ŽIVOTNA PRIČA
OKRETAO HAMBURGERE U MEKU, PA PROMENIO ŽIVOT IZ KORENA: Dve godine kasnije bio je MILIONER, evo i KAKO je to IZVEO
Inspirativna priča o uspehu dva mlada preduzetnika
Stručnjak za SEO, Džo Davies, nakon godina rada na svakakvim poslovima, uključujući i okretanje pljeskavica za McDonald‘su, priželjkivao je da se proslavi. Taj cilj delio je sa svojim prijateljem iz detinjstva, Joeom Taylorom, a na kraju im se želja ispunila.
36-godišnji preduzetnik, iako je to prvobitno planirao, na kraju nije otišao na univerzitet jer se zasitio učenja i samo je želeo početi zarađivati.
Nakon što je završio školu, uglavnom je radio na gradilištima, kao dostavljač, a na kraju je i okretao hamburgere u McDonald‘su. "Mrzeo sam to jer sam se osjećao kao da ne radim ništa važno", priznaje Davies.
Ovaj je Britanac tada primetio da e-trgovina cveta, pa je prihvatio posao IT službenika za 125 dolara nedeljno te brzo naučio sve - uključujući i to kako da koristi optimizaciju za pretragu za dobru zaradu.
"U firmi za koju sam radio zamolili su me da napravim web stranicu i naučio sam SEO na poslu. Ovo je bio prvi put da sam čuo tu reč SEO. Nisam bio stručnjak za to, ali svideo mi se taj spoj inženjeringa, kreativnosti i marketinga, što ideuz moju kreativnu ličnost", objašnjava.
Davies je rekao da je brzo shvatio kako posao funkcioniše te mu je to znanje itekako koristilo na sledećem poslu, u SEO agenciji. Kad je njegov poslodavac tražio još zaposlenika, Davies je predložio svog prijatelja Tejlora.
"A ostalo je istorija", rekao je Davies. Dva Džoia na kraju su zaradila milione.
Sedeći jedan naspram drugog za svojim stolovima, njih su dvojica odlučila pokrenuti FATJOE.com 2012. godine, te su razvili sistem za postizanje vrhunskih SEO rezultata za klijente. To, kako kažu, pre njih nije uspela niti jedna druga agencija. Navodno su prvi milion zaradili u roku od dvegodine.
“Kao deca, sanjali smo o tome da budemo bogati i slavni, s vlastitim rok bendom,” prisetio se Davies, koji još uvek voli svirati gitaru. "Jedan ostvaren san od dva i nije tako loš rezultat", dodaje.
Nakon što su shvatili da su sjajan poslovni tim, oba Joea su 2013. dali otkaz kako bi se u potpunosti posvetili svome biznisu.
“Unajmili smo kancelariju već prvog dana kako bismo je učinili ‘pravom‘, a na početku smo sve radili sami. Ja i Džo radili bismo i po 13 sati dnevno samo da bismo sve obavili,” rekao je Davies, koji je primetio da su s vremenom izgradili veliki tim stručnjaka i autora.
"Slučajno smo stvorili ovo sjajno rešenje, platformu za outsourcing SEO usluga za agencije, koju čak i naša stara agencija danas koristi", dodao je.
Firma vredna 12,6 miliona dolara zapošljava 100 ljudi širom sveta, a na popisu klijenata nalazi se 1000 agencija, izveštava Jam Press.
Daviesa, koji je jedinac, inspirisao je njegov otac preduzetnik, 60-godišnji Mick, koji je vlasnik firme za obuku prve pomoći. Davies kaže da ambiciozni preduzetnici treba da imaju tri ključne osobine - ambiciju, znatiželju i goruću želju za zaradom.
"To je kliše, ali samo započnite nešto - napravite i izgradite", savetovao je Davies. “Veliki problem po meni je to što ljudi odugovlače i razmišljaju o pravom trenutku da započnu nešto, a njega nikad nema", dodaje. Takođe savetuje da nije dobro previše razmišljati unapred jer se planovi mogu promeniti, a dodaje i da ne postoji tako nešto poput ‘sudbine‘.
"Važno je naporno raditi i gledati kamo će vas taj rad odvesti", zaključuje.
Bonus video:
(Espreso/Jutarnji/Prenela T.Š.)