javljeno je
MINISTARSTVO PROSVETE SVIM ŠKOLAMA UPUTILO SMERNICE ZA RAD: Nastavnici imaju obavezu da urade OVE STVARI
Smernicama je predviđeno da se prvi nastavni dan organizuje kroz razgovor sa učenicima kako bi se upoznali sa planom rada
Ministarstvo prosvete uputilo je danas svim školama Smernice za organizaciju i realizaciju obrazovno-vaspitnog rada u osnovnim i srednjim školama u školskoj 2023/2024. godini sa posebnim naglaskom na unapređivanje vaspitnog rada sa učenicima.
Smernice su, kako su saopštili, upućene kako bi se obezbedio kontinuitet u obrazovno-vaspitnom radu i dostizanje ciljeva obrazovanja i vaspitanja, a uzimajući u obzir posledice majskih tragedija.
Osnovni cilj - razvoj ljudskih vrednosti, unapređivanje odnosa
U saopštenju resornog Ministarstva se navodi da osnovni cilj obrazovno-vaspitnog rada u narednoj školskoj godini predstavlja razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti kod učenika i unapređivanje odnosa zasnovanih na međusobnom poštovanju, saradnji i solidarnosti uz uvažavanje različitosti.
Smernicama je predviđeno da se prvi nastavni dan organizuje kroz razgovor sa učenicima kako bi se upoznali sa planom rada.
- Kao i pokrenuti zajedničke razgovore sa svim akterima školskog života, u cilju pravljenja obrazovne strategije kojom se odnosi u školi zasnivaju na poštovanju, uvažavanju, saradnji i solidarnosti - navodi se u saopštenju.
Tokom prve nedelje radionice usmerene ka negovanju empatije
Smernice predviđaju da se tokom prve nastavne nedelje (4-8.09.2023) organizuje tematska nastava, sa radionicama i drugim aktivnostima koje će biti usmerene ka negovanju empatije, vrednostima međusobnog poštovanja, saradnje i solidarnosti, uz uvažavanje različitosti.
U drugoj nastavnoj nedelji (11-15.09.2023), smernice su da nastavnici sprovode inicijalno procenjivanje u okviru pojedinačnih predmeta, programa nastave i učenja.
Nakon toga, vršiće dalje planiranje obrazovno-vaspitnog rada u skladu sa rezultatima inicijalnog procenjivanja.
Škole u obavezi da predvide samovrednovanje rada škole u prvom polugodištu
U saopštenju Ministarstva se navodi da su škole u obavezi da godišnjim planom rada predvide samovrednovanje rada škole u oblastima kvaliteta-
- Podrška učenicima i Etos ( opšta atmosfera u školi – tolerancija, osećaj zajedništva, dobri međuljudski odnosi, osećaj bezbednosti, briga o učenicima, partnerstvo sa roditeljima, dobra komunikacija i slično) - jedna je od smernica.
Pojasnili su da će se samovrednovanje realizovati u prvom polugodištu kako bi sprovođenje akcionog plana unapređivanja Podrške učenicima i Etosa realizovali početkom i tokom drugog polugodišta.
Tokom septembra procena adaptacije petaka i učenika prvog razreda srednje škole
Tokom septembra će se, kako navode, sprovesti i procena adaptacije za učenike petog razreda osnovne i prvog razreda srednje škole na novu sredinu.
Dalje će se, naglašavaju oni, planirati mere podrške sa nastavnicima i učenicima.
Za učenike od 5. do 8. razreda nova slobodna aktivnost
Takođe je kreirana i nova slobodna aktivnost za učenike od petog do osmog razreda osnovne škole- Vrline i vrednosti kao životni kompas.
Nju je kreirao Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja, a "u skladu sa ciljevima obrazovno-vaspitnog rada u školskoj 2023/2024 godini".
U srednjim školama pažnja na izborne predmete
U srednjim školama će se posebna pažnja usmeriti na izborne programe kojima će se, kako smatraju u Ministarstvu, podržati razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti.
- Do kraja prvog polugodišta, škole će zajedno sa učenicima i roditeljima kreirati identitet (moto) škole tako što će definisati zajedničke vrednosti, očekivana ponašanja i ishode ponašanja u okviru škole i društva u celini, koje su u skladu sa utvrđenim identitetom - piše u saopštenju.
Dodaju da će se tokom školske godine propagirati i ohrabrivati ponašanja učenika, nastavnika i roditelja u skladu sa definisanim identitetom škole, a on će se kontinuirano obogaćivati i promovisati kako u nastavi tako i izvan škole.
Tokom cele školske godine važno dostizanje međupredmetnih kompetencija
Sastavni deo Smernica čine i pripremljeni materijali za osnaživanje škola u različitim domenima vaspitnog rada kao i modeli priprema za realizaciju tematskih dana.
- Tokom cele školske godine, u realizaciji svih nastavnih, vannastavnih i ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada važno je dostizanje međupredmetnih kompetencija, odgovarajućih ishoda obrazovanja i standarda kvalifikacija kod svih učenika kako bi njihovo obrazovanje ispunilo obrazovnu i vaspitnu funkciju neophodnu za uključivanje u savremeno društvo i svet rada kao i nastavak školovanja - saopštili su iz Ministarstva.
Kompletan tekst Smernica za organizaciju i realizaciju obrazovno –vaspitnog rada u školskoj 2023/2024.godini možete pogledati na sledećem linku.
Bonus video: ŠTA ĆE BITI S RIBNIKAROM? Apel majke ubijene devojčice uskoro dobija epilog: Škola pred detaljnom rekonstrukcijom
(Espreso/Blic)