PROBLEM
KO ĆE DA SERVISIRA ELEKTRIČNA VOZILA? Sve ih je više na putevima, a mnogi MEHANIČARI NISU KVALIFIKOVANI
Nedavna analiza otkrila je da su potpuno električni modeli "značajno jeftiniji za servis od svih drugih vrsta automobila".
Sve više ljudi počinje da koristi električne automobile, a iako mnogi vozači imaju određenij problema sa prelaskom na električna vozila - od visokih cena do nedostatka mesta za punjenje i zabrinutosti oko dometa baterije, važna prednost su pristupačniji troškovi servisiranja.
Nedavna analiza otkrila je da su potpuno električni modeli "značajno jeftiniji za servis od svih drugih vrsta automobila".
"Mali servis" električnog automobila u proseku košta 117 evra, dok su dizel automobili najskuplji sa prosekom od 185 evra. Slede hibridi (181 evro) i benzinci (172 evra).
Međutim, sada se pojavio novi problem za vlasnike električnih vozila. Prema istraživanju Britanskog instituta za automobilsku industriju (IMI), samo tri odsto mehaničara je kvalifikovano za obavljanje osnovnih popravki na električnim automobilima.
Mehaničar Kreg Van Batenburg rekao je da postoje problemi sa obukom potrebnom za popravku električnih vozila.
- Devedeset odsto naše auto industrije nije uradilo ništa, apsolutno ništa, da se pripremi. Oni jednostavno odbacuju hibride i električna vozila i kažu: Ne radimo na tim automobilima, vratite se Fordu ili Toyoti. Faktor straha je ogroman. Većina ne želi da se bavi strujom - kaže Van Batenburg, čije izjave prenose britanski mediji.
Veliko interesovanje za električna vozila u Srbiji
Da je tenhologija već tu, u Srbiji, i da će i javnih punjača biti „više nego sada benzinskih stanica“, za 24sedam kaže i Vukašin Bjelić iz „Fleet Menagement Team-a“, koji zastupa dva proizvođača punjača ali ima i svoju "e-Drive“ aplikaciju.
- Interesovanje je ogromno i mi smo malo zatečeni brzinom tranzicije ka e-mobilnosti i brojem upita za punjače svih vrsta. Imamo u ponudi i AC i DC punjače, tj, i „brze“ i „spore“,
Ali, ni mreža javnih punjača nije problem, jer osnovno punjenje je „kod kuće“, bilo u kućnoj garaži ili sedištu kompanije. Posle noćnog punjenja od pet ili šest sati i na sporom punjaču imate i više nego dovoljno struje a oni javni će vam trebati tek za neka duža putovanja. A ušteda u novcu je značajna. Sa punjenjem kod kuće da pređete 100 kilometara vas košta 200 dinara, a na javnom brzom punjaču do 700, odnosno manje od tri litra dizela – objašnjava Bjelić.
Bjelić kaže da je rešen i drugi problem, tačnije dva, koji su mučili vozače, a to su različite aplikacije za punjenje sa različitih mreža punjača ali i plaćanje preko njih.
- Mi imamo e-mobiliti aplikaciju „e-Drive“ koja je prva razvijena na domaćem tržištu i preko koje možete da vidite sve stanice u najvećoj svetskoj mreži „Hubject“. Takođe, svi oni koji preko nas instaliraju javne punjače, odmah se vide globalno. S ovom aplikacijom možete da dopunite svoje elektrovozila na više od 100 stanica u Srbiji, da platite preko platne kartice i da dobijete domaći fiskalni račun, što nje slučaj sa mnogim drugim aplikacijama kod nas. Tako da, nema više nikakvih tehničkih prepreka da kupite električni automobil i uživate u njemu i u Srbiji – zaključuje Vukašin Bjelić.
Bonus video: AUTOMOBIL SLETEO S PUTA NA KROV KUĆE! Vlasnik: Bilo nas je desetoro na okupu, čuo se jak udar, a onda je ZAPOČELA VRISKA!
(Espreso/Jutarnji.hr)