kapital.rs
Da li ulaganje u akcije modnih brendova postaje apsolutni trend ove jeseni?
Otkrijte da li trgovanjem cenama akcija vaših omiljenih modnih brendova možete ostvariti potencijalni profit
Kraj leta i dugo očekivani pad temperature najavljuju dolazak jeseni, a sa njom promene u našem garderoberu i potrebu za toplijom odećom. Tokom septembra održavaju se nedelje mode u najpoznatijim prestonicama mode poput Pariza, Londona, Njujorka i Milana, a na osnovu ovih događaja formiraju se trendovi za predstojeću sezonu. Ljudi širom sveta, ali i kod nas, prate modne savete dizajnera iz renomiranih brendova kao što su Dior, Burberry i Louis Vuitton, trudeći se da osveže svoje garderobere i spremno dočekaju jesen.
Otkrijte da li trgovanjem cenama akcija vaših omiljenih modnih brendova možete ostvariti potencijalni profit.
Stanje u globalnoj modnoj industriji
Poznati veb-sajt Statista izvestio je da se očekuje da modna industrija dostigne 3,3 biliona dolara do 2025. godine, uprkos mnogim nedavnim tržišnim nesigurnostima koje često mogu uticati na prognoze rasta. Ova brojka sama po sebi pokazuje ogroman potencijal za rast, profitabilnost i stabilnost sektora. Modna industrija ima veliki značaj za globalnu ekonomiju u pogledu trgovine, zapošljavanja, investicija i prihoda. Karaktertiše se kratkim životnim ciklusima proizvoda, širokom proizvodnom diferencijacijom i brzim promenama u potražnji, uz relativno duge i rigidne procese snabdevanja. Čak i najpoznatiji brendovi moraju uložiti značajan trud kako bi zadržali svoj tržišni udeo.
Uprkos tome, luksuzni brendovi beleže rast. Očekuje se da će modna industrija u luksuznom segmentu u Europi rasti između tri i pet posto, dok se u neluksuznom segmentu očekuje niži rast, između jedan i tri posto. Međutim, usporavanje rasta u luksuznom segmentu uočljivo je u odnosu na početak 2023. godine, kada je rast bio između pet i sedam posto, dok neluksuzni segment zadržava istu, nisku stopu rasta.
Početak ulaganja u modnu industriju može biti uzbudljiva i potencijalno profitabilna prilika, ali je važno pristupiti joj sa pravim strategijama. Zašto ne biste razmotrili trgovanje cenama akcija najpoznatijih modnih kompanija? Prijavljivanjem na KapitalRS, dobićete besplatan vodič o tome kako da trgujete cenama akcija i pristup 100% BESPLATNOM demo alatu za trgovinu.
Modna industrija u Srbiji
Tekstilna i modna industrija u Srbiji imaju dugu tradiciju i značajnu ulogu u izvozu. Nekada je sektor zapošljavao više od 250.000 radnika i imao izvoz vredan preko pet milijardi dolara. Danas se sastoji od oko 1.800 kompanija sa više od 47.000 zaposlenih. Visok kvalitet proizvoda, konkurentne cene, kvalifikovana radna snaga i niske troškove usluga čine Srbiju privlačnom za strane investitore. Tekstilna industrija značajno doprinosi smanjenju nezaposlenosti i uživa podršku lokalnih vlasti. Sa preko 25 investitora, ovaj sektor je jedan od najprivlačnijih za ulaganje. U poslednjih deset godina, srpska modna industrija se razvila od domaće prerađivačke do globalno prepoznatljive, sa srpskim dizajnerima koji rade u velikim svetskim modnim kućama i promovišu srpsku modu u inostranstvu.
Velike kompanije dominiraju globalnim tržištem
Tržištem odeće dominiraju najveće kompanije. Nike se izdvaja kao veoma uspešan, sa najvećom vrednošću brenda među masovnim brendovima odeće u 2023. godini, koja iznosi oko 75 milijardi dolara. Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), koja uključuje i Dior, je takođe ključni igrač, sa najvećom tržišnom kapitalizacijom među kompanijama u sektoru odeće, koja je u decembru 2023. godine iznosila približno 400 milijardi dolara. LVMH nastavlja da beleži dobre rezultate i ove godine.
Izveštaj kompanije Adidas za drugi kvartal 2024. godine pokazuje da su očekivanja premašena; prodaja je porasla za 9% u odnosu na prethodnu godinu, dostigavši 5,82 milijarde evra. Uspeh Adidas-a iznenadio je mnoge, s obzirom na problem koji nastao kada je kompanija prošle godine prekinula saradnju sa reperom Je-om (ranije poznatim kao Kanje Vest). Kompanija GAP takođe beleži uspeh u drugom kvartalu ove godine, s neto prodajom od 3,7 milijardi dolara, što predstavlja rast od 5% u odnosu na prošlu godinu. Trend rasta uočava se i kod Ralph Lauren-a, čiji su prihodi u drugom kvartalu povećani za 3%, nadmašivši očekivanja. Nasuprot tome, Burberry se suočava sa ozbiljnim problemima ove godine, uključujući pad profita, obustavu plaćanja dividende i smenu generalnog direktora.
Kao što ste već mogli da zaključite, sa nama možete trgovati CFD-ovima na akcije najpoznatijih modnih brendova. Ulaganje u modnu industriju može biti dobar izbor za one koji žele da diversifikuju svoj portfolio i ostvare potencijalne prinose. Da li mislite da imate dovoljno znanja o trgovanju?
Ovaj tekst je pripremljen i odobren od strane investicionog savetnika, Svetislava Milutinovića, zaposlenog u Kapital RS Inc. a.d. Beograd, Severni bulevar 6, investicionog društva pod nadzorom Komisije za hartije od vrednosti Republike Srbije, broj dozvole: 5/0-02-672/18-16.
(Espreso/Promo)