oprez!
NIKADA VIŠE NEĆETE VOZITI NA REZERVI KAD ČUJETE ŠTA TO MOŽE DA UČINI VAŠEM AUTU! Može mnogo da vas KOŠTA
Zašto ne treba da vam bude praksa da vozite automobil koji je na rezervi?
Znamo da poslednjih meseci svako svraćanje na benzinsku pumpu sa sobom nosi neprijatnost i mnogo tanji novčanik, ali morate da znate da vožnja automobila na rezervi šteti vašem automobilu.
Inače, postoji mnogo vozača kojima je praksa da voze automobil iako se lampica koja signalizira da je gorivo na minimumu uveliko uključila.
Kada se ona uključi, u zavisnosti od automobila i stila vožnje, imate fore da vozite još nekih 50 do 100 kilometara.
Ipak, najbolje bi bilo da što pre svratite na benzinsku pumpu jer takva vožnja šteti važem vozilu. Pogoto ako stalno to praktikujete može doći do ozbiljnijih problema.
Evo šta se dešava sa vašim automobilom kada vozite na rezervi:
Prljavština ulazi u sistem
Pogoto je to slučaj sa starijim automobilima kod kojih se tokom godina u rezervoaru skupilo dosta prljavštine, što zbog spoljnih uticaja, što zbog trošenja samog materijala. Prljavština je na dnu, pa prilikom vožnje na rezervi postoji šansa da se pomeša sa gorivom i tako dospe u cevi za dovod goriva. Postoji filter goriva koji će zaustaviti većinu štetnih čestica prljavštine, ali uvek postoji šansa da neke od njih dospeju u motor.
Značajno je i koliko je filter star i da li je redovno menjan. Takođe, postoji opasnost od začepljenja filtera i cevi za dovod goriva.
Posebno je problematično ako prljavština dospe u sam motor jer tada može oštetiti sisteme ubrizgavanja ili same cilindre, što je kvar koji će vas skupo koštati. Može se oštetiti i katalizator koji je veoma osetljiv na prljavštinu i nesagorive ostatke, a posledica će biti, pa pogađate - skupe.
Vitalni delovi motora rade pod većim opterećenjem
Ovako skraćujete vek trajanja pumpe za gorivo koja je dodatno opterećena prillikom vožnje na rezervi. Kako se radi o dosta skupom delu motora, razmislite o tome svaki put kad se upali "rezerva".
Takođe, kad goriva ima jako malo, povremeno se prekida njegov dotok. S obzirom na to da se pumpa goriva i sistemi ubrizgavanja hlade gorivom koje prolazi kroz njih to može dovesti do pregrevanja i kvara.
Zato treba obratiti pažnju i na to da vam se ne dešava da u potpunosti ostanete bez goriva. Tada se dotok prekida, a komponente ostaju bez hlađenja.
Zbog svega ovoga najpametnije je da gorivo točite redovno, najbolje da rezervoar dopunite čim nivo padne ispod jedne četvrtine. Svejedno, gorivo morate dopuniti, pa zašto da čekate baš poslednji trenutak.
(Espreso / 24sedam)