vozači oprez!
Da li automobil može da se zapali na plus 40? Da, ali samo ako ove stvari niste odradili kada je trebalo!
Kako da zaštitimo automobil tokom paklenih vrućina?
Tokom velikih vrućina vozači se sve češće susreću sa problemom pregrevanja motora automobila tokom putovanja. Toplotni talas je uveliko zahvatio Srbiju i utoliko je ovaj problem alarmantan.
Visoke spoljašne temperature u kombinaciji sa teškim teretima ili produženim radom u mirovanju, mogu opteretiti sistem hlađenja u vašem automobilu i to za posledicu može dovesti do pregrejavanja.
Kako da zaštitimo automobil tokom paklenih vrućina porazgovarali smo sa Urošem iz auto servisa "Check".
"Ono što treba pre svega objasniti ljudima koji planiraju da budu vozači, ali i ljudima koji već voze, da automobil ne može da se zapali od visoke temperature. Automobil ima svoj sistem hlađenja i sunce koje na temperaturi od 40 stepeni greje i "bije" direktno na automobil, ne može da zapali bilo šta u vozilu. Dakle, materijali kao što su plastika, lim ili aluminijum ne mogu se zapaliti na temperaturi od 40 stepeni", tvrdi Uroš.
On kaže da jedna od posledica velikih vrućina u kombinaciji sa neodgovornoću vozača može za posledicu imati pregrevanje automobila.
"Pregrevanje automobila se javlja kada temperatura motora dostigne kritične nivoe, dakle one nivoe koji su izvan normalnog radnog opsega. Optimalna temperatura motora kreće se između 90 i 105 stepeni."
Kako dodaje, mnogi vozači ne servisiraju automobile na vreme i ne vode računa o svojim vozilima.
"Vozači ne menjaju ulje na vreme, takođe ne servisiraju klimu u automobilu. Problem je njihova nesavesnost i nepoštovanje servisnih intervala. Na svom ličnom iskustvu pouzdano tvrdim, kada nekim mušterijama napišemo da mora da se radi antifriz i servis klime, oni zaključuju da mi želimo da ih na neki način "prevarimo", a zapravo im ukazujemo na očigledne propuste", kaže on.
Hladnjak motora je centralna komponenta rashladnog sistema. On odvodi toplotu iz rashladne tečnosti i na taj način omogućava da se ohladi pre nego što se ponovo cirkuliše u motoru.
"Oštećenja ili zapušenja u hladnjaku motora ograničavaju protok rashladne tečnosti i to dovodi do nedovoljnog hlađenja motora, a ukoliko dođe do curenja u hladnjaku, to može skroz da isprazni sistem rashladne tečnosti. to se dešava zbog nakupljene prljavštine i korozije unutar radijatora", priča on.
Uroš kaže da svaki vozač mora redovno da servisira svoj automobil i da mora da poštuje te rokove.
"Na dve godine se radi antifriz i servis klime. Što se tiče kontrole hladnjaka, po mom mišljenju, to treba raditi svakog juna i treba da se proveri da li hladnjak ima dobru kontrolu tečnosti", zaključuje Uroš.
Bonus video:
(Espreso)