Lančana reakcija, Foto: Privatna arhiva

POGLEDAJTE SNIMAK

ŠTA JE METAVERZUM, KAKVU ULOGU MODA IMA U NJEMU I KAKO REŠITI KLJUČNE PROBLEME: Stručnjaci o jako važnim pitanjima

Kako je sam pojam Metaverzuma mnogima i dalje prilično nejasan, bitno je da se upoznamo da ovom tematikom na jednostavan način, kroz definicije i primere

Objavljeno: 30.12.2022. 12:01h

Metaverzum je novi koncept koji mnoge tehnološke kompanije, stručnjaci i analitičari vide kao sledeću važnu stvar. Omogućiće nam da se družimo sa prijateljima, da kupujemo, učimo, čak i da radimo u virtuelnom prostoru. Zahvaljujući ovoj novoj platformi bićemo aktivni učesnici a ne samo nemi posmatrači.

Mnoge stvari koje su nam danas normalne u prošlosti su bile nezamislive, tako će biti i sa Metaverzumom, smatra naš stručnjak, Zoran Tadić, programski direktor TMRW konferencije.

Kako je sam pojam Metaverzuma mnogima i dalje prilično nejasan, bitno je da se upoznamo da ovom tematikom na jednostavan način, kroz definicije i primere, a u tome nam pomaže Tadić.

Pošto je Metaverzum mnogo više od same virtuelne stvarnosti, pokušavamo da prodremo do same srži toga šta sve to ova nova tehnologija može da ponudi.

Ukratko možemo reći da je Metavezum približavanje svega što nam fizički nije dostupno u okviru jedne platforme.

- "Cela poenta koju je Mark Zakerberg pokušao da iznese pred čovečanstvo jeste u stvari jedan opšti primer gde tehnologija će da nama dozvoljava da možemo da je koristimo i u svrhe uživanje." - ističe Tadić.

Želimo da iskusimo stvari na način na koji to sada nije moguće, da odemo na Bahame ili testiramo parfem pre nego što ga kupimo - sve iz udobnosti svog doma.

Kako to sve izgleda danas, a kako će izgledati u budućnosti, otkriva Zoran Tadić.

- "Metaverse će definitivno u mnogim situacijama nam dozvoljavati da doživimo stvari koje ne inače možemo da doživimo, i to se već sada i dešava." - objašnjava Zoran Tadić.

Dotakao se svega što je bitno da znate o samom Metaverzumu, o tome šta možemo očekivati i za šta bi mogao da se koristi, a detaljno o svemu tome možete saznati u video snimku koji se nalazi ispod:

O tome kakav je odnos modnog biznisa i digitalizacije, tačnije o modi u Metaverzumu nam objašnjava Aleksandra Marić, profesor i konsultant za luksuzne i modne brendove.

Aleksandara objašnjava šta je primetila kroz predavanja i svoje poslovanje u poslednje dve godine da Web3 zauzima sve bitniju poziciju u modnoj industriji i tera modne brendove da se okreću digitalnom poslovanju, dok generacija Z diktira šta ćemo da komuniciramo i na koji način.

Zašto je to tako? Jer pripadnici ove generacije najveći deo svog vremena provode u Metaverzumu, ili nekoj vrsti virtuelne realnosti.

- "Pripadnici generacije Z u Americi više od 60 odsto svog vremena u toku dana provode igrajući igrice, i onda je najnormalnija stvar nakon toga bila da modna industrija iskoristi njihovo prisutvo u ovim virutelnim svetovima i da ponudi tamo način kako možete da izgradite svoj identitet." - objašnjava Aleksandra Marić.

Bilo da su u pitanju društvene mreže ili igrice, svi žele da se istaknu, pa nam zbog toga Aleksandra Marić govori nešto više o tome kako izgleda modni svet u Metaverzumu.

- "Ono što se prvo desilo je da su brendovi primetili da ti mladi ljudi, ti tinejdžeri žele da se razlikuju od drugih saigrača na nekoj platformi i onda su im ponudili nešto što se zove u stvari - skin. To je ono u šta ćete vi da obučete vašeg avatara, vaše pristusvo u nekom virtuelnom svetu." - navodi Marić.

Takođe govori o tome šta brendovi treba da urade u Metaversu i kako da iskoriste sve opcije koje im ovaj vid virtuelne stvarnosti nudi da bi oni ponovo izgradili svoj identitet možete detaljnije videti u snimku ispod:

Na temu ulaganja u rešavanje problema govori Jan Kobler, partner u firmi South Central Ventures-a i predstavnik tradicionalnog načina investiranja, ali šta pod time mislimo?

Mislimo na ulaganje u nove tehnologije, tačnije u tehnološke startape.

Tehnološki startapi popunjavaju rupu ili rešavaju realne probleme sa kojima se kao individue, ili kompanije, suočavamo. Ali kako prepoznati kvalitetan startap i kako znati u koji uložiti? Ostaje pitanje.

Jan Kobler se osvrće na Srbiju u kontekstu tehnoloških inovacija i investicija, i pravio poređenje sa regionom. A kakve sve ovo veze ima sa kriptom i blokčejnom?

- "Kada uporedim Srbiju sa regionom mislim da je jedna ogromna prednost koju Srbija ima jeste to što je ta IT zajednica počela da da se razvija tamo početkom 2000-ih godina." - navodi Kobler.

Sa porastom popularnosti kripta raste i broj kripto startapa koji žele da se probiju i budu sledeći bitkoin.

Kobler je sa tim na umu dao savet svim startapima na temu kako pridobiti investicije i investitore, ali se takođe dotakao i problema za koji on smatra da najveći broj mladih ljudi ima u ovoj sferi poslovanja.

- "Problem koji ja često vidim kod mladih timova jeste da se zatvore u jednu sobu, i rade na nečemu nedeljama, mesecima, možda godinama." - ističe Kobler.

Izneo je dosta bitnih stvari na koje trebate da obrtite pažnju, i koji će vas sigurno pomoći ako želi da se bavite ovim, a sve to možete pogledati u video snimku u nastavku teksta:

Projekat "Lančana reakcija" sprovodi se u okviru Programa promocije i popularizacije inovacija i inovacionog preduzetništva za 2022. godinu, koji je pokrenula Vlada Republike Srbije.

Cilj projekta je predstavljanje novih načina poslovanja i razmišljanja koji su podstaknuti digitalizacijom.

Na ovaj način, publika ima priliku da se edukuje o blokčejnu, kriptovalutama, NFT-u, Metaverzumu i sličnim konceptima koji kreiraju novu realnost na globalnom i lokalnom nivou.

(Espreso)