TRENUTNO STANJE
IZ GSP-A POZIVAJU I PENZIONISANE ŠOFERE DA SE VRATE: Vozačima iz Šri Lanke stiže pojačanje na ulicama BEOGRADA!
Osim angažovanja stranaca, prevoznici u Beogradu sve više potežu za još jednom merom
Prvih 30 vozača iz Šri Lanke, koje su angažovali privatni prevoznici, nedavno su počeli da voze u beogradskom javnom prevozu, a do kraja godine, kako saznajemo, za volane prestoničkih autobusa sešće još tridesetak šofera koji će doći iz inostranstva.
Ovu meru, kako smo i ranije pisali, beogradski prevoznici potegli su zbog manjka domaćih vozača, tj. zbog njihovog odlaska u inostranstvo, gde su im ponuđeni bolji uslovi rada.
Početak rada novih šofera do kraja godine
Kada je reč o vozačima iz drugih zemalja, kako nam je rečeno, stručnjaci koji rade kod beogradskih prevoznika su u inostranstvu obavili selekciju i prve provere znanja i veština tih šofera.
Njihov dolazak i početak rada u Beogradu očekuje se najranije do kraja godine jer će, kao i kada su dolazili vozači iz Šri Lanke, biti potrebno vreme da se dobiju sve neophodne dozvole od naših organa za njihovo angažovanje, ali i da se obave naknadne provere i obuke u Beogradu.
I šoferi koji će doći do kraja 2022, kako je potvrđeno, imaju sve dozvole, znanja i veštine koje imaju i domaći vozači. Znaju engleski jezik pa će, dok ne ovladaju osnovama srpskog jezika, putnici s njima moći da se sporazumeju na engleskom.
Penzionisani šoferi ponovo za volanom
Osim angažovanja stranaca, prevoznici u Beogradu sve više potežu za još jednom merom – pozivanjem penzionisanih šofera da ponovo voze. Tako je i najveći prevoznik u gradu GSP „Beograd” pozvao svoje penzionisane vozače, koji su za to zainteresovani, da sednu za volan.
– Kako bi ublažio problem nedovoljnog broja profesionalnih vozača autobusa, GSP „Beograd” je ostavio mogućnost da penzioneri mogu da nastave da obavljaju navedene poslove ukoliko ispunjavaju zakonom predviđene uslove. Zakonom o bezbednosti saobraćaja definisano je šta sve treba da ispunjava vozač kako bi mogao profesionalno da se bavi poslovima vozača autobusa. Uslovi koje moraju ispunjavati ova lica su isti kao i za ostale kandidate koji se primaju u radni odnos na poslove vozača autobusa. Trenutno se zapošljavaju osobe koje su mlađe od 65 godina uz obavezan uslov da su zdravstveno sposobni, tj. da poseduju važeće lekarsko uverenje - objašnjavaju u GSP-u.
Kako su nam rekli i drugi prevoznici, to nije ništa neuobičajeno, i ranije su pojedini među njima zbog odliva mlađih vozača, angažovali starije kolege koji nemaju nikakvih prepreka za rad. Jer, dodaju, i stariji, kao i svi ostali vozači moraju da prođu sve redovne provere, kao što je redovan lekarski pregled na godinu dana.
Ukupan broj vozača koji nedostaje nije se promenio
Sve ovo je posledica i znak toga da i privatnim prevoznicima i GSP-u nedostaju vozači. Pre početka angažovanja stranaca i pre ovog poziva starijim kolegama, odnosno pre nekoliko meseci, privatnim prevoznicima nedostajalo je ukupno 100 šofera, a GSP-u 200 i verovatno se ukupan broj vozača koji nedostaje nije drastično promenio.
Dok se kuburi sa ionako već duže hroničnim manjkom vozača, pojedini sindikalci GSP-a ove jeseni su protestovali u nekoliko navrata i žalili se, između ostalog, i zbog toga što je najveći gradski prevoznik otpuštao deo šofera jer su iznosili kritike na rad preduzeća.
Posle toga gradonačelnik Aleksandar Šapić ukazao je da ne treba olako otpuštati vozače i da je tražio da se preispita zašto su otpušteni, na šta mu je, kako je kazao, rečeno da je to zbog neistina koje su govorili o preduzeću. On je tada tražio da se ipak vrate na posao.
(Espreso / Politika)