u ovome je caka!
TRIKOVI KOJI ĆE VAM POMOĆI DA UBRZATE PRODAJU SVOJE NEKRETNINE: Evo šta tačno morate da uradite!
Postoji mnogo faktora u igri kada je u pitanju dužina vremena potrebnog za prodaju vašeg doma, a mnogi od ovih faktora su van vaše kontrole
Prodaja kuće ili stana je stresan, često dugotrajan proces, ali u kom trenutku ovog putovanja treba da brinete da se stvari ne kreću dovoljno brzo?
Od maja 2023. nekretnine srednjih vrednosti prodaju se za oko pet nedelja ili 43 dana, prema Nacionalnoj asocijaciji posrednika za nekretnine u Americi, iako je vredno napomenuti da se srednje vreme na tržištu menja sezonski: u januaru 2023. srednje vreme na tržištu je bilo 72 dana, odnosno duže od dva meseca.
U Srbiji je u 2022 godini prosečno vreme oglašavanja stanova za prodaju, ako posmatramo celu opštinu Beograd 66 dana i to za stanove u starogradnji. Slično vreme oglašavanja stanova u starogradnji je i u Novom Sadu – na stranicama za prodaju oni se nalaze prosečno 69 dana, kao i u Kragujevcu – 63 dana.
U Nišu je nešto veća potražnja među kupcima, pa se ovde stanovi u starogradnji prosečno oglašavaju 51 dan. Zanimljivo je da su apsolutni rekorderi, po vremenu najkraćeg oglašavanja, stanovi u starogradnji u Subotici – nakon što su oglašeni za prodaju, oni se na sajtu prosečno zadržavaju svega 34 dana (istraživanje poznatog portala za oglađavanje).
Prosečno vreme kada se dom nalazi na tržištu u velikoj meri zavisi od više varijabli, kao što su oblast u kojoj se dom nalazi, stil, veličina, stanje i pogodnosti. Trenutno tržište može da se razlikuje od grada do grada, delova grada ali i određenih područja unutar naselja.
Faktori koji utiču na vreme na tržištu
Postoji mnogo faktora u igri kada je u pitanju dužina vremena potrebnog za prodaju vašeg doma, a mnogi od ovih faktora su van vaše kontrole. Za početak, postoji trenutno stanje na stambenom tržištu, kako na nacionalnom, tako i u vašem području. Prodaja na tržištu kupaca obično znači da je nivo zaliha visok i da se prodavci takmiče jedni s drugima da bi došli pred oči potencijalnog kupca. Ako prodajete na tržištu prodavca, to znači da je zaliha malo i trebalo bi da imate više kupaca zainteresovanih za vašu imovinu.
Doba godine kada se odlučite za prodaju je takođe faktor. Poznato je da je lakše prodati kuću leti, na primer, nego zimi. Slično tome, prolećna “pijaca” je prometnija nego jesenja. Konačno, podaci o vašem domu će biti možda najveći faktor u određivanju brzine prodaje vaše imovine. Možda imate vilu na tržištu prodavca, ali ako je vaš dom zastareo i ima veliki problem sa buđi, to bi potencijalno moglo odvratiti kupce i usporiti proces za vas.
Slično tome, ako je vaš dom preskup ili vaše fotografije na listi ne uspeju da prikažu vaš dom u najboljem svetlu, mogli biste da provedete više vremena čekajući da pravi kupac dođe u obilazak, piše Imovina.rs.
Ubrzavanje procesa
Ako ste uradili svoje istraživanje i mislite da ste bili dovoljno strpljivi, možda je vreme da razgovarate o strategiji. Evo nekoliko stvari koje možete da uradite da biste ubrzali prodaju svog doma.
Budite na istoj strani sa svojim agentom za nekretnine
Ako ste frustrirani vremenskim okvirom vaše prodaje, razgovarajte sa svojim agentom za nekretnine. Agenti žele ono što je najbolje za vas i prodaju vašeg doma, a otvorena komunikacija o svim frustracijama biće ključna. Prva stvar koju prodavac treba da uradi je da uskladi očekivanja sa svojim agentom.
Agent treba da pomogne da se postave realna očekivanja kako prodavac ne bi izvukao svoje zaključke o tome šta „predugo“ zaista znači. Prodavac nekretnina će reći prodavcu kako izgledaju prosečni dani na tržištu za vašu oblast i prilagoditi taj prosek u zavisnosti od drugih varijabli vaše kuće, slično kao kada pravite uporednu analizu tržišta za određivanje cene kuće. Kada budete imali dobru osnovnu komunikaciju sa svojim agentom, možete početi da tražite neke ispravke.
