grejanje
NEGDE JE RADIJATOR MLAK, A DRUGDE VREO: Pitali smo "Beogradske elektrane" zašto CENTRALNO GREJANJE nije svuda isto
Toplane su dužne da u dnevnim boravcima, spavaćim sobama i kuhinjama greju tako da u ovim prostorijama bude 20 stepeni
Ove godine grejna sezona je počela 15. oktobra iako su temperature u tom periodu bile iznad proseka.
Svake godine kada krene grejna sezona javlja se i veliki broj žalbi građana na kvalitet grejanja, mlake radijatore i nisku temperaturu u stanovima.
Kako ova stavka na računu infostana uopšte nije mala, time je i reakcija građana žustrija po ovom pitanju. Iz tog razloga mnoge interesuje da li je moguće da se grejanje "pojača".
Zato smo istraživali kako kako je moguće da se kvalitet grejanja razlikuje u zgradama, pa čak i stanovima u istoj zgradi.
Iz JKP "Beogradske elektrane" za Espreso potvrdili su da količina toplotne energije ne može svuda da se isporučuje jednako i da za to postoji objašnjenje.
"Svaki objekat i svi delovi objekta dobijaju onoliko toplotne energije, pri različitim vremenskim uslovima, koliko je određeno projektom i tehničkom dokumentacijom koju izrađuju licencirani mašinski inženjeri, odnosno projektanti termotehničkih instalacija na osnovu Tehničkih uslova kojima se obezbeđuje propisane temperature u zagrevanim prostorijama", objašnjavaju u "Beogradskim elektranama".
To znači da svaka zgrada ponasob troši različite količine energije nezavisno na koji način se zagrevaju.
"Shodno tome, svaka zgrada koja je priključena na sistem daljinskog grejanja dobija različitu količinu toplotne energije vodeći računa da se pri različitim vremenskim parametrima obezbedi propisana temperatura u zagrevanim stanovima od 20 stepeni Celzijusa sa odstupanjem od +1 ili -1 stepen"
U praksi to izgleda ovako: u novim zgradama investitor podnosi zahtev za priključenje na daljinsko grejanje. Elektrane zatim izdaju tehničke uslove za projektovanje i izvođenje instalacija, a nakon toga investitor zgrade angažuje projektanta koji na osnovu tog dokumenta samostalno projektuje koliko jednoj zgradi treba toplotne energije.
Oni još i dodaju da svaki objekat ima sopstvenu, specifičnu potrošnju toplotne energije, i na nju u najvećoj meri utiče energetska efikasnost objekta. Takođe, ako se u nju ne ulaže, kvalitet grejanje će slabiti iz godine u godinu, jer će se isporučivati ista količina toplotne energije kao i kada je zgrada bila nova, sa novom fasadom i stolarijom.
Na pitanje da li postoji mogućnost da se centralno grejanje "pojača", iz JP "Beogradske elektrane" kažu:
"Prema republičkim propisima i aktima Grada Beograda, koji je osnivač „Beogradskih elektrana“, svaki potrošač koji sumnja da su temperature vazduha u njegovom stanu ispod propisanih vrednosti, ima pravo i mogućnost da prijavi reklamaciju u vezi sa kvalitetom grejanja Servisu grada Beograda na broj telefona 11-0-11. Prema prijavi, terenske ekipe preduzeća će izmeriti temperature u zagrevanim prostorijama i shodno rezultatu izmerenih vrednosti preduzeti dalje korake ako se ispostavi da je reklamacija opravdana, odnosno da je temperatura niža od propisane".
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
Bonus video:
(Espreso)