morate znati
NA LISTI NAJMOĆNIJIH ŽENA NAŠLA SE I ONA KOJA NE POSTOJI: Zanemećete kada vidite koja IGRAČKA je bogatija od vas
Na Forbsovoj listi najmoćnijih žena našla se i ona koja ne postoji
Na godišnjoj listi najmoćnijih žena magazina Forbs, ove godine našla se i lutka - Barbika.
Kada bira istaknute žene u svim oblastima delatnosti, od politike i preduzetništva do sveta zabave, časopis Forbs se rukovodi kriterijumima koji se svode na novac, zastupljenost u medijima i lični uticaj. Objavljena je Forbsova lista najmoćnijih žena u 2023. godini.
Ali ovoga puta, među liderima koji svojim postupcima definišu svet, prvi put se nalazi lutka. Reč je o Barbi, kultnoj igrački i junakinji istoimenog filma, koji je ovog leta bio veoma popularan.
Ona je prvi izmišljeni lik uvršten na prestižnu listu i zauzima 100. mesto, piše Forbs.
Na listi se pojavila kao simbol osnaživanja žena i nekonvencionalnog podsticaja za borbu žena da povrate prava koja su im oduzeta. To je, na primer, napad na pravo odlučivanja o sopstvenom telu nakon što je Vrhovni sud SAD 2022. godine poništio zakon koji je 1973. priznao pravo ženama u SAD na abortus do 24. nedelje trudnoće.
Ukratko, Barbie je mnogo više od plastične igračke.
Ona predstavlja potrebu da se žene bore kako bi uživale prava koja su im oduzeta, od pristupa devojčicama obrazovanju u Avganistanu i ličnih prava u Iranu do zaštite od rodno zasnovanog nasilja u zonama sukoba kao što su Ukrajina i Gaza, navodi Forbs..
Matelova generalna direktorka brenda Barbi, Liza Meknajt, rekla je da je „Barbi sila na koju treba računati“. Ona je navela i da je lutka generacijama inspirisala devojčice i njihove majke, ali da je ove godine bila najpotrebnija ženama kao podsticaj za osnaživanje.
Barbi je prošla taj zahtevni test: skoro 65 godina nakon što je stvorena, dostigla je vrhunac moći. Na primer, nakon filma, prodaja Barbi lutke je skočila za 16 procenata, što je razlika od 605 miliona dolara više u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Prema istraživanjima, lutka Barbi bi mogla da poveća globalnu prodaju na 14 milijardi dolara do 2027. godine. Pored toga, film je zaradio 1,4 milijarde dolara na blagajnama širom sveta.
O filmu se toliko pričalo da ga je pratio čitav modni pokret, u čijem središtu je intenzivna ružičasta boja. Lutka ima više od pet miliona pratilaca na TikTok-u i Instagramu i skoro 12 miliona pretplatnika na Jutjubu.
Treba dodati i to da 1959. godine, kada je Barbika predstavljena javnosti, žene nisu mogle da pozajmljuju novac u banci ili otvaraju račun bez potpisa muža ili oca. Rut Hendler je osmislila Barbi kako bi na primeru lutke pokazala svojoj ćerki da može da izabere karijeru u životu ako to želi.
Bonus video:
(Espreso/NajŽena)