Temu, Foto: Nikos Pekiaridis/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

promene

Šok za Temu!

Huang je sada četvrta najbogatija osoba u Kini sa neto vrednošću od 35,2 milijarde dolara, prema Blumbergovom indeksu milijardera.

Objavljeno: 30.08.2024. 13:45h

Kolin Huang je sada četvrta najbogatija osoba u Kini.

Pad akcija PDD Holdings Inc, matične kompanije giganta elektronske trgovine Temu, doveo je do pada bogatstva kineskog milijardera Kolina Huanga za 14,1 milijardu dolara, što je njegov najveći jednodnevni gubitak ikada.

Huang je sada četvrta najbogatija osoba u Kini sa neto vrednošću od 35,2 milijarde dolara, prema Blumbergovom indeksu milijardera.

To je dramatičan pad za osnivača PDD-a, koji je 8. avgusta postao prvi tehnološki tajkun na vrhu liste bogatstva Kine u više od tri godine, istisnuvši milijardera sa flaširanom vodom Žonga Šanšana. Žong je ponovo zauzeo prvo mesto sa bogatstvom od 50 milijardi dolara, prenosi Blumberg.

PDD je izvestio o kvartalnim prihodima koji su promašili procene analitičara i upozorio da će rast prodaje usporiti.

Glavni izvršni direktor Čen Lej je više puta rekao da trenutna putanja kompanije nije održiva, u odnosu na konkurente kao što su BiteDance TikTok i Alibaba Group Holding Ltd .

Akcije kompanije koje se nalaze na američkoj berzi pale su za 29 odsto, što je najveći pad ikada. Menadžment je takođe umanjio očekivanja za potencijalnu isplatu dividendi i otkup akcija u narednih nekoliko godina.

- Suočavamo se sa intenzivnom konkurencijom na različitim frontovima, a takođe i sa neizvesnošću od strane spoljnih faktora. Stoga, naš menadžerski tim i ja verujemo da nije pravo vreme za otkup akcija ili dividende. I u doglednim godinama, takođe ne vidimo takvu potrebu - rekao je Čen.

Huang je osnovao PDD 2015. godine. Bivši Gugl inženjer brzo se popeo na listu najbogatijih ljudi na svetu, a njegova neto vrednost dostigla je vrhunac od 71,5 milijardi dolara početkom 2021.

On je otišao sa mesta izvršnog direktora PDD-a 2020. i napustio odbor kao predsednik 2021. godine, kada je Peking počeo da se obračunava sa kineskim tehnološkim gigantima.

foto: onemorepicture / Thorsten Wagner / imago stock&people / Profimedia

Platforma za e-trgovinu poznata je po tome što prodaje jeftine proizvode uz masovne promocije, što je privuklo potrošače koji brinu o budžetu usled rasta globalne inflacije.

Proširila se van Kine pod brendom Temu i brzo postala jedna od najpreuzimanijih američkih aplikacija nakon sjajnog debija 2022. Od tada je počela da izaziva kolegu kineskog giganta za onlajn kupovinu Shein, pa čak i Amazon.com Inc. u određenim segmentima.

Kompanija se suočila sa frustracijom dobavljača, zaposlenih i vlada. Stotine malih trgovaca organizovale su ovog leta skup ispred kancelarija PDD-a u južnoj Kini u znak protesta zbog, kako su nazvali, nepravednih kazni koje je nametnula kompanija.

U međuvremenu, Evropska unija radi na predlogu da se zatvori rupa u porezu na uvoz za jeftinu robu koja se kupuje preko interneta, dok američki lobisti zagovaraju prag od 10 dolara za bescarinske isporuke, što je pad sa trenutnih 800 dolara.

Bonus video:

(Espreso/Agencije)