Verica J., Foto: Društvene mreže

NESREĆA

UKINUT PRITVOR MEHANIČARU AUTOBUSA ČIJI JE TOČAK USMRTIO ŽENU KOD KARAĐORĐEVOG PARKA: Ni veštaku OVO nije jasno

Uviđaju je prisustvovao veštak koji je pregledao tehničku ispravnost busa

Objavljeno: 01.04.2024. 17:42h > 17:44h

Prvi osnovi sud je mehaničaru I. R. ukinuo zadržavanje od 48 sati, koje je određeno po nalogu Prvog osnovnog javnog tužilaštva. Nesreća se dogodila 18. marta, zadržavanje je određeno 19. marta, a pušten je dan kasnije.

Uviđaju je prisustvovao veštak koji je pregledao tehničku ispravnost busa i napisao u izveštaju da je bus bio tehnički ispravan za bezbedno učešće u saobraćaju.

- Zadnji levi spoljni točak je bio pričvršćen sa 10 šrafova i matica i mala je verovatnoća da se odvoji u jednom trenutku - navodi u izveštaju veštak i zaključuje da nema logično objašnjenje zašto je tokom vožnje otpao i nakon nekontrolisanog kotrljanja udario dva pešaka, nakon čega je jedan od njih preminuo.

Veštak pretpostavlja da je uzrok nezgode, možda nestručna montaža dva zadnja točka. Autobus je star 8 godina, a točkovi su možda i stariji.

Podsetimo, kod Karađorđevog parka u smeru ka Autokomandi kada je autobusu otpao točak i udario dve žene, jedna od njih, V.J (69), preminula je 19. marta u Urgentnom centru.

U nezgodi je zadobila ozbiljne povrede glave.

V.J. je u teškom stanju primljena u Urgentni centar, gde je i izgubila borbu za život uprkos naporima lekara.

- Naše kolege sa Infektivne su prve izašle na teren i započele reanimaciju. Žena je bila bez svesti i pulsa - navela je dr Stefanović iz Hitne pomoći.

U pitanju je autobus na liniji 78, koji se iz pravca Slavije kretao ka Autokomandi, a kod Infektivne klinike otkačio se točak koji ih je, kako je ranije saopšteno iz Hitne pomoći, prikovao za ogradu.

Odbrana mehaničara

Na samom početku svog izlaganja, istakao je da radi kao mehaničar u firmi "Bambus" i da je njegova dužnost da "redovno vrši vizualni pregled vozila", proveravajući stanje spojnica, točkova, guma, sedišta i signalizacije.

- Moja smena je od 20:00 do 08:00 časova i ja nakon što pregledam vozila potpisujem putni nalog i to radim svako jutro pre nego što autobus izađe iz garaže. Konkretno ovaj autobus, koji saobraća na liniji 78, pregledao sam dan ranije u odnosu na nezgodu, dakle 17. marta 2024. godine. Izvršio sam vizuelni pregled, tako što sam baterijskom lampom pregledao spone, točkove, s tim što nisam detaljno gledao i nisam proveravao koliko su šrafovi zategnuti, pogledao sam i sedišta - naveo je mehaničar.

"Nikada ne proveravam da li su točkovi zavrnuti šrafovima"

Kako je rekao, "vozilo mu je izgledalo sasvim normalno", te je potpisao putni nalog tog jutra nakon čega ga je preuzeo vozač.

- Što se tiče zadnjeg vremena, na tom autobusu nije rađeno ništa niti oko točkova, niti oko kočnica. Solidan je autobus, iako jeste stariji - dodao je on.

Rekao je i da nikada ne proverava da li su točkovi zavrnuti šrafovima, odnosno same šrafove, osim vizuelno.

- Ne proveravam nikada da li su točkovi zavrnuti šrafovima, odnosno same šrafove, osim vizuelno - rekao je mehaničar.

- Ja na putnom nalogu potpišem svoje ime i ništa više ne popunjavam, a vozači sve ostalo. Ja kada stavim moj potpis, ja garantujem da je vozilo izašlo ispravno sa parkinga, a šta će se desiti u toku dana, da li će doći do nekog kvara, ne mogu da garantujem - ispričao je mehaničar.

Nakon saslušanja postupajući tužilac tražio je da mu se odredi pritvor.

Bonus video:

(Espreso / Blic / Prenela: A.P)