Kada dani na tržištu počnu da se protežu dalje od onoga o čemu se prvobitno razgovaralo između prodavca i agenta, onda je pošteno da prodavac i agent, radeći u partnerstvu, počnu da postavljaju pitanja o tome koji su razlozi za to.
Obratite pažnju na brojeve
Možda ćete osetiti da vaš oglas čami na tržištu, ali može vam pomoći da budete realistični u vezi sa prodajom detaljnije gledajući brojeve. Broj prikazivanja, poziva, SMS-ova, e-poruka…sve su to znaci kako se lista odvija, ali ne i jedini.
Ako dobijate mnogo zahteva za prikazivanje i veliko interesovanje, mogli biste biti u dobroj poziciji. Ali ako se čini da su ti brojevi mali, možda ćete morati da uradite još nešto.Takođe je važno pregledati da li su ovi ljudi koji su pregledali vaš dom izabrali drugu opciju? Kako se taj dom može porediti?
Poboljšajte opise
Ako odlučite da nastavite sa velikim promenama, možete početi tako što ćete pogledati opise vaše nekretnine na portalima i oglasima. Možda možete da prepišete opis da biste istakli ključne karakteristike koje ste ranije izostavili. Razmislite prelepom drveću ili uređenju okoline u vašem dvorištu, novim uređajima ili kućnim sistemima i lokalnim pogodnostima u okolini.
Ako to nije dovoljno, razmislite o novim fotografijama na listi. Ovo može biti od pomoći ako su prošle nedelje, poslednji zimski sneg se otopio, a vi ste u novoj sezoni gde bi fotografije možda imalo smisla ažurirati. Takođe je dobra ideja da drugačije odredite uglove fotografisanja kao i da manji nameštaj i detalje drugačije rasporedite.
Ulepšajte svoj dom
Ako još niste uredili svoj dom, razmislite o angažovanju profesionalca za savet pre snimanja novih fotografija na listi. Profesionalac u kući može da vam predloži kako da uredite vaš trenutni nameštaj kako biste naglasili pozitivne karakteristike vašeg doma. Razmislite o svežem cveću, ili čak o novoj boji vrata da biste poboljšali privlačnost unutrašnjosti.
Uradite popravke
Ako ste od potencijalnih kupaca dobijali dosledne povratne informacije o stanju vašeg krova ili problem sa vlagom, možda biste želeli da razmislite o rešavanju tih problema pre nego što dođe sledeći kupac. Ako ste dobili mnogo povratnih informacija o toj ljubičastoj boji u spavaćoj sobi ili pritužbi na nagomilane stvari u vašem podrumu zbog čega je teško videti prostor, to su brza rešenja kojim možete da napravite da biste impresionirali sledećeg kupca.
Smanjite cenu
Možda je najefikasnija strategija u brzoj prodaji vašeg doma snižavanje cene. Spuštanje cene od nekoliko hiljada evra signalizira kupcima da ste motivisani prodavac koji je voljan da pregovara i želi da brzo proda. Prilagođavanja cene mogu da budu dobar trik da bi se stvorio događaj oko nove cene koji može čak doneti više ponuda koje bi mogle dostići ili premašiti prvobitnu cenu.
To je takođe dobar način da se vaša nekretnina bolje rangira u pretragama na sajtovima gde promene na starijim unosima mogu da vas odvedu na vrh liste, privlačeći više pažnje na svoju imovinu. U najvećem broju slučajeva duga prodaja kuće ili stana, je visoka češto nerealna cena nekretnine.
Novi agent prodaje
Poslednji pokušaj može biti traženje novog agenta sa svežim idejama o tome kako da prodate svoj dom. Ako vaš agent nije dobar u tumačenju tržišta i ne daje vam realne informacije ili ako vam vaš agent ne pruža redovnu komunikaciju i pomoć, vaš agent možda nije pravi za vas. Ali pre nego što uputite taj poziv, pokušajte da vodite otvoren dijalog o stagnaciji prodaje. Prodavci i agenti moraju da rade u partnerstvu ka istom cilju, savet je da prodavac i agent budu u stalnoj komunikaciji. Neki pozivi mogu izgledati kao terapijske sesije, ali i to je u redu.
Bonus video:
(Espreso / 24sedam)