Foto: Espreso, EPA TOLGA AKMEN, Printscreen

ŠTA JE OVO?!

UGASILA JE OVAJ APARAT PREKO DANA I STRUJA JOJ SE UMANJILA ZA 2.000 DINARA: Priča ove Srpkinje ostavlja u čudu

Ipak, da nije svima isto, dokazuje nam priča jedne porodice sa Novog Beograda, koja je imala nesvakidašnji problem

Objavljeno: 23.02.2024. 21:00h

Svi znamo da nekad račun za struju može da bude abnormalan, pogotovo ako niste povezani na centralno grejanje. Onda zimi norveški radijatori i grejalice napucaju dobru cifru.

Ali, kao i u svemu, postoji druga strana medalje - ljudi koji imaju centralno grejanje, plaćaju ga cele godine. Neko više, neko manje, što zavisi od kvadrature prostora, potrošnje u domaćinstvu...

Ipak, da nije svima isto, dokazuje nam priča jedne porodice sa Novog Beograda, koja je imala nesvakidašnji problem.

Naime, kako nam priča jedna od ukućanki, njima je račun za struju u odnosu na potrošnju bio dosta veći nego ostalima u zgradi.

foto: Espreso

- Mi živimo u stanu od 55 kvadrata i imamo centralno grejanje. Problem je nastao kada smo naš račun uporedili sa komšijskim i videli veliku razliku - započinje za naš portal L.N.

Ona objašnjava kako u početku nisu imali pojma o čemu se radi, niti kako da snize basnoslovnu cifru, koja se povećavala iz meseca u mesec:

- Nismo znali šta da radimo. Račun je svakog meseca postajao sve veći, pa smo tako završili na 5.500 dinara, dok je ostalima bio maksimalno tri. Sve smo pokušavali - objašnjava devojka.

SILAZILI DA VIDE BROJILO

foto: Profimedia

Ona kaže da su čak išli do brojila koje je očitavalo i kada je sve u kući bilo ugašeno.

- Majka i ja smo sišle do brojila, nakon što smo ugasile sve u stanu. Ono je i dalje očitavalo brojke. Nije nam bilo jasno kako, uopšte.

Očajna devojka objašnjava da su onda morali da pozovu Elektrodistribuciju i pitaju za pomoć.

IZ EPS-A REKLI DA IM JE MALI RAČUN

- Da ste videli šok na mom licu kada su mi iz Elektrodistribudije rekli da je račun koji pravimo mali, gotovo zanemarljiv, i da to nije "ozbiljna potrošnja". Potpuno sam bila van sebe, zar njihova dužnost nije da se proveri ukoliko postoji greška, bilo gde? - pita se ova stanovnica iz prestonice, koja je morala da pređe trnovit put da bi konačno plaćala manje.

Ona tvrdi da se sve nastavilo i da je trajalo par godina, uporkos naporima da tokom dana gase sve moguće uređaje koji nisu od nužne potrebe:

- Gasili smo svetla, klima nije radila skoro uopšte leti, računari su gašeni kad god se ne koriste...

NISU SHVATALI GDE JE PROBLEM:

foto: Himalayan Pics / Caia Image / Profimedia

Računi od 5.000 dinara su nastavljali da stižu, dok jednog dana nisu shvatili u čemu leži srž njihovog problema:

- Rešili smo da počnemo ga gasimo aparat po aparat i da vidimo gde "gori". Počeli smo od bojlera, koji smo palili samo tokom noći, kada je električna energija jeftinija.

- Čekali smo da prođe ceo januar, kako bismo dobili račun i konačno se to čekanje isplatilo! Račun je bio 3.000 dinara!

Kako kaže, problem je bio u bojleru, koji je iz nekog razloga trošio kao blesav.

- Svi smo mogli da konačno odahnemo.

Ova devojka je ispričala kako su kupili novi bojler i kako od tada nemaju problema.

- Sada je sve kako treba. Konačno plaćamo isto ili približno kao i ostali u zgradi.

Ona upozorava sve ljude da dobro provere svoje aparate i da ako imaju sličan problem, potraže pomoć ili savet stručnjaka.

Bonus video

(Espreso/ Dunja Čavić)