LETOVI
AVION PRINUDNO SLEĆE IZ DVA RAZLOGA: Kako posada reaguje u tim situacijama?
U skladu sa procenom i procedurama posade, ostali putnici čekaju nove informacije
Avion prinudno sleće iz tehničkih i medicinskih razloga. Na jednom od 600 letova u svetu dogodi se prinudno sletanje iz medicinskih razloga. Inače, to je najčešći razlog za skretanje sa rute i sletanje na neki drugi aerodrom.
Posada aviona je u obavezi da pruži pomoć ako je neophodna a ukoliko je reč o težim slučajevima kao što je srčani udar - osoba mora čim pre da stigne u bolnicu.
"Za sitnije slučajeve posada je dovoljno obučena, stjuardese i kabinsko osoblje se obučava na godišnjem nivou rade obnovu znanja i za sitnije, manje intervencije su vrlo obučeni, kao i reanimaciju", objašnjava pilot i vazduhoplovni inspektor Božidar Bratuljević.
Iz Aerodroma "Nikola Tesla" kažu da, po sletanju aviona i odobrenju posade, aerodromska služba medicinske pomoći ulazi u avion kako bi pružila pomoć putniku, dok ne dođe Hitna pomoć.
U skladu sa procenom i procedurama posade, ostali putnici čekaju nove informacije i odluku avio-kompanije o nastavku putovanja.
Nekada avioni prinudno sleću i zbog problema tehničke prirode.
"Ako se desi neki veći kvar koji zahteva neminovno skretanje na drugi aerodrom, ili povratak na aerodrom poletanja, kao što je otkaz motora. U tom slučaju kapetan po proceduri za koju je uvežban vraća avion bezbedno sa putnicima i tu do sada nismo imali nikakvih problema", kaže Bratuljević.
Pre dva dana, avion na relaciji Keln - Niš, prinudno je sleteo na beogradski aerodrom jer je pozlilo šezdesetosmogodišnjoj putnici. Prošle godine na letu od Antalije za Cirih pozlilo je jednom detetu.
(Espreso / RTS)