Račun za struju, Foto: Zorana Jevtić, Profimedia

EPS

EVO KAKO MOŽETE DA REKLAMIRATE RAČUN ZA STRUJU: Pratite korake, ovo je DETALJNO UPUTSTVO

Pre pisanja reklamacije, svi građani bi trebalo da uporede stanje brojila navedeno na računu i stvarno stanje potrošnje, koje se nalazi na brojilu u zgradi ili kući

Objavljeno: 04.03.2024. 09:18h

Nakon hakerskog napada na Elektroprivredu Srbiju građani sve više prijavljuju drastično uvećane račune za struju.

Svi građani imaju pravo da račune za struju reklamiraju, bilo zbog previsoke iznose, bilo da im prvo nije obračunata struja, a da su potom dobili dva računa odjednom. U nastavku je i detaljno uputstvo.

Važno je napomemuti da obrazac za reklamaciju računa možete preuzeti na sajtu EPS-a.

Prvi korak – uporedite stanje brojila

Pre pisanja reklamacije, svi građani bi trebalo da uporede stanje brojila navedeno na računu i stvarno stanje potrošnje, koje se nalazi na brojilu u zgradi ili kući. Ukoliko nema poklapanja, to obavezno treba navesti u reklamaciji.

“Građani treba da opišu stvarno stanje, da kažu na primer, da nemaju jeftinu tarifu, već samo skuplju, da se ne poklapa stanje na računu i na brojilu, da pola meseca nisu bili u stanu, a da im je račun mnogo veći nego u mesecu kada su bili, ili, da su 11 meseci imali ujednačenu potrošnju, a da je u decembru drastično uvećana… Treba navesti sve okolnosti zbog kojih potrošač smatra da njegov račun nije ispravan”, objasnio je ranije Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača „Efektiva“.

Ističe i da u reklamaciji građani obavezno treba da traže izveštaj o očitavanjima struje za poslednja tri meseca, sa navedenim datumom očitavanja i stanjem na strujomeru, jer je to, kako kaže, važan “pisani trag” ukoliko kasnije dođe do sudskog spora između EPS-a i potrošača.

EPS ima rok od 8 dana da odgovori na reklamaciju.

Račun za strujufoto: Espreso

Platite “nesporni” deo računa dok čekate odgovor na reklamaciju

Račune za komunalne usluge svakako ne bi trebalo nagomilavati i izbegavati plaćanje dok se čeka odgovor na reklamaciju. Iz „Efektive“ savetuju da reklamacija uvećanog računa i plaćanje “nespornog” dela računa treba da se rade paralelno.

Gavrilović objašnjava šta je “nesporni”, a šta “sporni” deo računa za struju.

“Ako neko domaćinstvo zna koja mu je prosečna mesečna potrošnja, kako koristi uređaje, kako se ponaša kada je u pitanju skuplja i jeftinija tarifa i na osnovu toga, uz sva poskupljenja, proceni da decembarski račun ne može da bude veći od 10.000 dinara, to je onda nesporni deo računa. Ako je dobio račun od 15.000 ili 20.000 dinara, sve preko 10.000 je sporno. Tada potrošač treba da uplati 10.000 dinara i na uplatnici obavezno naznači da plaća nesporni deo za decembar”, instrukcije su koje daje Gavrilović.

Bonus video:

(Espreso / Nova / Andrija Lazarević / Prenela: A.P)