važno
ŠTA DA URADITE AKO SE POVREDITE U VOZILU JAVNOG PREVOZA? Svaki putnik mora da zna OVU PROCEDURU i koja prava ima
Naknada štete zbog povreda zadobijenih u nezgodi u gradskom prevozu je moguća i za to postoji posebna procedura
Posle saobraćajne nesreće koja se u ponedeljak ujutro dogodila na Trošarini, kada je povređeno 12 osoba posle sudara autobusa i tramvaja koji je iskočio iz šina, pokrenulo se pitanje da li putnici mogu da traže naknadu štete.
Prema rečima Damira Okanovića iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, putnici u javnom prevozu mogu da budu mirni kada je reč o njihovom osiguranju. Svaki vlasnik prevoznog sredstva koje je namenjeno za javni prevoz poput autobusa, voza, putničkog aviona ili broda, mora da ima zaključenu polisu osiguranja ljudi koji se nalaze u tom prevoznom sredstvu.
"Pravo na naknadu štete ima putnik koji doživi nezgodu, odnosno povredu, ne samo u prevoznom sredstvu nego i kada ulazi, kad se približava tom vozilu ili kada izlazi, odnosno samo što je napustio prevoz", rekao je Okanović.
Status putnika imaju i oni koji čak nemaju kupljenu kartu, te i oni imaju pravo na naknadu štete ako im se nešto dogodi u sredstvu javnog prevoza. Okanović ističe da postoji i drugi način osiguranja, a to je klasični vid odgovornosti.
"Ako neko napravi saobraćajnu nezgodu, on je dužan da nadoknadi štetu svima koji su povređeni u toj nesreći. Odnosno, ako neki automobil naglo zakoči, a zatim i autobus zbog njega naglo zakači a putnik padne i povredi se, onda taj putnik ima pravo da se obrati osiguranju tog automobila koji je naglo zakočio", objašnjava Okanović.
On kaže da je naknada štete ostvariva u slučaju povreda, pogoršanja zdravstvenog stanja, u slučaju smrti što se odnosi na članove porodice, ali i na predmete koji se nalaze kod putnika poput naočara, mobilnog telefona...
Bonus video:
(Espreso / Novosti)