uradi sam
EVO KAKO DA OSVEŽITE FAROVE DA BUDU KAO "NOVI": Vratite ih u "FABRIČKO STANJE" na jako brz i efikasan NAČIN
Uz pomoć odgovarajućih proizvoda, malo strpljenja i praćenja neophodnih koraka, možete osvežiti farove do te mere da budu „kao novi“
Od velikog je značaja da farovi na vozilu budu maksimalno funkcionalni. Ne samo što vam pomažu da bolje vidite ono što se nalazi na putu tokom noćne vožnje, već vas čine vidljivim drugim učesnicima u saobraćaju.
Uz pomoć odgovarajućih proizvoda, malo strpljenja i praćenja neophodnih koraka, možete osvežiti farove do te mere da budu „kao novi“.
Većina kućišta prednjih svetala na modernim vozilima je napravljena od polikarbonata (plastike). Pre ili kasnije, dolazi do oksidacije, tako da plastika postaje zamućena i žućkasta, što naravno u velikoj meri smanjuje efikasnost farova, a i ruku na srce izgleda prilično ružno.
Najlakši način za rešavanje ovog problema je da se farovi u potpunosti zamene, ali to je naravno ujedno i najskuplja opcija. U zavisnosti od modela automobila, par novih farova, čak i u postprodajnoj varijanti, može koštati od par stotina do nekoliko hiljada evra. Mnogo isplativija alternativa je da uradite „restauraciju“ sami, a u tome vam mogu pomoći brojni kvalitetni proizvodi, namenjeni upravo u ovu svrhu.
Možete čak nabaviti komplet koji sadrži sve što vam je potrebno za ovaj proces, a možete komponente kupiti individualno, što može biti dobra opcija ako već nešto od potrebnog materijala imate u garaži.
Dakle, ono što vam je neophodno je samolepljiva traka (krep traka, ona koju koriste moleri), automobilski vosak, sredstvo za poliranje, UV bezbojni lak i što je najvažnije – vodobrusni papir, granulacije od 1000 do 2500. Takođe preporučujemo samolepljivi zaštitni film. Uglavnom, sve što vam je potrebno možete naručiti preko interneta, da sada ne reklamiramo bilo koga.
Korak 1: očistite plastično kućište i samolepljivom trakom zaštite okolnu površinu
Dakle, prva stvar koju treba da uradite je da dobro očistite zamućenu plastiku, kao i pojas oko nje. Ovo je veoma važno da bi rezultati bili zadovoljavajući. Nemojte ništa preskakati, neka sve bude idealno čisto.
Korak 2: temeljno „išmirglajte“ površinu
Kada ste zaštitili okolnu površinu od eventualnog češanja i grebanja, započinje ključni proces. Najpre naravno koristite najgrublji brusni papir (to je onaj najnižeg broja), u ovom slučaju 1000. Pokvasite ga i prevlačite ravnim, horizontalnim pokretima od 5 do 10 minuta. Zadržite isti smer poteza i obezbedite da površina u svakom trenutku bude vlažna, da bi se izbegla oštećenja na farovima.
Ubrzo ćete primetiti da žućkasta površina počinje da nestaje, što je znak da treba da u igru uključite brusni papir finije granulacije. Naravno, najpre sve ponovo dobro očistite.
Ponovite proces finijim brusnim papirom, ali ovoga puta koristite dijagonalne pokrete, održavajući isti pravac. Kao i u prethodnom slučaju, osigurajte da površina u svakom trenutku bude vlažna, te je nakon pet minuta ponovo obrišite i uzmite brusni papir najfinije granulacije. Ovoga puta, koristite pokret u suprotnom dijagonalnom smeru radi ostvarivanja najboljih rezultata.
Korak 3: ispolirajte i voskirajte farove
Sigurno ste primetili da „oči“ vašeg limenog ljubimca već sada izgledaju mnogo bolje, zar ne? Sledeći korak će osigurati da sve bude još savršenije. Nakon što ih ponovo temeljno očistite i osušite, nanesite malo sredstva za poliranje na čistu krpu od mikrofibera i utrljajte ga koristeći cirkularne pokrete. Kada završite ovo poglavlje, nanesite malo voska na vlažan ubrus od mikrofibera (ne onaj koji ste koristili za poliranje) i utrljajte u plastiku.
Korak 3: nanesite UV lak i zaštitni film
Da biste bili sigurni da vam se trud isplatio, veoma je važno naneti zaštitni UV lak. Proizvođači ga inače nanose kada je automobil na proizvodnoj traci u fabrici, ali je naravno brusni papir uklonio sve tragove tog fabričkog sloja.
Dakle, nanesite zaštitno sredstvo na meki papirni ubrus i rasporedite ga po čitavoj površini fara, a zatim ga ostavite da odradi svoje. Da bi farovi ostali čisti duži vremenski period, sada je vreme za nanošenje zaštitnog filma. Većina proizvoda ove vrste pruža UV i zaštitu od grebanja.
U zavisnosti stepena oštećenja površine farova, rezultat možda neće biti besprekoran. U nekim slučajevima, ako niste zadovoljni postignutim, najbolje je da ponovite kompletan proces. Ukoliko i posle toga ne dobijete željeni efekat, možda je najbolje da zamenite farove ili u nekim slučajevima (kao kod BMW-a), da zamenite samo spoljnu plastiku koja je matirala.
Bonus video:
(Espreso/Vrele Gume)