prevencija
OVO SE DEŠAVA DIZEL MOTORU NA NISKIM TEMPERATURAMA: Nimalo nije naivno
Kako bi se to sprečilo, mnoga moderna vozila imaju posebne sisteme grejanja koji štite sistem za napajanje i ubrizgavanje goriva
Na niskim temperaturama u dizel gorivu se stvaraju takozvani parafinski kristali koji mogu začepiti sistem za napajanje i ubrizgavanje goriva, kao i filter, pa se na benzinskim pumpama tokom zimskog perioda može sipati takozvani zimski dizel.
Dizel inače sadrži parafin koji pomaže boljem podmazivanju i sagorevanju u motoru, a zimski dizel sadrži posebne aditive koji obezbeđuju zaštitu od smrzavanja do minus 20 stepeni.
Ali to nije uvek dovoljno, čak i pre nego što spoljašna temperatura spusti na minus 20 stepeni, mogu se formirati prvi kristali. U najgorem slučaju to može uzrokovati skupu štetu, na primer na brizgaljkama.
Kako bi se to sprečilo, mnoga moderna vozila imaju posebne sisteme grejanja koji štite sistem za napajanje i ubrizgavanje goriva. Ali ako temperature padnu drastično, i ova zaštita može zakazati.
Zaštita dizela od mraza
Zaštićeno parking mesto, najbolji je način za održavanje protoka goriva. Parkirajte automobil na mestu zaštićenom od hladnoće, odnosno u garaži, a ako to nije moguće, poslužiće drugi teren koji je što zaštićeniji.
Aditivi u dizel gorivu koriste se kako bi zimski dizel što duže ostao tečan. Kako bi vaše dizel vozilo bilo spremno za rad na vrlo niskim temperaturama, gorivu možete preventivno dodati aditive. Međutim, treba biti obazriv i obratiti pažnju na odgovarajuće izdanje proizvođača.
Ako dodate pogrešne supstance, one mogu negativno uticati na podmazivanje goriva.
Redovno održavajte dizel motor. Voda se skuplja u filteru goriva i mora se redovno ispuštati. Ako se to ne dogodi, voda se može smrznuti i tako začepiti filter. Pražnjenje filtera obično je deo regularnog pregleda vozila.
Sistem goriva već začepljen
Ako se automobil više ne upali jer se nakupilo previše čestica parafina, sistem za napajanje i ubrizgavanje goriva mora se odmrznuti. Da biste to učinili, automobil mora biti parkiran na toplom, npr u radionici (tada pomaže samo vuča).
Čim se sistem ponovno zagreje, parafinske čestice se takođe otapaju, pa dizel ponovno može teći. Osim toga, filter goriva treba zameniti u radionici.
Greške koje treba izbegavati
Otapanje sistema za napajanje i ubrizgavanje goriva fenom za kosu ili sličnim aparatima nikako nemojte pokušavati jer postoji opasnost od požara.
Dodavanje benzina u dizel motor je u prošlosti bila česta pojava. Dizelu bi se zimi dodavala mala količina benzina, ali to svakako treba izbegavati u modernim automobilima jer u najgorem slučaju rizikujete veliko oštećenje motora.
(Espreso/Jutarnji list)