KONTINUIRANI RAST
Jačanje tržišne pozicije kroz međunarodne sajmove
Sektor koji umnogome doprinosi ovim brojkama je drvna industrija
Srbija svoje izvozne potencijale koristi i unapređuje iz godine u godinu, što dovodi do činjenice da se u ovom segmentu ostvaruje kontinuirani rast. Podaci Republičkog zavoda za statistiku za prvu polovinu ove godine pokazuju da je ukupna spoljnotrgovinska robna razmena Srbije iznosila 33,19 milijardi evra, što predstavlja rast od 0,8 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Izvoz robe vredeo je 14,58 milijardi evra, što predstavlja rast od 9,4 odsto u poređenju sa istim periodom prethodne godine, dok je vrednost izvoza u zemlje EU povećana za 3,6 milijardi evra u 2022. i čini skoro 64 odsto ukupnog srpskog izvoza.
Sektor koji umnogome doprinosi ovim brojkama je drvna industrija. Kako ističu u Privrednoj komori Srbije, u prethodnoj godini je izvoz proizvoda od drveta, osim nameštaja povećan za 11,6 odsto, dok je izvoz nameštaja od svih materijala 2022. godine u odnosu na prethodnu veći za 7,5 odsto. Ukoliko se posmatra samo nameštaj od drveta, izvoz je u navedenom periodu povećan za 7,7 odsto.
Da bi se ostvario uspeh na inostranom tržištu, potrebno je imati sposobnost da se proizvodi konkuretan proizvod, ali istovremeno i da se kontinuirano radi na unapređivanju tržišne pozicije u zemlji, ali i van nje. Kompanija Forma Ideale već gotovo tri decenije doprinosi rastu drvne industrije, a više od 80 odsto svojih proizvoda plasira kroz izvoz.
Predstavljanje asortimana na odabranim sajmovima tokom godine otvara mogućnost proširenja njihovih izvoznih kapaciteta, pronalaženja novih kanala prodaje, ali i inspiracije za uvođenje novina u proizvodnji.
Druga polovina godine donela je nastup na pestižnom međunarodnom sajmu – M.O.W. u Nemačkoj, gde je najveći srpski izvoznik nameštaja promovisao novi asoritman koji obuhvata 250 prototipova i artikala pločastog nameštaja i to sve na 500m2.
“Inostrani kupci žele da vide pomake koje pravite svake godine, novine koje uvodite u proizvodnju, kao i savremeni pristup određivanju asortimana. Mi, kao kompanija koja izvozi na četiri kontinenta, to shvatamo kao odgovornost, ali i otvoren prostor koji želimo da osvojimo, da pratimo trendove, ali i da pokažemo i da umemo da postavimo nove koji pronalaze svoje kupce”, kaže Aleksandar Ružesković, direktor marketinga kompanije Forma Ideale i ističe koliko je važno što kompanija iz godine u godinu koristi priliku da izlaže svoj novi asortiman u društvu najprestižnijih proizvođača pločastog nameštaja iz Evrope i sveta.
Nastupom na međunarodnim sajmovima i izlaganjem novog asortimana dodatno se proširuju kapaciteti za saradnju sa novim partnerima, što jača poziciju kompanije na tržištu koja nastavlja da doprinosi rastu industrije nameštaja u našoj zemlji.
(Espreso / Promo)