pažnja
Pesma "Otpisani" je odzvanjala Beogradom, a malo ko zna da ju je napisao ovaj čovek: Bivši je muž čuvene PEVAČICE
Bio je 50 godina u braku sa čuvenom peavčicom radmilom Mikić.
Tokom dočeka mogla se čuti i kultna muzika iz čuvene serije "Otpisani". Simbolika je zanimljiva, a evo ko je napisao tu divnu numeru, koja nema rok trajanja.
Ta kompozicija mogla se čuti i danas kada su vaterpolisti stigli na aerdrom Nikola Tesla u Beogradu. "Ne znam ja ko nas je otpisao. Mi kao grupa nismo bili otpisani i nismo išli kao otpisani. Otišli smo da odbranimo zlato. Rekao sam momcima da ne prate medije, da ne čitaju komentare i da smo mi ti koji kreiraju atmosferu. Hteo bih prvo da kažem - slava i hvala Bogu koji nas je nagradio, pa da se pree svega zahvalim svima u stručnom štabu. Čestitao im ne što su olimpijski šampioni, nego jer su pobijedili sebe - svoje sujete, strahove i mane - imali smo probleme i nemam tu šta da doda", rekao je selektor vaterpolista Uroš Stevanović na komentar da se ta muzika čula jer su neki sumnjali da će delfini osvojiti zlato (pod tim neki misli se na one neopravdano sumnjičave).
Muzika iz "Otpisanih" čula se i na balkonu akda sus e pojavili vaterpolisti. Autor te kompozije je čuveni jugoslovenski kompozitor Milivoje Mića Marković. Rođen je u zagrebu a u Beograd je došao 1957. posle položene audicije postaje član Udruženja džez muzičara Beograda.
Studirao je pravo i nastavio školovanje u muzičkoj školi Josip Slavenski gde je i diplomirao. Predvodio je Big bend u Beogradu. Radio je kao muzički urednik na Televiziji Beograd, bio je autor i voditelj brojnih emisija, često je sarađivao sa čuvenim Mićom Orlovićem.
Kultnu numeru napisao je 1972. Muzika je snimljena na ručno pravljenoj mikseti sa keramičkim cevima.
Marković je sa Milošem Petrovićem osnovao "M&P South Quartet“", autor je plana i programa nastave za džez klarinet i saksofon, objavljenog u Prosvetnom glasniku Republike Srbije. Predavao je u muzičkoj školi Stanković u Beogradu. Umro je 2017. Bio je 50 godina u braku sa čuvenom peavčicom Radmilom Mikić.
"Najvažnija je tolerancija. Onaj ko to ne zna teško da će opstati. Posle toliko godina ljubav je i dalje tu, ali ona nije onaj primarni element kao što je bila na početku. Ponekad kažem da je dobro da smo živi, imamo po 77 godina, od toga smo više od 50 zajedno. Ako ništa drugo, time smo se kandidovali za Nobela", rekao je u intervju za Gloriju.
Upoznali su se i vezu počeli na neobičan način, a velike ljubavi nekada počnu baš tako.
"Moju Radmilu sam upoznao na turneji po gradovima u Bosni i Hercegovini, gde je uz pratnju mog benda fantastično pevala kantri muziku. U Doboju je jedva otpevala koncert. Neposredno pred nastup zub je počeo gadno da je boli i umalo se nije srušila od bolova na bini. Te noći nismo uspeli da pronađemo stomatologa u Doboju, pa sam se ja o njoj džentlmenski brinuo do jutra. Prespavao sam kod nje, zaljubili smo se jedno u drugo i ostali zajedno kroz životna iskušenja sve do danas", ispričao je Mića za "Blic".
Nije izbegavao ni pitanja o deci, pa je na pitanje zbog čega nije imao naslednike odgovorio:
"Supruga Radmila Mikić i ja smo u mladosti govorili da ima vremena za decu. Kasnije kada smo hteli naslednike biologija nam nije dozvolila, pa smo život proveli zajedno, ali bez dece". ("Blic").
Kako je nastala muzika za "Otpisane"
"Otpisani" i Mića ne mogu jedno bez drugog, a ovako je nastala muzika za seriju.
"Otprilike godinu pošto sam se vratio iz Graca sa studija, pozvao me je Aca Đorđević i ponudio da pišem muziku za novu seriju. Kako sam imao lepa iskustva iz saradnje s njim, zajedno smo eadili na dva TV filma, prihvatio sam. “Neću da to bude neka partizanska muzika, to me ne zanima. Hoću nešto moderno, drugačije”, rekao mi je Aca. U sklopu priprema za komponovanje, otišao sam tri noći na snimanje “otpisanih” u Košutnjaku gde sam se družio s ekipom. Sam proces stvaranja muzike za “Otpisane” bio je dugačak i težak. Mučio sam se. Postoje kompozicije koje napišete o čas posla, za jedno popodne. Prvo sam napravio “ostinato bass”. To je ritmička fraza na koju sam kasnije sve nadogradio. Muziku sam snimao u košutnjaku. Pukli biste od smeha da ste videli na čemu smo snimali. Bez miksete i kanala, radilo se uz pomoć štapa i kanapa. Uspeli smo da napravimo odličan snimak zahvaljujući sjajnom ton majstoru Aci Radijičiću. Dok je bio u montaži sa saradnicima, Aca Đorđević je čuo deo muzike iz studija. Odmah su se svi sjatili, od Ace do sekrearica. Nisam znao da li im se dopada, da li sam ispunio zadatak. “To je to”, rekao je Aca i time razrešio moju nedoumicu". ("Na dlanu", 2015).
Mića iza scene
"Pa, različito... Ja to ne mogu, moram da krenem da razmišljam i proživim ispočetka ceo koncert. Ne mogu samo da legnem da zaspem. A onda mi je veliko zadovoljstvo kad čujem i snimku", ispričao je Mića kako se opušta. ("Vijesti", 2014).
Dedić i Marković
Matija Dedić, sin Arsena Dedića, na prijemnom za Akademiju u Gracu svirao je jednu Mićinu kompoziciju. Saznao je to Marković jednom prilikom i bilo mu je veoma drago zbog toga.
Bajaga, Bebi Dol, Balašević
Muzičar je tokom karijere sarađivao sa brojnim poznatim muzičkim imenima, poput Momčila Bajagića Bajage, Bebi Dol, Đorđa Balaševića o kojem je jednom prilikom rekao:
"Ja sam bio zamenik direktora u PGP-u. I, zovu me da dođem da čujem nešto... Ja dođem i tu se upoznamo. I ovaj moj mu kaže, „Ajde, izvedi mu ono“. I on, s gitarom izvede, 'Ljubio sam snašu na salašu'. Ne znam, to je njegov hit, prvi. Originalno! I strašno mi se dopalo, samo je dugačko, pa smo singlicu s dve strane napravili. To je bio prvi snimak s njim koji smo napravili. Onda sam ja sve to podržavao, jer sam bio u poziciji da sam to mogao, jer se čuje da je on odavde iz Vojvodine. I koliko čujem, on u Zagrebu uvek lom napravi. Njega vole svugde".
(Espreso/blic žena/Prenela PV.)