OBRATITE PAŽNJU
KAKO ĆE ĐACI POPRAVLJATI OCENE, DA LI MLAĐI OSNOVCI MOGU U BORAVAK... Ovo su odgovori na SVA PITANJA u vezi škola!
Ono što je najvažnije - deca će biti u školi i roditelji ne treba da brinu gde će i kako sa njima
Odluka da se osnovne i srednje škole u Srbije završe 6. juna, uz opciju da ko želi može ići u školu do 20. juna, naišlo je na različite reakcije i pitanja. Najviše nedoumica imaju roditelji i to mlađih osnovaca, jer je prvo pitanje bilo - gde će sa decom, ali i stariji đaci koji su planirali da ovih poslednjih petnaestak dana nastave iskoriste za popravljanje ocena i proseka. Pričali smo sa direktorima škola, i ovde razrešavamo sve dileme - evo kako će škola da funkcioniše do 20. juna.
Mnogi smatraju da je odluka o prevremenom završetku nastavne godine bila ishitrena. Ipak, načelnik školske uprave Beograda Dragan Filipović je kazao za RTS da on ne deli to mišljenje, te da će nastavnici moći da nastave da predaju predviđeni sadržaj, ali kroz drugačiji pristup nastavi.
Produženi boravak funkcioniše normalno
Učenici od prvog do četvrtog razreda će kao i do sada, dolaziti u školu u 8 časova, a nakon onog prvog dela koji je inače predviđen za nastavu, moći će da ostanu u produženom boravku. Tu se suštinski ništa ne menja, osim što neće biti klasične, već modifikovane nastave. Ono što je najvažnije - deca će biti u školi i roditelji ne treba da brinu gde će i kako sa njima.
To su za "Blic" pojasnili direktori tri osnovne škole u Beogradu.
„Imamo produženi boravak koji nastavlja da radi normalno, imamo celodnevnu nastavu koja takođe nastavlja da radi normalno do 20. juna kao što je predviđeno kalendarom. Tu se faktički ništa ne menja. S druge strane, ako neko ne želi da šalje dete ni u produženi boravak ni u školu, on to može da uradi“, kaže Darko Eger, direktor Osnovne škole "Kneginja Milica".
Direktor osnovne škole u Vrčinu, Dobrica Sinđelić takođe je potvrdio da deca regularno dolaze u škole i ostaju u produženom boravku, kako je bilo i do sada.
“Kod nas u školi imamo dve grupe i izlazimo u susret roditeljima da i pre i popodne iskombinujemo, da roditelji mogu decu da dovedu“, rekao je on "Blicu".
U školama gde ima više grupa, radiće se anketa u zavisnosti od interesovanja roditelja.
„Možda ostane sve po starom, možda bude spajanje grupa i modifikovanje, ali produženi boravak radi normalno. Danas smo tim povodom slali ankete roditeljima“, kazao je Nebojša Trifić, direktor Osnovne škole "Miloje Vasić" u Kaluđerici.
Bez klasične nastave do 20. juna
Kod učenika su se pojavile nedoumice i u vezi sa tim šta će raditi u školi do 20. juna, da li će nastaviti sa regularnom nastavom ili u drugačijim aktivnostima ili će ipak taj period služiti za popravljanje ocena.
„Neće biti klasična nastava. Tu mogu da dođu deca koja žele da budu u školi. Više će u pitanju biti socijalizacija, jer nastave redovne nema, osim što za učenike osmog razreda ide pripremna nastava zbog završnog ispita, odnosno male mature“, pojasnio je Trifić.
Osmaci se pripremaju za malu maturu
Osmaci će, kako je rekao, imati po rasporedu srpski, matematiku i predmet koji su odabrali. Ostala deca će u dogovoru sa nastavnikom pohađati nastavu kroz socijalizacije, razne teme i projekte.
Učenici osmog razreda zbog završnog ispita nastavljaju regularno sa pripremnom nastavom. Direktori tri škole su pojasnili da će osmaci po planu i programu imati srpski, matematiku i predmet koji su odabrali.
„I ovako je kalendarom rada predviđeno da se za osmi razred nastava završava 6. Juna. Za njih je sve predviđeno godišnjim planom i programom sprovedeno i nemamo nikakvih promena. Njima se završava izvođenje nastave, već su im predložene zaključne ocene, slede odeljenska veća i završavanje nastavne školske godine i priprema za završni ispit, odnosno malu maturu", kazao je Egar.
