gradski prevoz
CENA KARATA PO NOVOM SISTEMU ĆE BITI NIŽA NEGO PRE? Ovo su detalji koje morate da znate
Ova odluka znači i novine u samoj naplati karata putnika
Grad Beograd doneo je odluku da jednostrano raskine javno-privatno partnerstvo sa turskom kompanijom "Kentkart" i konačno preuzme naplatu karata gradskog prevoza u srpskoj prestonici.
Ova odluka znači i novine u samoj naplati karata putnika, a nedavno je objavljen i nov cenovnik, koji bi na snagu trebalo da stupi u maju, što znači da bi zaposleni na svoj račun trebalo da primaju oko 800 dinara manje za mesečni prevoz.
Prema revidiranom planu, cena dnevne karte po novom sistemu biće 120 dinara, a na predlog građana uvedena je i vremenska karta od 50 dinara, koja u prvoj opciji nije postojala, i ona je duplo jeftinija od one koja je bila u starom sistemu.
Osim toga, cene mesečnih karata, koje su se, u zavisnosti od zone, kretale od 2.990 do 4.990 dinara, sada će biti 2.500 dinara za zonu A, odnosno 3.500 za obe zone.
Za radnike koji od dobijenog novca kupuju mesečnu kartu ovo nije neka promena, ali za one koji su ovaj novac koristili da pokriju deo troškova dolaska na posao automobilom, ova izmena znači 800 dinara manje u novčaniku za plaćanje goriva.
Pored toga, godišnja karta za zonu A ili B koštaće 25.000, dok će sugrađani za obe zone morati iz svog novčanika da izdvoje 35.000 dinara. Godišnja karta za gradski prevoz do ove godine koštala je za zonu 1 i 2 36.025, za zonu 3 i 4 42.790, dok su putnici za zonu 1, 2, 3 i 4 morali da izdvoje čak 54.890 dinara.
Po novom cenovniku, noćni prevoz će biti besplatan, dok su građani do sada morali da za zonu 1 izdvoje 150 dinara, a za zonu 2 - 210 dinara.
Takođe, učenici srednjih škola do 19 godina i osobe starije od 65 godina neće morati da plaćaju gradski prevoz.
Šta kaže Zakon o radu?
Kako piše u Zakonu o radu, zaposleni ima pravo na naknadu troškova u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu, za dolazak i odlazak sa rada, u visini cene prevozne karte u javnom saobraćaju, ako poslodavac nije obezbedio sopstveni prevoz.
Promena mesta stanovanja zaposlenog nakon zaključenja ugovora o radu ne može da utiče na uvećanje troškova prevoza koje je poslodavac dužan da naknadi zaposlenom u trenutku zaključenja ugovora o radu, bez saglasnosti poslodavca.
U zakonu piše da ukoliko zaposleni faktički ne radi (na bolovanju je ili je odsutan sa posla iz drugih razloga), nema pravo na naknadu troškova prevoza, jer oni nisu mogli ni nastati.
U slučajevima kada zaposleni živi blizu mesta rada i nema stvarne troškove prevoza dolaska i odlaska, nema pravo na naknadu troškova prevoza.
Bonus video:
(Espreso/ 24sedam)