Džef Bezos, Foto: AP/Cliff Owen

SJAJNO

REKLA MU OVO I ODMAH JU JE ZAPOSLIO: Otkrila do detalja susret sa jednim od NAJVEĆIH MOĆNIKA u biznisu

Razgovor za posao jedna je od najstresnijih situacija u životu, a tenzija raste kada je čovek koji vas intervjuiše niko drugi do Džef Bezos, jednim od najmoćnijih poslodavaca na svetu.

Objavljeno: 11.01.2023. 13:46h

Ali, neki ipak uspeju da ga zadive, kao što je primer s jednom ženom koja je medijima otkrila priču kako je uspela da dobije posao kod njega.

Naime, Bezos joj je postavio samo dva pitanja te ju nakon odgovora odmah zaposlio.

An Hait se u Amazonu zaposlila 2002. godine, ali pre nego što je primljena, morala je da prođe niz razgovora da bi došla do samog šefa.

Nakon početnog napada panike, Hajatova se snašla i počela da razmatra pitanje. Nakon što je precizno pogodila populaciju Sijetla, počela je da radi sa Bezosom na problemu, uzimajući u obzir svaki kontekst u kome se staklo nalazi, krećući se između nečijeg doma ili stana, kroz javni prostor i saobraćaj, i na radnom mestu ili obrazovnom okruženju. Hajt je zaključila da odgovor mora da bude neki prosek svih tih mesta, a Bezos je pažljivo beležio brojke na beloj tabli u kancelariji.

Na kraju je radila s njime na čitavoj proceni te su zajedno došli do rezultata.

Bezos je bio zadovoljan dobijenim odgovorom. Ali, sledilo je drugo pitanje – koji su vaši ciljevi u karijeri? – pitao je.

Izjavila je da želi da radi u njegovoj kompaniji jer su u njoj zaposleni ambiciozni ljudi od kojih ima šta da nauči.

Ta dva pitanja bila su dovoljna za jednog od najvećih biznismena i šefova ikad, da zaposli osobu na birano radno mesto. Time je Bezos otkrio ne samo da je inteligentna i da zna šta želi, već i da je spremna na timski rad, pošto su do prvog rezultata došli zajedničkim radom.

foto: EPA-EFE/MICHAEL REYNOLDS

Razgovor za posao ima nepisana pravila

Mnoga od njih su vrlo jednostavna. Ključno je da ne budete vulgarni te da birate reči. Setite se da vas šef procenjuje i po načinu ponašanja, ne samo odgovorima koje dajete.

Računa i na timski rad i priznavanje eventualne greške, stoga treba pokazati susretljivost u radu.

Humor je upitan, u zavisnosti od toga poznajete li osobu s kojom razgovarate za posao ili ste je tek prvi put videli. Neki ljudi ne vole humor na poslu pa nije nužno pričati viceve. Uostalom, tako možete nekoga i uvrediti.

Ako razgovarate sa potencijalnim poslodavcem u kompaniji poznatoj po specifičnom kodeksu oblačenja i kulturi, prilagodite svoju odeću tome. Time ćete pokazati da ste ih istražili te da vam je stalo do tog radnog mesta. U suprotnom, delovaće kao da ne marite za njih, što je takođe bitno na poslu – sklonost i odanost kompaniji i atmosferi zajedništva.

Ujedno možete na LinkedInu proveriti naloge zaposlenih te kompanije. Proverite šta nose i kako su obučeni te se vodite za time.

Ima još jedan korak – možete nazvati recepciju kompanije ili sekretaricu nekog od šefova. Neće vam zameriti, već ćete dobiti dodatne bodove za poštovanje kompanije. Reč je o vrlo jednostavnom postupku, a mnogi to ne rade.

foto: Profimedia

Slušajte osobu pred vama kako biste kratko i tačno odgovarali na pitanja.

U ranoj fazi razgovora ne pitajte o plati, već kasnije, a i često poslodavac sam otkrije koliko ćete zarađivati.

Ne pljujte po bivšim poslodavcima – ovaj koji sedi pred vama može postati takođe vaš bivši poslodavac pa će misliti da ćete i o njemu možda tako pričati naokolo.

Ne odgovarajte samo s da ili ne, naročito ako pitanje zahteva objašnjenje s vaše strane.

(Espreso/Krstarica)