Reno, Foto: Profimedia

oprez za vozače

OVIM POLOVNJACIMA SE NAJVIŠE ŠTELUJE KILOMETRAŽA U SRBIJI: Naši ljudi ih OBOŽAVAJU, a nisu ni SVESNI šta kupuju!

Iako je tržište polovnih automobila postalo transparentnije tokom godina, vraćanje kilometraže prisutno je širom sveta

Objavljeno: 04.01.2024. 13:09h

Kada je reč o Srbiji, istraživanje otkriva da su Renault, Porsche i Opel brendovi automobila kod kojih se najviše vraća kilometraža.

Iako je tržište polovnih automobila postalo transparentnije tokom godina, vraćanje kilometraže prisutno je širom sveta. Kompanija za automobilske podatke carVertical sprovela je četvrto godišnje istraživanje u Srbiji da bi otkrila kod kojih modela automobila se najviše lažira kilometraža i da bi se podigla svest među kupcima.

Istraživanje je analiziralo stvarne izveštaje o istoriji automobila koje su korisnici carVerticala prikupili od novembra 2022. do novembra 2023. godine.

Brendovi automobila ekonomske klase najviše podložni vraćanju kilometraže

Renault Laguna je automobil koji često možete videti na ulicama u Srbiji i upravo je to model sa najčešće vraćanom kilometražom u zemlji – 13,54% od svih proverenih modela na carVerticalu imalo je lažiranu kilometražu.

Ovi značajni podaci sugerišu da bi jedna od sedam Laguna u zemlji mogla imati "štelovanu" originalnu kilometražu. Veoma blizu su i Porsche Cayenne sa 9,9%, Opel Zafira sa 9,62%, Alfa Romeo 159 sa 6,15% i Land Rover Range Rover sa 6,06%.

foto: Printscreen/Youtube/Porsche

Od 20 modela sa najviše štelovanom kilometražom u Srbiji, četiri je proizveo Renault.

Velika je potražnja za vozilima ekonomske klase koja su u dobrom stanju, što objašnjava zašto su Renault automobili tako popularni među prevarantima.

"Kod 5,29% svih automobila proverenih na carVerticalu u Srbiji vraćena je kilometraža, a i prosečna vrednost vraćene kilometraže iznosi više od 77.000 kilometara. Kupovina automobila sa lažiranom kilometražom uvek vodi u nepredviđene troškove i dovodi do bržeg opadanja vrednosti vozila", objašnjava Matas Buzelis, šef komunikacija i stručnjak za automobile u carVerticalu.

Manja je verovatnoća lažiranja kilometraže kod premijum automobila

Često je lakše vratiti kilometražu na modernim vozilima, jer zahtevaju manje "fizičke interakcije". Pošto je sve povezano, samo je pitanje koju će opremu kriminalci koristiti za vraćanje kilometraže i veštačko povećanje vrednosti vozila.

Od 20 vozila sa najviše lažiranom kilometražom u Srbiji, sedam ih se smatra premijum klasom, što znači da se vozila ekonomske klase češće "šteluju".

Međutim, manipulacija kilometražom kod premijum brendova kao što su Audi, Volvo, Porsche, Land Rover ili Mercedes-Benz omogućava kriminalcima veću zaradu.

Peugeot 208 je automobil sa najmanjim rizikom pri kupovini

Peugeot 208 je automobil sa najređe lažiranom kilometražom na listi, sa udelom od 3,59%, što znači da je četiri puta rizičnije kupiti model Renault Laguna nego Peugeot 208.

foto: Profimedia

Peugeot 508 sa 3,54%, Audi A3 sa 4,02%, Citroen C5 sa 4,1% i Renault Megane sa 4,1% takođe se nalaze među vozilima na kojima je najmanje vraćana kilometraža.

Prilikom traženja polovnog vozila niko nije potpuno zaštićen od prevaranata, pa je važno proveriti kilometražu i evidenciju oštećenja automobila. Uz to, probna vožnja i poseta uglednom prodajnom mestu radi provere smanjuje šanse da dobijete vozilo u lošem stanju.

U suprotnom, kupci rizikuju da izgube novac i ugroze svoju bezbednost.

Istraživanje se oslanja na podatke prikupljene iz miliona izveštaja

Istraživanje carVerticala zasnovano je na stvarnim izveštajima o istoriji automobila koje su korisnici kompanije prikupili u periodu od novembra 2022. do novembra 2023. godine.

Vrednosti brojača kilometara bile su sabrane na platformi i sortirane prema modelima sa najviše vraćanja radi lakšeg razumevanja. Obrada miliona provera istorije automobila omogućava kompaniji da prati trendove i da pruža uvide i prognoze tržišta polovnih automobila, kažu u carVerticalu.

Bonus video:

(Espreso/B92/Preneo D.M.)