PRESTONICA
ŠTA TO ZUJI NOĆU U BEOGRADU? Ministarstvo odbrane se oglasilo, evo o čemu je reč
Intenzivnija letačka obuka kadeta je omogućena zahvaljujući velikim ulaganjima u ratno vazduhoplovstvo.
Školovanje kadeta za letenje helikoptera jedan je od zadataka 890. mešovite helikopterske eskadrile Pegazi koja se nalazi u sastavu 204. vazduhoplovne brigade
Završna faza letačke obuke kadeta Vojne akademije na lakim višenamenskim helikopterima SA341/2 Gazela je u punom jeku na vojnom aerodromu Pukovnik-pilot Milenko Pavlović u Batajnici i širem rejonu Beograda, saopštilo je Ministarstvo odbrane.
Ova obuka se "realizuje u skladu s planom školovanja budućih pilota Vojske Srbije, kako bi se kadeti u potpunosti osposobili za samostalno letenje na ovom tipu vazduhoplova", navodi MO.
Samostalno letenje je neophodan preduslov za preobuku za borbene helikoptere Gama - koji su naoružana varijanta Gazele - ili višenamenske transportne helikoptere Mi-17, koja ih očekuje na završnoj godini studija.
Školovanje kadeta za letenje helikoptera jedan je od zadataka 890. mešovite helikopterske eskadrile Pegazi koja se nalazi u sastavu 204. vazduhoplovne brigade. Eskadrila, pored Gazela, raspolaže i višenamenskim helikopterima Mi-17, kao i od nedavno Airbus Helicopters H145M.
U ovoj fazi obuke, kadeti izvode noćne trenažne letove, tokom kojih uvežbavaju tehnike i procedure prilikom poletanja, sletanja i letenja na malim visinama. Pre nego što su pristupili ovom razdelu obuke, kadeti su savladali osnovno, navigacijsko i instrumentalno letenje.
U narednom periodu, kadeti će se obučavati za grupno letenje, čime će proces obučavanja za ovaj tipo helikoptera biti zaokružen.
Intenzivnija letačka obuka kadeta je omogućena "zahvaljujući velikim ulaganjima u ratno vazduhoplovstvo. Ova obuka osigurava da se kadeti odmah po prijemu na početne oficirske dužnosti fokusiraju na napredne oblike obuke i preobuku za najsavremenije tipove borbenih i višenamenskih helikoptera u naoružanju Vojske Srbije", navodi Ministarstvo Odbrane.
Helikopter SA341/342 Gazela razvijem je u francusko-engleskoj saradnji a proizvođen je i u jugoslovenskoj fabrici SOKO u Mostaru po licenci.
Gazela je poznata po visokoj manevrabilnosti i maksimalnoj brzini od 310 km/h, s doletom do 670 km. Pogonjen Turbomeca Astazou XIV motorom, može prevesti do pet putnika.
U RViPVO Vojske Srbije, Gazela se koristi za različite misije, uključujući izviđanje, laki transport, pojedinačnu medicinsku evakuaciju, ali najviše za obuku pilota.
Bonus video:
(Espreso/Aero/Prenela T.Š.)