"Šta ima lepše od otvaranja tema koje su interesantne deci"
Sinđelić je naglasio da će se ovo vreme iskoristiti „za ono što najviše fali u školi, a to je socijalizacija dece“.
„Oni kada završe pitanje ocena, šta bi drugo radili? Šta ima lepše od otvaranja tema koje su interesantne deci. To je bitna stvar koja se dobija, interakcija između nastavnika i deteta“, kazao je on.
S obzirom na to da klasične nastave neće biti, na nastavnicima je da osmisle kako će časovi izgledati i šta će sa decom raditi za vreme njihovog boravka u školi. Jedinstveni model ne postoji i tu su sada nastavnici ti koji treba da pokažu svoju kreativnost i inovativnost.
Ukoliko učenik bude želeo da popravi svoju ocenu, to će moći da uradi do 20. Juna. Neće biti posebnih termina koji će se zakazivati za to, već će đaci u terminima kada imaju časove iz predmeta koji žele da poprave, dolaziti na časove i odgovarati. Predlog zaključnih ocena se šalje sutra, 7. juna.
Eger je naglasio da će do 20. svako imati vremena da odgovara, pokaže ono što zna, donese neki rad ukoliko je praktična nastava u pitanju.
„Gde su deca nezadovoljna javiće se preko odeljenskih starešina, oni kontaktiraju predmetnog nastavnika i u dogovoru da li će to biti po rasporedu časova koji je bio ili će se napraviti poseban termin kada će sva deca doći u školu i dogovaraće se sa nastavnikom šta da pripreme i nauče, ali i da im se zakaže novi termin kada da dođu da poprave ocenu. Sada radimo u najboljem interesu dece, da se izađe u susret, a i da deca budu u školi“, kazao je Trifić.
U dopisu koje je Ministarstvo prosvete ranije dostavilo školama, navodi se da će ocene koje su na "klackalici" biti zaključene tako da se se ide na višu ocenu.
Nastavnik će biti tu po svom rasporedu časova
Egar je pojasnio da će nastavnik svakako dolaziti u školu po svom rasporedu časova, te naglasio da se ne prekida rad škole.
„Obustavlja se samo izvođenje predavanja, obrade novog gradiva. Nastavnik je tu u svom radnom vremenu. Ukoliko nešto zahteva posebni dodatak, dopunska nastava, naravno da je potrebno organizovati dopunsku nastavu“, poručio je Egar.
„Po rasporedu časova deca popravljaju ocene, nastavnik sedi u svojoj učionici“, rekao je Sinđelić.
Moguće ocenjivanje i bez minimalnog broja ocena
S obzirom na to da postoji minimalan broj ocena koje treba da budu date u toku školske godine, Egar naglašava da neće biti problema ukoliko nekome nije dat dovoljan broj ocena.
„Ministarstvo je predvidelo pravilnikom o ocenjivanju da je moguće i bez tog ispunjenog minimalnog broja ocena, zaključiti odnosno dati predlog zaključne ocene. Tim pravilnikom je predviđeno da se detetu može oceniti bilo kakav angažman i rad iz određenog predmeta“, pojasnio je on.
Kaže da roditelji nemaju razloga da brinu da će im dete ostati neocenjeno ili da nema dovoljno ocena.
Komunikacija putem Viber grupa nisu predložene zakonom
Odgovarajući na pitanje da li zna da se roditelji nekih škola putem Viber grupa izjašnjavaju da li će njihovo dete nastaviti pohađanje nastave do 20. juna, Egar smatra da komunikacija putem viber grupa nije zakonska, niti da bi imalo smisla izjašnjavati se povodom toga.
„Roditelji komuniciraju na svaki način, pa i putem društvenih mreža, što niti je predloženo zakonom niti smo mi u obavezi da na taj način komuniciramo s roditeljima. Jeste lakše kada stupite u komunikaciju, pa to ima nekog smisla, ali te viber grupe su se pretvorile u galimatijas, koji opterećuje komunikaciju, dovode se ljudi u zabludu“, kaže Egar.
Naglašava da svaki roditelj u komunikaciji sa svojim odeljenskim starešinom može da dobije punu informaciju o svemu što se dešava u školi.
Bonus video:
(Espreso/Blic)