojima smo najširoj zajednici zahvalili na ukazanom poverenju. Posebno nas raduje to što su društveno odgovorne kampanje koje sprovodimo prepoznate u javnosti i što one na neki način predstavljaju našu „ličnu kartu“. Trudićemo se da i dalje podržavamo lokalnu zajednicu i životnu sredinu konkretnim projektima i donacijama onima kojima je pomoć najpotrebnija“, zaključila je Vesna Stojanović, direktorka dm Srbija i Severna Makedonija.
Investicije u digitalne platforme i servise
Jubilarnu godinu drogerijskog lanca obeležili su značajni noviteti – pokretanje dmLIVE formata u okviru aplikacije Moj dm, koja je preuzeta više od 1,3 miliona puta. Na ovoj inovativnoj platformi korisnici imaju priliku da se povežu s brendom slušajući interaktivne prezentacije proizvoda i trendova, kao i razgovore sa stručnjacima. Za verne kupce predstavljene su i nove pogodnosti za kupovinu u dm drogerijama ili online na aplikaciji Moj dm, koja im donosi brojna iznenađenja i kupone.
„Od otvaranja prve drogerije u Srbiji, 2004. godine na Terazijama, dm u kontinuitetu važi za kompaniju koja je mnogo više od brenda, više od prodavnice, više od poslodavca. Takav će ostati i naš pristup u svemu što radimo, s težnjom da i u narednih 20 godina ostanemo omiljeno mesto za kupovinu, stavljajući uvek čoveka u centar našeg poslovanja”, izjavila je direktorka dm Srbija i Severna Makedonija Alexandra Olivera Korichi.
„UVEK POVOLJNO“ – koncept dugoročne cenovne stabilnosti
Jedan u nizu pionirskih poduhvata dm-a u maloprodajnoj industriji bilo je uvođenje dugoročno povoljnih cena koje ostaju iste minimum četiri meseca. Na ovaj način koncept „UVEK POVOLJNO“ doprinosi uštedi novca i vremena na duže staze. Inače, lanac dm u svom asortimanu broji više od 14.500 proizvoda, od čega preko 3.000 zauzimaju visokokvalitetne robne marke koje nose dm oznaku, a kupci među njima izuzetno vrednuju brendove Balea, alverde, dmBio, babylove, Denkmit i druge koje nude identičan kvalitet u svim zemljama u kojima dm posluje.
Niz jedinstvenih događaja u rođendanskoj godini
U proteklom periodu posvećenom velikom jubileju, dm je svojim kupcima poklonio i dva autentična događaja. U aprilu je organizovan dm Feel, manifestacija sajamskog tipa koja je postavila standarde u industriji lepote. U okviru kampanje posvećene ženskom zdravlju, u septembru je održana i prva dmFem konferencija u kojoj su, pružajući vrsne diskusije i korisne savete, učestvovali brojni stručnjaci iz raznih sfera. Kao simbol inspiracije, zajedništva i uspeha, kompanija dm organizovala je i jedinstvenu proslavu jubileja „20 godina zajedno jedni za druge“, u okviru koje je okupila više od 1.000 zvanica iz Srbije i inostranstva.
Zdravlje žena u fokusu
Kampanja Žensko zdravlje u fokusu je drugu godinu zaredom, a dm je kao njen deo početkom 2024. pokrenuo novu kampanju posvećenu borbi protiv menstrualnog siromaštva, u okviru koje je dugoročno dodatno umanjio cene uložaka i tampona Jessa. Kompanija je nastavila i drugi serijal dm Podcasta o zdravlju žena, koji je prošle godine dobio prestižnu nagradu „Kaktus“.
Tradicionalna dm Ženska trka, koja se organizuje u saradnji s Beogradskim maratonom, bila je u znaku humanosti i solidarnosti, pa je za svaku kupljenu kotizaciju kompanija donirala paket uložaka Jessa članicama Specijalne olimpijade iz 16 klubova širom Srbije i Sportskog saveza osoba s invaliditetom Beograda.
Titula omiljenog poslodavca
Osim što se često karakteriše kao omiljeno mesto kupovine, dm se već treći put zaredom nalazi na listi najpoželjnijih poslodavaca na tržištu rada u Srbiji, prema istraživanju Talent X koje sprovodi portal Poslovi Infostud. Godinu jubileja dm je započeo uvećanjem bruto zarada od 15 odsto za sve zaposlene, pored redovne 13. i 14. plate. Kompanija zaposlenima pruža i brojne prednosti koje doprinose njihovom ličnom i profesionalnom razvoju: kurseve, edukacije, kao i pogodnosti koje im olakšavaju balans između poslovnog i privatnog života. Razvojem i uvođenjem sistema poput dmGPT (baziranog na platformi ChatGPT), dm se pozicionira kao lider u segmentu uvođenja veštačke inteligencije u maloprodaji, kako bi što više olakšao rad zaposlenima.
Dovoljno je razloga da godina u kojoj dm proslavlja jubilej, dvadesetogodišnicu poslovanja u Srbiji, ostane upamćena po mnogo čemu: rekordnim poslovnim rezultatima kompanije, jedinstvenim događajima, inovacijama, društveno odgovornim kampanjama – što predstavlja stabilan temelj za uspehe u budućnosti.
(Espreso/Promo)