ŠTA KAŽE ZAKON?
"TAKSISTI NISU U OBAVEZI DA IMAJU SEDIŠTA ZA DECU, TIME ČAK I KRŠE ZAKON": Bjelić za Espreso razrešio sve nedoumice
Auto-sedišta za mališane obavezna su u privatnim vozilima, dok za taksi ovaj zakon ne važi
Prilikom saobraćajnih nezgoda, dečija sedišta smanjuju rizik od povreda beba i male dece od 71% do 82%, kao I rizik od smrtnog ishoda za oko 30%, u poređenju sa upotrebnom klasičnih pojaseva.
Prevoz dece do 135 cm visine u kolima je dozvoljen isključivo u auto-sedištima, stoji u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Ukoliko se dete prevozi van sedišta, vozač rizikuje da bude kažnjen iznosom od 100.000 do 120.000 dinara, oduzimanjem dozvole u trajanju od najmanje osam meseci, kao i 13 do 15 kaznenih poena.
Auto-sedišta za mališane obavezna su u privatnim vozilima, dok za taksi ovaj zakon ne važi. Kako nadležni kažu, uvođenje takvog pravila bilo bi nemoguće, jer bi od taksista zahtevalo da u svakom trenutku imaju i do devet sedišta u svom vozilu.
Kontaktirali smo Aleksandra Bjelića, predsednika Saveza taksi udruženja koji nam je objasnio zašto taksisti nisu u obavezi da imaju sedište za decu u svojim automobilima kao i do kojih problema bi dolazilo ukoliko ga drže u gepeku.
Zakon je jasno propisao da taksi vozila nisu u obavezi da imaju sedište za decu jer spadaju u grupu javnog prevoza. Stavljanjem sedišta umanjuje se jedno mesto, a propisano je Zakonom da je vozač u obavezi da primi 4 putnika.
Spomenuli smo taksiste u Novom Sadu koji su uveli sedišta za decu u svojim vozilima i to da su mnogi njihov poduhvat pohvalili, ali je Bjelić istakao da i ovde postoji problem.
Oni su time prekršili zakon jer onda neće moći da prime četiri putnika, to je dobra volja, ali ako ga imaju u gepeku. Međutim, time se stvara dodatni problem jer prtljažni prostor služi za prtljag, tako se umanjuje prtljažni prostor. Zakon je ovde imao sluha jer je predvideo i ovaj problem, zaključio je Bjelić.
(Espreso)