ilustracija, Foto: BETA/OMS

važno

BANKA NIJE ISPOŠTOVALA UGOVOR O KREDITU? Imate nekoliko mogućnosti da to REŠITE, a evo i kako

Normalno počnete da otplaćujete mesečne rate, ali onda primetite da se nešto razlikuje od dogovora koji ste postigli sa bankarima i potom pretočili u ugovor o kreditu

Objavljeno: 08.06.2023. 20:15h

Da li ste nekad čuli da je neko kod banke podigao kredit i da banka potom nije poštovala odredbe ugovora o kreditu koje je potpisala sa svojim klijentom? Iskreno govoreći, takve situacije mogu da se dogode. Prema našim saznanjima, srećom, ne dešavaju se često, ali je svakako dobro znati šta možete raditi u takvoj situaciji, piše Kamatica. Dakle, podignete kod banke keš kredit, kredit za refinansiranje ili stambeni kredit. Normalno počnete da otplaćujete mesečne rate, ali onda primetite da se nešto razlikuje od dogovora koji ste postigli sa bankarima i potom pretočili u ugovor o kreditu. Koje su vaše opcije u tom trenutku?

Prvi korak: pokušajte da rešite situaciju u kontaktu sa samom bankom

Prva adresa treba da bude sama banka. Zakažite razgovor sa svojim bankarskim službenikom ili jednostavno idite do filijale u kojoj ste potpisali ugovor za kredit i pokušajte da razjasnite o čemu se radi. Tada ćete dobiti mogućnost i da pošaljete pismeni prigovor. U većini slučajeva se sve reši relativno jednostavno i lako na ovom koraku i više nema potrebe za odlazak u banku. Ukoliko ovde ne dođe do rešenja, onda imate i sledeću opciju:

Drugi korak: Pismeni prigovor NBS-u

foto: Stefan Jokić

Ako dođe do situacije da vam banka u roku od 30 dana nije odgovorila na vaš dopis ili niste zadovoljni odgovorom banke, imate mogućnost da se obratite direktno Narodnoj banci Srbije. Njoj možete podneti pismeni prigovor na postupanje banke. NBS potom razmatra prigovor, traži od banke da se izjasni u ovoj situaciji i zatim vam šalje odgovor. Pored ovoga, moguće je napraviti i:

Treći korak: Mirno rešenje spora

Narodna banka Srbije nudi i mogućnost mirnog rešavanja spora između građana i banke, a taj postupak je poznat i kao medijacija. Ova mogućnost je besplatna, održava se u samoj Narodnoj banci, a medijatori su službenici NBS koji su licencirani za ovaj posao. Ovo su mogućnosti koje postoje pred građanima i koje su besplatne. Sve ovo bi trebalo da dovede do rešenja spora sa bankom. Tek ukoliko iscprite sve ove mogućnosti, a rešenja i dalje nema, onda treba razmotriti i pokretanje pravnih mehanizama. Kao što smo rekli, ove situacije se retko dešavaju, ali ako baš želite da budete sigurni da nećete imati nikakvih glavobolja sa bankom kada podižete keš kredit, kredit za refinansiranje ili stambeni kredit, onda je Kamatica savetnik najbolje rešenje za vas.

Bonus video:

(Espreso/Kamatica)