Auto, Foto: Profimedia

auto

Srbin otkrio kako da sačuvate bateriju auta tokom vrelih dana: Saveti zlata vredni, uz njih nećete imati probleme!

Najbolje vreme za vožnju el. automobila na putu ka moru - noću?

Objavljeno: 14.08.2024. 17:14h

Velike vrućine koje vladaju tokom avgusta meseca izazvale su pored požara i veliki broj havarija u saobraćaju, usled čega je jedan automobil Srba izgoreo prilikom povratka iz Grčke. Upravo zato, objava mladića iz Srbije koji je uputio savet vozačima električnih automobila može biti "zlata vredan".

Mladen M. iz Srbije koji poseduje električni automobil marke Reno Zoe, podelio je danas sa članovima Fejsbuk grupe "Grčka info" savet kako da se ponašaju tokom ekstremnih vrućina ako se nalaze na letovanju u Grčkoj.

Unutar objave on je naglasio da se tokom vrelina mora više voditi računa o pregrevanju, ali i savetovao vozače električnih automobila svih marki da za putovanje biraju noć usled povoljnijih vremenskih uslova. Tom prilikom on je otkrio i da tokom vožnje, klima sistem u njegovom automobilu troši jedan posto baterije na sat vremena.

Najbolje vreme za vožnju el. automobila na putu ka moru - noću?

"Molim bez neumesnih komentara za one koji nemaju električni auto.

Za vlasnike Električnih vozila koji su na letovanju u Grčkoj:

Zbog ekstremno visokih temperatura morate dodatno voditi računa o pregrevanju.

Ako putujete, isključivo putujte noću jer vreo asfalt greje bateriju odozdo. Takođe, auto će se mnogo brže puniti, jer punjenje mora da uspori ako je temperatura prevelika, čime već deo energije odlazi na hlađenje.

Ako imate dostupnu utičnicu, punite noću. Produžne kablove uvek razmotajte do kraja jer kabl na gomili može da se pregreje i otopi izolaciju (70 stepeni za PVC kabl). Struju punjenja smanjite na minimum, jer je zagrevanje kabla srazmerno sa Amperaža².

Ako možete, držite auto stalno spojen na mrežu, a punjenje odloženo na posle ponoći. Time se auto neće puniti preko dana, ali će koristiti struju iz mreže da bateriju drži ispod 30°C. Npr. moj Renault Zoe dnevno ne potroši ni 1kWh da održava temperaturu baterije.

Ispod je preporuka Tesle da se vozila koja se ne voze ostave na punjaču. Punjenje se prekida kada je baterija puna, ali se punjač periodično startuje da se održava temperatura baterije i tada vuče struju iz mreže.", napisao je Milan.

Klima u kolima mu troši 1 % baterije na sat vremena

U komentarima Srbi su imali i dodatna pitanja, konkretno vezana za automobil koji vozi, te i koliko struje mu troši klima uređaj u automobilu.

Tom prilikom on je rekao da vozi Reno Zoe, kao i da je potrošnja klime na automobilu jedan posto baterije na sat.

Vozim Renault Zoe, ali važi sa sve sem Nissan leaf, koji ima pasivno hlađenje baterije. oj troši manje od 1% baterije na sat za klimu.

Bonus video:

(Espreso/Blic/Stevica Rajčetić/Prenela T.Š.)