NOVA ATOBUSKA STANICA
KAKO VI KUPUJETE AUTOBUSKE KARTE? Većina prelazi na ONLINE KUPOVINU, neki više vole šalter... EVO KOJE SU RAZLIKE
Iz BAS-a navode da je odziv fenomenalan
Beogradska autobuska stanica na novoj lokaciji u Bloku 42 na Novom Beogradu radi punom parom. Putnici se navikavaju na novi prostor za koji uglavnom imaju reči hvale. Posebno se ističe dobra organizacija na samoj stanici koja pored modernog prostora, velikog parkinga, integrisane taksi stanice i dobro organizovanih i grupisanih perona nudi i poboljšano iskustvo kupovine karata. Pored tradicionalne kupovine na šalteru, putnicima su na raspolaganju i automati, dok je naročito velika pogodnost mogućnost kupovine online, putem BAS-ovog servisa.
Iz BAS-a navode da je odziv fenomenalan.
- Putnici su odlično prihvatili online način kupovine i sigurni smo da će u budućnosti on postati dominantan, što je sasvim razumljivo s obzirom na niz pogodnosti koji ima kako za putnike tako i za nas koji te karte prodajemo. Naravno, postoje i oni putnici koji više vole da kupovinu obave na šalteru ili na nekom od automata ovde na stanici i to je sasvim razumljivo, zato i imamo više opcija kako bi svakom korisniku naših usluga obezbedili najbolje i najugodnije iskustvo - kažu iz BAS-a.
U nastavku vam donosimo poređenje između tradicionalnog i online načina kupovine.
Verovatno najveće prednosti online kupovine karata su brzina i praktičnost. Online sistemi su dostupni 24/7, što vam omogućava da obavite kupovinu u bilo koje doba dana ili noć bez obzira na to gde se nalazite. Dakle, nema potrebe da dolazite do stanice samo da biste kupili kartu, a izbegavate i čekanje u redovima ispred šaltera što štedi dragoceno vreme. Na šalteru takođe možete kupiti kartu u bilo koje vreme, ali to zahteva dolazak na stanicu, što može biti dodatni napor, posebno za one koji ne žive u blizini ili su u žurbi.
Dalje, kupovina karata putem online servisa značajno olakšava organizaciju putovanja. Na sajtu imate mogućnost da lako i brzo pregledate sve opcije polazaka ka vašoj destinaciji, da uporedite rute i cene i da na miru odlučite koja opcija vam najviše odgovara. Te informacije su dostupne i na šalteru, ali nemate isti pregled i mogućnost direktnog poređenja više polazaka i cena kao online. Takođe, kada kupujete online možete biti sigurni da ste rezervisali vaše mesto u autobusu, dok, ukoliko čekate poslednji trenutak i kupujete kartu pred sam polazak rizikujete da se karte rasprodaju i da budete primorani da odložite putovanje ili izaberete opciju koja vam ne odgovara u potpunosti.
Takođe, kada kupite karte online one stižu direktno na vaš e-mail i dovoljno je da ih sačuvate u telefonu i da bude sigurni da će vam biti dostupne prilikom polaska. Štampate ih tek kada dođete na stanicu, neposredno pre polaska, odnosno pre ulaska na peron i ukrcavanja u autobus. S druge strane, ukoliko ranije kupite kartu na šalteru rizikujete da je zaboravite, izgubite ili da se pocepa.
Na ovaj način možete kupiti karte i prijateljima ili članovima porodice bez potrebe za fizičkim nalaženjem sa njima. Dovoljno je da u formular za kupovinu unesete njihovu e-mail adresu i istog trenutka će dobiti karte putem elektronske pošte.
Kupovina putem interneta je bezbedna podjednako kao i kupovina na šalteru. Online sistemi koje koristi BAS koriste naviše standarde bezbednosti poput SSL enkripcije i 3D Secure tehnologije, čime se osigurava da vaši podaci u potpunosti budu zaštićeni.
Zamena karte i povraćaj novca
Zaštićeni ste i u slučaju da se vaši planovi promene i karte koje ste kupili online želite da zamenite ili da odustanete od putovanja.
Zamena karte obavlja se na šalteru, a procedura je vrlo jednostavna – dovoljno je da ponesete odštampanu kartu i ličnu ispravu i izaberete novi termin koji vam više odgovara. Kartu je moguće zameniti za neki drugi polazak istog prevoznika i to je moguće uraditi dokle god je karta važeća, odnosno pre vremena originalnog polaska.
U slučaju da potpuno odustanete od putovanja, možete podneti zahtev za povraćaj novca, pod uslovom da to učinite najmanje dva sata pre planiranog polaska. Zahtev se može podneti putem mejla ili lično na šalteru, u zavisnosti od toga da li je karta odštampana na kartomatu.
Ukoliko karta nije odštampana na kartomatu, dovoljno je da pošaljete mejl na putnik@bas.rs sa jasnom naznakom da želite da otkažete jednu ili više karata. U mejlu je potrebno da priložite i originalni mejl sa kupljenim kartama i da navedete broj svoje lične karte ili pasoša. Novac, umanjen za proviziju od 10%, će vam biti vraćen na tekući račun sa kojeg ste izvršili uplatu, i to u roku od 14 dana.
U slučaju da ste kartu već odštampali na kartomatu potrebno je da je odnesete na šalter zajedno sa ličnom ispravom i da tamo zatražite povrat novca. Novac će vam biti vraćen nakon što zahtev bude obrađen i odobren.
Do karte u par koraka
Proces online kupovine je izuzetno jednostavan i traje svega nekoliko minuta, a obavlja se na isključivo putem zvaničnog sajta www.bas.rs.
Nakon ulaska na početnu stranicu potrebno je da unesete odredište i datum putovanja i odaberete autobusku liniju koja vam odgovara. Nakon toga će vam biti ponuđeno da izaberete tip karte, odnosno da li kupujete standardnu ili dečju, a kod nekih prevoznika moguće je izabrati i studentsku i penzionersku. Posle izvršenog plaćanja na e-mail adresu koju ste uneli u obrazac stići će vam fiskalni račun zajedno sa elektronskom verzijom karte koju ste kupili.
Ne zaboravite da je odštampate
Kartu kupljenu online neophodno je odštampati i jedino tako ćete moći da uđete na peron za polaske i u autobus. Takođe, potrebno je da to uradite na nekom od kartomata koji se nalaze na Beogradskoj autobuskoj stanici na jasno označenim mestima pre ulaska na peron, kao i u šalter sali za prodaju karata. Karta se štampa na zaštićenom papiru kako bi se sprečile zloupotrebe a da biste to uradili dovoljno je da skenirate QR kod sa elektronske karte na kartomatu.
Bonus video:
(Espreso)