novi sad
PARKING, BICIKLISTIČKE STAZE I JOŠ MNOGO TOGA: Evo kako će izgledati “novi” deo grada koji ubrzano niče!
Planirano je da budu izgrađene saobraćajnice, kružne raskrsnice, biciklističke i pešačke staze, a ta lokacija dobiće i nova parkirališta, kao i podzemne komunalne instalacije
Priprema i izrada detaljnog plana rekonstrukcije komunalnog sistema Novog Sada jedna je od glavnih potreba grada, a samim tim i prioriteta u radu gradskih vlasti koje su u vezi sa tim punom parom krenule u dalje komunalno opremanje naseljenih mesta i delova grada u kojima nema izgrađene mreže. U 2023. godini grad Novi Sad nastavlja ubrzano da raste i da se razvija, prvenstveno zahvaljujući temeljnom radu na idejama i kapitalnim projektima koji će unaprediti život u tom gradu.
U Novom Sadu trenutno ima manje od 300 kilometara nelegalno sagrađene vodovodne mreže koja je priključena na sistem tog javnog gradskog preduzeća, dok je ovaj problem najčešće prisutan u naseljima gde je ranije bilo mnogo slučajeva divlje gradnje, a uporedo sa tim, izgrađene su i čitave nelegalne vodovodne mreže. Takva mreža građena je u delovima grada koji su bili nekadašnje vikend zone (poput onih na sremskoj strani – Tatarsko brdo, Paragovo, Popovica, Bocke, delovi Petrovaradina, itd.), ali i na bačkoj strani grada (Sajlovo, delovi Veternika, Кlise, Adica, itd.).
Međutim, u poslednjih nekoliko godina, izgrađeno je više desetina kilometara vodovodne i kanalizacione mreže u pomenutim naseljima, te priključeno više hiljada domaćinstava na novoizgrađene mreže.
Osim što je izgradnja kanalizacije u gradskim i prigradskim naseljima uveliko uzela maha, planovi za širenje Novog Sada na desnu stranu Dunava o kojima se decenijama ranije govorilo, konačno su postali realnost imajući u vidu da je u toku komunalno opremanje dela Mišeluka vredno gotovo milijardu dinara. Ovo su prvi ozbiljniji radovi na urbanizaciji Mišeluka, a Novi Sad je još ranih sedamdesetih godina prošlog veka planirao da se grad širi na ovaj lokaciji.
Planirano je da budu izgrađene saobraćajnice, kružne raskrsnice, biciklističke i pešačke staze, a ta lokacija dobiće i nova parkirališta, kao i podzemne komunalne instalacije.
Izgradnja komunalne infrastrukture obezbediće uslove za dalji urbani razvoj ovog dela grada s obzirom da je projektom predviđena izgradnja saobraćajnica u dužini od 3.512 metara, što podrazumeva kolovoz promenljive širine, od 5,5 do 6 metara, kao i biciklističke staze i pešačke staze od behaton ploča, koje će se protezati čitavom dužinom kolovozne konstrukcije. U okviru ove investicije biće izgrađeno i 65 parking mesta.
Pored saobraćajnih površina, predviđena je izgradnja 4,8 kilometara vodovodne mreže, tri kilometra atmosferske i tri kilometra fekalne kanalizacije, a svi novoizgrađeni krakovi biće priključeni na već postojeće mreže, putem dva sliva, jednim ka ulici Dinka Šimunovića i drugim ka kanalizaciji Kovid bolnice u Ulici 3.
Biće postavljeno i 196 stubova javne rasvete, 177 klupa, 129 korpi za otpatke i šest držača za bicikle. Predviđeno je i da na ovom delu Mišeluka nakon komunalnog opremanja bude urađeno i uređenje zelenih površina, sadnjom dekorativnog sadnog materijala u vidu drveća i žbunja, kao i formiranjem travnjaka.
Kada se radovi završe, trenutno skoro potpuno neuređeno građevinsko zemljište nedaleko od Kovid bolnice dobiće čak devet novih ulica, samim tim i mesta za gradnju i stanovanje.
(Espreso / Promo)