INCIDENT ZA INCIDENTOM
3 SEKUNDE IH DELILO OD TRAGEDIJE, 163 OSOBE BILE NA IVICI SMRTI: Otkriven novi BOINGOV SKANDAL, šta se ovo DEŠAVA?
Avion TUI "being 737-800" 4. marta poletao je s piste vazdušne luke Bristol duge 1,9 kilometara na let za Gran Kanariju
Putnički avion koji je prevozio 163 putnika i devet članova posade prilikom poletanja odvojio se od tla samo tri metra pre kraja piste.
Glavni problem bila je softverska greška zbog koje je za poletanje korišćeno premalo snage, piše Daily Mail.
Avion TUI "being 737-800" 4. marta poletao je s piste vazdušne luke Bristol duge 1,9 kilometara na let za Gran Kanariju. Poletanje je započelo samo 260 metara od kraja uzletne staze, a zadnji kraj aviona uzdigao se samo tri metra pre kraja staze. Preko obližnjg autoputa A38 preleteo je na udaljenosti manjoj od 30 metara.
Kad su se točkovi aviona konačno podigli u vazduh, avion je vozio brzinom od 150 čvorova, što znači da bi s piste izleteo manje od tri sekunde kasnije da nije uspeo da poleti. Odeljenje za istraživanje vazdušnih nesreća Ministarstva saobraćaja Velike Britanije istražuje incident koji smatra ozbiljnim problemom.
Izdali su posebno upozorenje aviokompanijama koje koriste seriju "boing 773-800" nove generacije zbog problema koji ugrožavaju sigurnost leta.
U izveštaju je navedeno da je kompanija "Boing" bila svesna greške u softveru pre ovog incidenta.
Prema izveštaju AAIB-a "boing 737-800" poleteo je s piste s nedovoljnim potiskom da bi zadovoljio propisane performanse zbog čega je rizikovan zastoj i pad aviona. U izveštaju stoji da se sistem automatskog gasa aviona isključio kad je posada odabrala način poletanja.
Umesto 92,8 odsto potiska koji je potreban za sigurno poletanje, avion je ‘teturao‘ niz pistu sa samo 84,5 odsto. Piloti nisu primetili potencijalno fatalan nedostatak snage potreban za sigurno poletanje.
Pregledom aviona utvrđeno je 11 grešaka, od kojih je većina bila povezana sa sistemom automatskog gasa.
Kompanija "Boing" se inače poslednjih meseci suočava sa mnogim problemima zbog sve učestalijih incidenata sa njegovim avionima.
Tako je nedavno zbog jakih turbulencija jedan avion "boing" morao hitno da sleti u Bangkok.
Usled tih turbulencija je jedna osoba izgubila život, a više je teže povređeno.
Povređeno je više od 100 ljudi, od kojih je 20 na intenzivnoj nezi sa povredama kičme.
Američko ministarstvo pravde (DOJ) saopštilo je da razmatra da li da krivično goni kompaniju zbog dve smrtonosne nesreće aviona ''737 Maks''.
Ovi incidenti pogoršati nevolje za kompaniju Boing koja se već suočava sa intenzivnim ispitivanjem usred niza nezgoda i kontroverzi oko bezbednosnih problema - kao i sa slučajevima smrti dvojice uzbunjivača u razmaku od samo dva meseca.
Džošua Din (45), bivši radnik “Boingovog” dobavljača "Spirit AeroSistemsa", preminuo je nakon iznenadne bolesti, kako je početkom maja preneo Sijetl tajms. Din je svedočio protiv “Spirita” u tužbi akcionara prošle godine, gde je bivši revizor kvaliteta optužio kompaniju za lošu kontrolu kvaliteta u proizvodnji "boinga 737 maks".
Prethodno je objavljeno da je bivši radnik “Boinga” Džon Barnet, koji je svedočio u tužbi protiv kompanije, nađen mrtav.
U izveštaju se navodi da je 62-godišnjak umro od “samonanete” rane 9. marta, a “Boing” je izrazio saučešće.
Barnet je nakon odlaska u penziju 2017. pokrenuo dugogodišnji sudski postupak protiv kompanije, tvrdeći da omalovažavaju i sabotiraju njegovu karijeru zbog optužbi koje je izneo na njen račun.
Bonus video:
(Espreso/ Daily Mail/ Jutarnji.hr/ Blic/ Prenela: T.M.)
.