Železnička stanica Beograd centar, Foto: Printscreen/RTS

BEOGRAD CENTAR

SUTRA SE ZVANIČNO OTVARA ZGRADA ŽELEZNIČKE STANICE “BEOGRAD CENTAR“: Evo i šta građani mogu da očekuju na 5.600 m2

Zvanično se otvra nova železnička stanica “Beograd centar“ koja će sa sobom doneti mnoge nove pogodnosti za putnike.

Objavljeno: 19.10.2023. 10:52h

Sutra, 20. oktobra, na Dan oslobođenja Beograda prestonica će posle gotovo pet decenija dobiti novu staničnu zgradu železničke stanice “Beograd centar“. Privode se kraju i poslednji radovi pred otvaranje. Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije kaže za RTS da će u modernom i funkcionalnom objektu putnici imati sve što im je potrebno – restorane, kafeteriju, pekaru.

Nenad Stanisavljević ističe da će Beograd sutra, posle tačno 47 godina, dobiti novu, modernu i funkcionalnu zgradu železničke stanice.

Nenad Stanisavljevićfoto: Printscreen/RTS

Navodi da objekat ima 5.600 metara kvadratnih prostora, kao i da će zadovoljiti sve potrebe putnika koji dolaze u Beograd i koji iz Beograda kreću dalje na putovanje.

“Putnici će imati potpuno drugačiji utisak i ono što je jako bitno imaće sve one komercijalne sadržaje koji su do sada nedostajali na železničkoj stanici 'Beograd centar', koja je funkcionisala od 2018. godine kao praktično glavna železnička stanica, ali nismo imali staničnu zgradu i sve komercijalne sadržaje. Sada će putnici tu imati i restorane, kafeteriju, pekaru“, dodaje Stanisavljević.

Naglašava i da će Turistička organizacija Beograda, zbog velikog broja turista koji dolaze u prestonicu, na stanici imati svoj infopult.

Objasnio je da će se putnici iz stanične zgrade, gde će kupovati karte, spuštati eskalatorima, stepenicama na peronski deo. Naveo je i da se očekuje izgradnja prvog i drugog koloseka, kao i da su sredstva obezbeđena.

Radovi na novoj železničkoj stanici Beograd centarfoto: Printscreen/RTS

“Preostali su još i prvi i drugi kolosek, svaki u dužini od oko 500 metara. Moram da napomenem da to nije bio deo projekta izgradnje ove stanične zgrade, ali su sredstva obezbeđena, materijali su obezbeđeni i naredne godine se očekuje početak aktivnosti na izgradnji ta dva prva stanična koloseka i tog prvog perona između prvog i drugog koloseka“, dodao je Stanisavljević.

Prokop je postao glavna stanica pre pet godina, a danas se kroz tu stanicu saobraća oko 300 vozova i veliki broj putnika.

“Na neki način Prokop ustvari nije samo glavna železnička stanica, ona je i simbol modernizacije srpskih železnica. Stvara jednu kompletnu sliku i sa brzom prugom od Beograda do Novog Sada i kasnije od Novog Sada do Subotice i sa budućom brzom prugom od Beograda do Niša. Ova zgrada je ustvari simbol jedne nove, lepše železnice, srpskih železnica, onako kako to zaslužuju i naši građani i naša država i na kraju krajeva i sami železničari“, ističe Stanisavljević.

Biće izgrađena i saobraćajnica od auto-puta do glavnog ulaza u staničnu zgradu. Ipak, građani se žale da je teško doći do Prokopa. Na pitanje da li će biti uvedene još neke linije gradskog prevoza, Stanisavljević kaže da su u kontaktu sa sekretarijatom koji je zadužen za gradski saobraćaj u Beogradu.

“Pratiće se potrebe i svakako će se odgovarati na zahteve putnika i korisnika usluga i na kraju krajeva broja ljudi koji budu prolazili kroz novi objekat“, zaključuje Stanisavljević i poziva sve građane da dođu sutra na otvaranje nove stanične zgrade.

(Espreso/RTS)